Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-16@15:12:23 GMT

کاخ سفید: هیچکس نمی‌تواند آینده افغانستان را تضمین کند

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۳۷۰۳۹

کاخ سفید: هیچکس نمی‌تواند آینده افغانستان را تضمین کند

مشاور امنیت ملی آمریکا اظهارداشت که هیچکس نمی‌تواند آینده افغانستان را تضمین کند و «بایدن» نیز هیچ قصدی برای اعزام دوباره نیروها به این کشور ندارد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «جک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا تاکید کرد که کشورش بر تهدیدات تروریست‌ها که از افغانستان نشات می‌گیرد، تمرکز خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود که هیچکس نمی‌تواند آینده افغانستان پس از خروج نیروهای خارجی را تضمین کند.

سالیوان در پاسخ به پرسش «فاکس نیوز» مبنی بر اینکه اگر پس از خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان گروه‌های تروریستی مناطق زیادی را تحت کنترل بگیرند، آیا دولت بایدن نیروها را به افغانستان بازمی‌گرداند، نیز گفت که رئیس جمهور آمریکا هیچ قصدی برای اعزام دوباره نیرو به افغانستان ندارد.

مشاور امنیت ملی آمریکا اظهار داشت: من نمی‌توانم تضمین کنم که در افغانستان چه اتفاقی خواهد افتاد، هیچکس نمی‌تواند.

وی ادامه داد: آنچه آمریکا می‌توانست انجام دهد، فراهم کردن منابع برای دولت و مردم افغانستان و قابلیت‌ها، آموزش و تجهیزات به نیروهای افغان بود که امریکا آن را انجام داد.

سالیوان با اشاره به زمانبندی جدید برای خروج نیروها تا 11 سپتامبر (20 شهریور) نیز گفت: زمان آن رسیده که نیروهای آمریکایی به خانه بازگردند و مردم افغانستان از کشورشان دفاع کنند.

مشاور امنیت ملی آمریکا همچنین تاکید کرد که ما ظرفیت تغییر موقعیت قابلیت‌های خویش و سرکوب تهدید تروریست‌ها در را افغانستان را داریم.

انتقاد ترامپ از برنامه زمانبندی خروج نظامیان آمریکایی از افغانستانسنای افغانستان: خروج از افغانستان شکست آمریکا استرایزنی اتمر با ویلسون درباره ادامه همکاری آمریکا پس از خروج از افغانستانروسیه: کمک آمریکا به گروه‌های تروریستی در افغانستان ادامه دارد

اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان دو روز قبل نیز در یک نشست مجازی گفت که افغانستان به تصمیم آمریکا برای خروج نیروهایش از افغانستان احترام می‌گذارد و در این راستا همکاری لازم را انجام خواهد داد.

وی همچنین تصریح کرد که پس از خروج نیروهای خارجی، افغانستان در مرحله سقوط قرار نخواهد داشت، زیرا نیروهای امنیتی و دفاعی افغان توانایی دفاع مستقلانه از این کشور را دارند و در چند سال اخیر 94 درصد عملیات‌ها را بطور مستقل انجام می‌دادند.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طالبان اخبار آمریکا اخبار افغانستان طالبان اخبار آمریکا اخبار افغانستان مشاور امنیت ملی آمریکا هیچکس نمی تواند خروج نیروهای پس از خروج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۳۷۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاخ سفید: ایران درباره زمان و هدف حمله به اسرائیل به ما پیام نداد

«جان کربی» سخنگو و هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید اعلام کرد که ایران هیچ پیامی به ما در مورد زمان و هدف حمله به اسرائیل نداد.

به گزارش مشرق،

«جان کربی» سخنگو و هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید روز دوشنبه به وقت محلی به خبرنگاران درباره پاسخ تهران به حمله اسرائیل به کنسولگری خود در دمشق سوریه گفت: «ایران هیچگاه پیامی به ما در مورد زمان و هدف (حمله) نداد. این روایت که ایران به ما در مورد قصد خود خبر داده، مضحک است.»

هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی درباره پاسخ ایران به اسرائیل ادعا کرد: این حمله مستلزم محکومیت صریح جامعه بین‌المللی است.

کربی همچنین در پاسخ به سوالات درباره واکنش اسرائیل به عملیات وعده صادق از سوی ایران گفت: «دولت اسرائیل خودش تعیین خواهد کرد که آیا قرار است پاسخی داده شود یا نه. تصمیم‌گیری در مورد چگونگی پاسخ به آنچه ایران روز شنبه انجام داد، بر عهده اسرائیل است.»

این سخنگوی دولت بایدن تصریح کرد: ما در تصمیم گیری اسرائیل دخالتی نداریم. اما در مورد دفاع آمریکا از اسرائیل در عملیات روز شنبه ایران گفت: "ما در این بازی نقش داریم و این را ثابت کردیم."

کربی در عین حال درباره موشک ها و پهپادهای پرتاب شده از سوی ایران به اسرائیل ادعا کرد: «موشک‌های بسیار کمی از سامانه های دفاعی عبور کردند. خسارت جزئی به یک پایگاه هوایی در اسرائیل وارد شد. متأسفانه یک دختر جوان بی گناه کمتر از ۱۰ سال به شدت مجروح شد. این تنها مصدومی است که ما از آن آگاه هستیم.»

هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا همچنین برای افزایش روحیه و توان مقامات اسرائیلی به رغم آنکه جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا حمله هوایی ایران علیه اسرائیل را بی سابقه خوانده است، مدعی شد: « دفاع شنبه ، برتری نظامی اسرائیل و ضعف نظامی ایران در مقایسه با اسرائیل را نشان داد. رئیس جمهور آمریکا از بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل خواست به پیام این موفقیت برای اسرائیل و تمام منطقه فکر کند. »

این سخنگوی کاخ سفید تصریح کرد: «ما به گفتگو با اسرائیل در مورد رفح ادامه می دهیم اما تمرکز کنونی بر اقدام ایران است.»

در حال تکمیل است

دیگر خبرها

  • آغاز رزمایش نیروهای مسلح تاجیکستان و روسیه در ختلان
  • واکنش کاخ سفید به احتمال حمایت آمریکا از اوکراین
  • واکنش کاخ سفید به احتمال حمایت مشابه آمریکا از اوکراین
  • کاخ سفید: ایران درباره زمان و هدف حمله به اسرائیل به ما پیام نداد
  • رسانه صهیونیستی: بایدن از اسرائیل خواست به حمله ایران پاسخ ندهد
  • دومین نشست اضطراری کاخ سفید؛ گفتگوی بایدن و نتانیاهو
  • دومین نشست اضطراری اعضای تیم امنیت ملی آمریکا در کاخ سفید؛ گفتگوی بایدن و نتانیاهو
  • واکنش فرانسه، انگلیس و روسیه به حمله ایران به اسرائیل
  • نشست فوری و اضطراری کاخ سفید درباره پاسخ ایران به حمله اسرائیل
  • گفتگوی مشاور امنیت ملی آمریکا با همتای اسرائیلی