Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، علی باقری‌کنی دبیر ستاد حقوق بشر ایران در صفحه شخصی خود در توییتر با اشاره به استمرار خشونت پلیس آمریکا علیه شهروندان نوشت: «تن‌ها ۱۸ روز در سال ۲۰۲۰، پلیس آمریکا کسی را به قتل نرسانده و جورج فلوید تنها یکی از ۱۱۲۷ نفر قربانی خشونت پلیس بوده است. قاتلان چند نفر از این قربانیان در دادگاه منصفانه محاکمه و محکوم شدند؟ بی‌جهت نیست که حتی دادگاه قاتل جورج فلوید هم نتوانسته مانع قربانی شدن «دانته رایت‌ها» شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

آمار‌های جدید نشان می‌دهد در سال میلادی گذشته ۱۱۲۷ نفر به ضرب پلیس آمریکا به قتل رسیده‌اند؛ این در حالیست که در قتل‌هایی که از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۲۰ توسط پلیس آمریکا انجام شده، در ۹۸.۳ درصد موارد هیچ گونه اعلام جرمی علیه مامور خاطی صورت نگرفته است.

اخیرا شلیک افسر زن پلیس به «دانته رایت»، جوان آمریکایی سیاه‌پوست ۲۰ ساله به دلیل تخطی از مقررات ترافیکی که به کشته شدن وی انجامید، باعث تظاهرات اعتراض‌آمیز در شهر مینیاپولیس ایالت مینه‌سوتا و سرایت آن به دیگر شهر‌های آمریکا شد.

این حادثه همزمان با برگزاری جلسه‌ محاکمه «درک چاوین»، افسر پلیس متهم به قتل جورج فلوید، رخ داد؛ جوان سیاه‌پوستی که سال گذشته در همین شهر و زمانی که در بازداشت پلیس قرار داشت، از شدت فشار زانوی چاوین بر گردنش جان سپرد و زمینه‌ساز شکل‌گیری جنبش اعتراضی جهانی با شعار «جان سیاهپوستان ارزش دارد»، شد.

آمار‌ها حاکی از آن است که احتمال کشته شدن سیاهان توسط پلیس آمریکا، سه برابر سفیدپوستان است. این در حالیست که احتمال مسلح نبودن سیاهان ۱.۳ برابر بیشتر از سفیدپوستان گزارش شده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حقوق بشر قوه قضاییه پلیس آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۳۶۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طوفان الاقصی / ابراز نگرانی سازمان ملل از افزایش خشونت علیه زنان فلسطینی

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، جنگ در نوار غزه برای یکصدوهفتادویکمین روز ادامه دارد و نیروهای اشغالگر صهیونیستی برای هشتمین روز متوالی مجتمع بیمارستانی الشفاء در شمال غزه را تحت محاصره و حمله قرار داده‌اند، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با صدور بیانیه‌ای مطبوعاتی جنایت صهیونیست‌ها در غزه را بی‌سابقه دانست که تاریخ معاصر نظیر آن را به خود ندیده است.

بیشتر بخوانید: طوفان الاقصی/ «فاجعه انسانی» در بیمارستان الشفاء غزه

در پی یورش، محاصره همه جانبه و جنایت فجیع صهیونیست‌ها در بیمارستان الشفاء، نیروهای مقاومت فلسطین وارد درگیری با نظامیان این رژیم در اطراف این بیمارستان شدند.

گردان‌های القسام با مشارکت گردان‌های القدس نیروهای دشمن را در اطراف مجتمع پزشکی الشفاء در شهر غزه با خمپاره درهم کوبیدند. سه نظامی صهیونسیت نیز در اطراف بیمارستان هدف تک تیراندان مقاومت فلسطین قرار گرفت.

تهدید گانتس به خروج از کابینه نتانیاهو

بنی گانتس، وزیر کابینه جنگی اسرائیل که از ماه اکتبر و پس از شروع جنگ غزه، به عضویت کابینه اضطراری نتانیاهو در آمده، برای نخستین بار تهدید کرد اگر پیش نویس قانون موسوم به «سربازی» به تصویب کنست برسد از کابینه اضطراری خارج خواهد شد.

اخیراً به دلیل کمبود سرباز بسیاری از احزاب اسرائیلی خواستار فراخواندن جماعت‌های مذهبی به خدمت سربازی شده‌اند، اما کابینه نتانیاهو به دلیل اتکا به رأی دو حزب مذهبی شاس و یهودیت متحد توراه، درصدد است با تصویب قانونی، مذهبی‌ها را تا 35 سالگی از خدمت سربازی معاف کند.

