Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک مطالعه جدید ادعا می‌کند که کارهای ساده خانه می‌تواند با افزایش اندازه مغز مانع از زوال عقل شود.

داده‌های به دست آمده از یک مطالعه جدید بیانگر آن است، انجام کارهای خانه مانند نظافت و مرتب سازی می‌تواند به جلوگیری از زوال عقل کمک کند.

متخصصان کانادایی دریافتند، کارهای خانه مانند گرد و غبار به افزایش اندازه مغز کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مغزهای بزرگتر می‌توانند به جلوگیری از زوال عقل - کاهش مداوم عملکرد مغز کمک کنند.

تحقیقات همچنین نشان داده، فعالیت بدنی شدیدتر در حال حاضر با افزایش حجم مغز مرتبط است، اما کارهای ملایم‌تر ، شکل واقعی‌تر و کم خطر فعالیت بدنی را فراهم می‌کنند.

دانشمندان کانادایی دریافتند افراد مسن که وقت بیشتری را برای کارهای خانه صرف می‌کنند، کمتر از سایر افراد دچار زوال عقل می‌شوند.

به گفته پژوهشگران، تمیز کردن، مرتب کردن، آشپزی، کارهای سنگین خانه و باغبانی - همه می‌توانند به با اثربخشی مثبت از این بیماری جلوگیری کنند.

گرچه شواهد زیادی وجود دارد که نشان می دهد فعالیت بدنی تفریحی بر سلامت مغز تأثیر می‌گذارد، اما به گفته دانشمندان تأثیرات فعالیتهای روزمره روزمره مانند نظافت، کمتر شناخته شده است.

فارس

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: زوال عقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۳۷۸۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهاجم لیورپول در هلند، لانه موش اجاره می‌دهد!

به گزارش "ورزش سه"، کودی خاکپو ستاره هلندی لیورپول که حالا از شرایط درخشان خود در آیندهوون به کلی فاصله گرفته، با یک بدشانس دیگر روبه‌رو شده است.

روزنامه بریتانیایی دیلی استار در گزارشی با استناد به رسانه‌های هلندی مدعی شد که این بازیکن جوان که از لیورپول به‌طور هفتگی 130 هزار پوند دستمزد دریافت می‌کند، از تابستان 2023 در هلند به‌عنوان یک سرمایه‌گذار در املاک و مستغلات فعالیت می‌کند و در 5 شهر هلند، فعالیت تجاری خاصی دارد. با این حال مردمی که از خاکپو خانه اجاره کرده‌اند، بسیار خشمگین هستند؛ بسیاری از آپارتمان‌ها، سقفی کپک زده دارند و موش‌های مرده در گوشه‌های خانه موجب بهت‌زدگی خریداران شده‌ است. 

برخی دیگر از آپارتمان‌ها به قدری کوچک هستند که بیشتر از 2 نفر از در آنها رد نمی‌شود. این ساختمان از لحاظ استاندارد، دچار مشکل هستند و طبق ادعای گزارش مردم، این منازل برای زندگی انسان‌ هرگز مناسب نیستند. البته این شرکت که با خاکپو کار می‌کند اعلام کرده است از 11 موردی که گزارش شده تنها 6 مورد از نظر نظافتی مورد تهاجم موش‌ها بوده است.

شکایت خریداران به تازگی ثبت شده و قرار است وکیل گاکپو به زودی در هلند از موکلش دفاع کند ولی با این حال باشگاه لیورپول، مهاجم هلندی تیمش را برای گفت‌وگو در این باره منع کرده تا این مشکل به شیوه ساده‌تری حل شود.

دیگر خبرها

  • زندگی با چندفرزند لذت بخش است
  • اعلام آمادگی مجموعه مدیریت سیستان و بلوچستان از گسترش و حمایت خانه های دین و زندگی
  • چاق ها، عصرها ورزش کنند
  • ورزش عصرگاهی برای افراد چاق مفیدتر است
  • پاچه‌ ورمالیده کیست؟ | چگونه از حواشی یک شغل یک ناسزا خلق شد؟
  • با این ورزش‌ها از مرگ زودرس نجات پیدا می‌کنید
  • خانه‌های دین و زندگی نقطه وحدت است
  • خانه‌های دین و زندگی نقطه اتصال وحدت است
  • مهاجم لیورپول در هلند، لانه موش اجاره می‌دهد!
  • آیا به نسبت سن خود تناسب اندام دارید؟