Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-18@13:34:37 GMT

با شاهدان قرآنی (۶)

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۳۷۷۶۳

با شاهدان قرآنی (۶)

در اولین دستگيري سید حسين علم الهدي او را در بند نوجوانان ، زنداني كردند . پس از مدتي كه به ملاقاتش رفتيم، مشاهده كرديم كه زندان داراي اتاق هاي بسيار كوچك و قديمي و كاملا غير بهداشتي است. از حسين سؤال كرديم :چه چيز لازم داري كه برايت بياوريم ؟گفت: فقط يك جلد قرآن برايم بياوريد.

قبل از انقلاب بود. می خواستند مسجد لشکر ۹۲ زرهی را افتتاح کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نوجوانی را برای خواندن قران آوردند. نوجوان علاوه بر اینکه پیش پای تیمسار جعفریان بلند نشد، آیاتی از قرآن را خواند که در آنها دعوت به جهاد و مبارزه شده بود. نویسنده گزارش ساواک در بخش نظریه نوشته بود:

با توجه به سن کم قاری، به نظر می‌رسد بی توجهی به تیمسار در موقع ورودشان به مسجد را باید به حساب بچگی او گذاشت. شاید هم در آن لحظه حواسش به پیدا کردن سوره ای بود که قصد خواندن آن را داشته و برای همین یادش رفته به احترام تیمسار از جایش بلند شود؛ اما خواندن آن آیات شاید زیاد هم تصادفی نبود به خصوص وقتی به سوابق خانوادگی قاری توجه کنیم…

بعدها فهمیدند حسین علم‌الهدی همان قاری نوجوان؛ عمدا چنین رفتاری کرده است.

در اوج مبارزات انقلاب، يكي از دانشجويان انقلابي توسط رژيم شاه دستگير شد.برادر خلقاني نقل مي كند ، به شهید سید حسین علم الهدی گفتيم: فلاني را دستگير كرده اند، آيا فكر ميكني مي تواند در برابر شكنجه ها ، مقاومت كند؟
حسين گفت: آيا قرآن مي خواند؟ گفتم منظورت چيست؟ گفت: اگر با قرآن انس داشته باشد، مي تواند مقاومت كند!
راوی: سید حمید علم الهدی

شهيد سید حسین علم الهدی هميشه قرآني همراهش بود كه حتي در جنگ هنگامي كه كمي وقت پيدا مي‌كرد، قرائت مي‌نمود. وقتي جنازه ی شهيد علم الهدي پيدا شد، مثل جنازه ی مولایش ؛ امام حسین- علیه السلام- طوري تانك بر جسد او و يارانش رانده شده بود كه آرپي‌جي كه همراهش بود پرس شده بود. و جسد وي طوري پودر شده بود كه استخواني هم نمانده بود، به جز آن قرآن.

راوی: علی شريفی

منبع: تابناک

کلیدواژه: گروه های شغلی سایت غنی سازی نطنز ماه رمضان غنی سازی اورانیوم دعای روز ششم رمضان سردار حجازی شاهدان قرآنی دفاع مقدس سید حسین علم الهدی گروه های شغلی سایت غنی سازی نطنز ماه رمضان غنی سازی اورانیوم دعای روز ششم رمضان سردار حجازی علم الهدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۳۷۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترویج زندگی قرآنی در جامعه امروزی ضروری است

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی منطقه پدافند هوایی شمال شرق امام رضا (ع)،حجت الاسلام محمد عدیده در مراسم تجلیل از فعالین قرآنی این منطقه، با بیان اینکه در مشهد زمینه‌ های فعالیت فرهنگی قرآنی زیادی وجود دارد، اظهار کرد: در مشهد فرصت پرداختن به فرهنگ قرآنی مهیاست و باید آنچه که لازمه زندگی است، از قرآن کریم دریافت و استخراج کنیم.

رئیس عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوایی شمال شرق کشور افزود: مسلماً قرآن کتاب زندگی همه ماست و نباید بدون استفاده در کنج خانه‌ها بماند، بلکه آیات قرآن به ما قائده زندگی کردن را می‌آموزد و باید از آن بهره برد.

وی با اشاره به حفظ قرآن و ترویج فرهنگ قرآنی در سطح جامعه اظهار کرد: امروزه تلاوت‌ها و قرائت‌های قرآن کریم و فعالیت‌های قرآنی نسبت به قبل پیشرفت چشمگیری داشته است، اما تا قرآنی شدن جامعه و رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم. 

عدیده با بیان اینکه خانه‌ها و مؤسسات قرآنی نماد حرکت مردمی در فرهنگ دینی ما هستند و باید روز به روز تقویت شوند، خاطر نشان کرد: نگاه ما نگاه تربیت محور و فراتر از قرائت و تلاوت قرآن کریم است و باید سبک و قواعد قرآنی در زندگی مردم جاری شود.

رئیس عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوایی شمال شرق کشور با اشاره به اینکه همه باید برای حفظ قرآن کریم تلاش و دامنه جامعه قرآنی را گسترش دهیم، تصریح کرد: اگر جلسات خانگی قرآن کریم با رویکرد تربیت قرآنی در منازل باب شود، جوانان و نوجوانان با قرآن کریم انس خواهند گرفت.

فاطمه سعادتیان

دیگر خبرها

  • ماجرای جاذبه صوت قرآنی که امام سجاد (ع) قرائت می‌کردند
  • این افراد معلم می‌شوند
  • ماجرای جاذبه صوت قرآنی که امام سجاد(ع) قرائت می کردند
  • استخدام نخبگان قرآنی به عنوان معلم از مهر امسال
  • تشکیل و راه اندازی انجمن نوجوانان قرآنی در نمایشگاه قرآن سال بعد
  • ترویج زندگی قرآنی در جامعه امروزی ضروری است
  • برگزاری نمایشگاه غذاهای قرآنی در نکا
  • افتتاح نمایشگاه هنر‌های قرآنی در فرهنگسرای نیاوران
  • برگزاری نمایشگاه «روایت باران» خلاقیت است/ نشر قرآن با زبان هنر
  • چهار روایت معتبر از سبک زندگی با آموزه های قرآنی