ابراز نگرانی سازمان ملل از افزایش خشونت علیه زنان فلسطینی

گزارشگر سازمان ملل در امور خشونت علیه زنان و دختران تصریح کرد: تجاوز جنسی و سایر اشکال خشونت جنسی (علیه زنان فلسطینی) می‌تواند جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت باشد و باید متوقف شود.

درصد قربانیان جنایات صهیونیست‌ها در غزه زنان و کودکان هستند

طبق گزارشی که نهاد دولتی فلسطین در غزه منتشر کرده، زنان و کودکان بیشترین درصد قربانیان جنگ نسل‌کشی رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین را تشکیل می‌دهند و تاکنون شهادت 14 هزار و 280 کودک ثبت شده که 27 نفر از آنها بر اثر گرسنگی در شمال نوار غزه جانشان را از دست داده‌اند.

بر این اساس، 9 هزار و 340 تن از شهدا هم زن هستند و 60 هزار زن باردار در نوار غزه هم به دلیل عدم وجود امکانات کافی برای مراقبت‌های بهداشتی، در معرض خطر جدی قرار دارند.

17 هزار کودک هم تا امروز در نوار غزه والدین خود را از دست داده یا آنها را گم کرده‌اند.

پرواز پهپادهای رژیم صهیونیستی بر فراز شهر رفح

شبکه خبری المیادین از پرواز تعدادی از پهپادهای انتحاری رژیم صهیونیستی برفراز آسمان شهررفح واقع در جنوب نوار خبر داد که ماهیت آن نامشخص است.

درگیری در شهر الزهراء در مرکز غزه

منابع خبری از درگیری بین مقاومت فلسطین با نظامیان صهیونیستی در شهر الزهراء در مرکز نوار غزه خبر دادند.
از جزئیات این درگیری گزارش بیشتری منتشر نشده است.

هراس صهیونیست‌ها از وقوع یک حادثه امنیتی در شهرک سدیروت

رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که ارتش اسرائیل پس از احتمال نفوذ افراد مسلح به شهرک‌های صهیونیست نشین مجاور نوار غزه، دستور داد کشاورزان اسرائیلی نوار غزه را تخلیه کنند.

در گزارش رسانه‌های رژیم صهیونیستی آمده است که ارتش اسرائیل در حال بررسی احتمال نفوذ افراد مسلح از غزه به شهرک صهیونیست‌نشین سدیروت است.

بر اساس این گزارش، ارتش اسرائیل اقدام به بستن راه‌ها کرده و به حالت آماده باش درآمده است.

شیخ الازهر: واکنش جهانی به تجاوز علیه غزه ناامیدکننده است

شیخ الازهر ضمن ستایش مواضع ملت‌های آزاده جهان در حمایت از مردم غزه اعلام کرد که واکنش‌های شورای امنیت و جامعه جهانی در برابر تجاوزات اسرائیل به غزه ناامیدکننده است.

حزب الله لبنان از شهادت یکی از رزمندگان این جنبش خبر داد

حزب الله لبنان با صدور بیانیه‌ای از شهادت محمد ابراهیم الزین ملقب به "ذوالفقار" از اهالی شهرک شحور در جنوب لبنان در درگیری با نظامیان صهیونیست خبر داد. حزب الله از شهدای مقاومت به عنوان شهدای راه قدس یاد می‌کند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1225363 برچسب‌ها غزه

دیگر خبرها

  • یک آمریکایی چهار نفر را با ضربات چاقو کشت
  • ببینید | بررسی ۷۵ سال خشونت جنسی اسرائیل علیه زنان فلسطینی!
  • اشک وینیسیوس در آمد: نمی‌خواهم رنج سیاه‌‌پوستان را ببینم؛ هر روز از روز قبل غمگین‌ترم
  • واکنش سازمان ملل به افزایش تجاوز نظامیان صهیونیست به زنان فلسطینی
  • ابراز نگرانی سازمان ملل از افزایش تجاوز نظامیان صهیونیست به زنان فلسطینی
  • ابراز نگرانی سازمان ملل از افزایش تجاوز نظامیان صهیونیست به زنان و دختران فلسطینی
  • ما نگران افزایش موارد تجاوز جنسی از سوی سربازان اسرائیلی هستیم
  • طوفان الاقصی / ابراز نگرانی سازمان ملل از افزایش خشونت علیه زنان فلسطینی
  • نگرانی سازمان ملل از افزایش خشونت ارتش اشغالگر علیه زنان در غزه
  • ابراز نگرانی سازمان ملل از افزایش خشونت علیه زنان فلسطینی