Web Analytics Made Easy - Statcounter

منابع رسمی سوریه یکشنبه شب گزارش دادند، نیروهای آمریکایی کاروان حامل سلاح و مهمات و مواد لجستیک و چندین خودروی زرهی را به پایگاه نظامی خود در شمال شرق سوریه منتقل کرده‌اند.

 منابع محلی در روستای "السویدیه" در حومه "العربیه" به خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گفته‌اند که این کاروان شامل ۲۴کامیون بود که ظهر روز یکشنبه از گذرگاه غیر قانونی "الولید" در مرز کردستان عراق وارد خاک سوریه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس گزارش این منابع، کاروان حامل سلاح، مهمات، یخچال و تانکر بود که عازم"رمیلان" از طریق جاده بین المللی به منطقه قامشلی و سپس به پایگاه اشغالگران آمریکایی در شهر "الشدادی" در حومه جنوبی الحسکه بوده‌اند.

ورود این کاروان ادوات جنگی آمریکا چهار ساعت پس از ورود ۵ خودروی زرهی و نیز پرواز سنگین جنگنده‌های آمریکایی در این منطقه رخ داده است.

اکثر مناطق استان‌های الحسکه، دیر الزور و الرقه در شمال و شمال شرق سوریه سرشار از منابع انرژی است که در کنترل نیروهای دمکراتیک سوریه (قسد) تحت حمایت ائتلاف خودخوانده بین المللی ضد داعش به سرکردگی آمریکا قرار دارد.

دولت سوریه بارها اعلام کرده است که آمریکا اقدام به قاچاق نفت آن کشور و فروش آن به خارج از این کشور می‌کند و با این کار و محروم کردن سوری‌ها از درآمدهای نفتی، آشکارا حقوق بین الملل را نقض می‌کند.

دونالد ترامپ رییس جمهوری پیشین آمریکا اواخر سال ۲۰۱۹ میلادی بود که طرحی برای خروج نیروهای مستقر در سوریه را تصویب کرد، اما پس از آن و به دنبال فشار اعضای کابینه‌اش مجبور شد که ۹۰۰ نظامی را برای تضمین کنترل آمریکا بر میدان‌های نفتی که در منطقه "الجزیره" سوریه قرار دارد، در این کشور مستقر کند./ ایرنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۳۶۴۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف محموله ۶ میلیاردی قاچاق در لرستان

فرمانده انتظامی لرستان از توقیف یک دستگاه کامیون حامل ۱۶۱ هزار و ۳۳۶ قلم انواع لوازم خارجی قاچاق به ارزش بیش از ۶۰ میلیارد ریال در محورهای مواصلاتی استان خبر داد.

سردار یحیی الهی امروز دهم فروروین‌ماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ماموران پلیس امنیت اقتصادی با اشراف اطلاعاتی از تردد یک دستگاه کامیون حامل قاچاق از استان‌های جنوبی به مقصد پایتخت مطلع شدند.

وی خاطرنشان کرد: ماموران پس از اعزام چند اکیپ گشت به محورهای مواصلاتی کامیون حامل قاچاق را شناسایی و طی یک عملیات متوقف کردند.

فرمانده انتظامی لرستان با بیان اینکه در بازرسی از کامیون توقیف شده مقدار ۱۶۱ هزار و ۳۳۶ قلم انواع لوازم جانبی موبایل، لوازم آشپزخانه، آرایشی و بهداشتی و وسایل خرازی فاقد مدارک و قاچاق کشف شده است، گفت: برابر نظر کارشناسان ارزش محموله کشف شده بیش از ۶۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

سردار الهی بیان کرد: یک نفر در این رابطه دستگیر و همراه پرونده به مراجع ذی‌صلاح معرفی شد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: کشف گازوئیل قاچاق در مانه و سملقان کشف سوخت قاچاق میلیاردی در قصرشیرین

دیگر خبرها

  • توقیف کاروان کامیون‌های حامل شیرخشک قاچاق در کرمانشاه
  • توقیف محموله ۶ میلیاردی قاچاق در لرستان
  • توقیف خودروی حامل ۴۵ قبضه سلاح جنگی در لرستان
  • توقیف خودروی حامل ۴۵ قبضه سلاح در لرستان
  • کامیون های حامل سوخت قاچاق در کرمان توقیف شدند
  • یک آمریکایی چهار نفر را با ضربات چاقو کشت
  • پشت پرده تجاوز هوایی ناکام آمریکا به دیرالزور/ جنگ ویلایی تازه شروع شده است!
  • جزئیات تجاوز بامدادی آمریکا به شرق سوریه
  • بیانیه ارتش سوریه درباره حمله هوایی آمریکا به دیرالزور
  • جزئیات حملات آمریکایی‌ها به مناطق مسکونی در غرب استان دیرالزور + نقشه میدانی و عکس