Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-24@20:41:31 GMT

ادعای رویترز درباره مذاکرات تهران

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۳۷۸۵۷

ادعای رویترز درباره مذاکرات تهران

خبرگزاری رویترز با نقل قول از مقامات و منابع مطلع منطقه به اخبار ادعایی مذاکره ایران و عربستان سعودی پرداخت.

به گزارش برنا،خبرگزاری رویترز مدعی شد: در حالی که واشنگتن در تلاش است توافق هسته ای را احیا کرده و به جنگ یمن پایان ببخشد، یک مقام ارشد ایرانی و دو منبع مطلع از منطقه گفتند که مقامات عربستان سعودی و ایران مذاکراتی مستقیم در راستای کاهش تنش میان این دو کشور انجام دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
به ادعای این خبرگزاری، مقام ایرانی و یکی از منابع مطلع گفتند که در دیدار 9 آوریل که در عراق انجام شد و اولین بار روزنامه فایننشال تایمز آن را روز یکشنبه گزارش داد، هیچ گشایشی انجام نشد.
این منبع مطلع گفت که نشست بر موضوع یمن متمرکز بوده است.  ائتلافی نظامی به رهبری عربستان سعودی از سال 2015 با حوثی های یمن در جنگ بوده اند. 
مقام ایرانی با گفتن این که  «این یک دیدار رده پایین به این منظور بوده است که ببینند آیا می شود راهی برای تنش های جاری در منطقه پیدا کرد یا نه»، مطرح کرد که این دیدار به درخواست عراق انجام شده است. 
نخست وزیر عراق پیش از این در ماه جاری گفت و گویی با محمد بن سلمان ولیعهد سعودی انجام داده  و امارات متحده عربی سفر کرده بود. 
منبع مطلع دوم از منطقه اظهار کرد که مذاکرات انجام شده همچنین بر موضوعاتی از جمله لبنان متمرکز بوده است که با خلائی سیاسی در یک بحران اقتصادی رو به رو است. کشورهای حاشیه خلیج فارس از گسترش نقش حزب الله لبنان که تحت حمایت ایران است، نگران هستند. 
 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: واشنگتن هسته ای جنگ عربستان سعودی ایران عراق عربستان یمن امارات متحده عربی لبنان حاشیه خلیج فارس حزب الله رویترز مذاکرات تهران و ریاض

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۳۷۸۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دینا قالیباف ادعای تجاوز را تکذیب کرد

بر اساس اعلام رسانه قوه قضاییه، از روز گذشته یک ادعای مشکوک به صورت گسترده در فضای مجازی مطرح و دست به دست شده است.

یک زندانی مشکوک امنیتی که سابقه او در طرح ادعای دروغ و کذب در مورد خودش و دیگران عیان و آشکار است، در پیامی از اینکه به فردی به نام دینا قالیباف تجاوز شده است، خبر داد.

پس از انتشار این ادعا از سوی فرد مورد اشاره، دادستانی تهران بلافاصله بررسی دقیق موضوع را در دستور کار خود قرار داد و تحقیقات دقیق و گسترده‌ای در این خصوص صورت گرفت.

در همین رابطه دینا قالیباف نزد مقام قضایی ادعای مطرح‌شده مبنی بر تجاوز به وی را تکذیب کرد. 

فرد مورد اشاره ضمن رد ادعای مطرح‌شده از سوی دیگر زندانی طرح‌کننده ادعا، گفت: هنگام بازداشت و انتقال به من توهین شد و مورد ضرب و جرح قرار گرفتم اما هیچگاه بحث تجاوز مطرح نبوده و هیچ گونه تجاوزی انجام نشده است.

پس از تکذیب تجاوز از سوی دینا قالیباف، مقام قضایی شخصا درباره ادعای ضرب و جرح و توهین، تحقیقات میدانی انجام می‌دهد که در این مورد نیز هیچ مستندات و دلیل و مدرکی ارائه نشد و کذب بودن ادعای دوم نیز به مقام قضایی ثابت شد.

در همین رابطه، پس از انجام تحقیقات و احراز ادعای کذب دینا قالیباف، پرونده قضایی جدیدی علیه وی تشکیل شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حقوقی قضایی

دیگر خبرها

  • واکنش ایران به ادعای کویت درباره میدان آرش | به کویت توصیه می‌کنیم ...
  • کنعانی: مفاد بیانیه مشترک کویت و اردن در مورد میدان آرش مردود است
  • آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
  • ادعای جدید کریمی قدوسی درباره ساخت کلاهک هسته ای /با موشک کاتیوشا که نمی توان تهدید هسته ای را پاسخ داد /حرف سِری و خاصی نزدم، آژانس هم مطلع است
  • تعیین سرکنسول عربستان در مشهد و سفر مقام سعودی به تهران
  • دینا قالیباف ادعای تجاوز را تکذیب کرد
  • پرونده قضایی جدیدی علیه دینا قالیباف تشکیل شد | قالیباف: هیچ‌گونه تجاوزی انجام نشده است
  • دینا قالیباف ادعای تجاوز را تکذیب کرد؛ تجاوزی در کار نبوده است فقط به من توهین شد/ نتیجه تحقیق مقام قضایی؛ توهینی در کار نبوده است/ برای ادعای دروغ پرونده جدید قضایی تشکیل شد
  • تأکید مقام‌های عالی ایران و پاکستان بر توسعه روابط دوجانبه/ انرژی از محورهای مهم مذاکرات تهران و اسلام‌آباد خواهد بود
  • تاکید مقام‌های عالی ایران و پاکستان بر توسعه روابط دوجانبه/ انرژی از محورهای مهم مذاکرات تهران و اسلام‌آباد خواهد بود