Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-20@00:44:11 GMT

سوپر لیگ و جدایی در خاندان سلطنتی فوتبال

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۳۷۹۴۲

سوپر لیگ و جدایی در خاندان سلطنتی فوتبال

پس از انتشار بیانیه باشگاه های موسس و شروع به کار سوپر لیگ اروپا، مشخص شده است که بایرن مونیخ و PSG در این لیگ شرکت نخواهند کرد.

به گزارش "ورزش سه"، رئال مادرید، بارسلونا، اتلتیکو مادرید، منچستریونایتد، لیورپول، آرسنال، چلسی، تاتنهام، منچسترسیتی، اینتر، میلان و یوونتوس دوازده عضو موسس سوپر لیگ اروپا هستند که با دور زدن یوفا قصد برگزاری چمپیونزلیگی دیگر با فرمتی متفاوت را دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در بین این نام های بزرگ اما نام دو غول ثروتمند اروپایی به چشم نمی خورد؛ PSG و بایرن مونیخ.

 

 

دلیل مخالف PSG

در کمال تعجب نامی از پاری سن ژرمن، یکی از ثروتمندترین باشگاه های اروپایی، در بین موسسان سوپرلیگ به چشم نمی خورد. گفته می شود که در سطوح بالای این باشگاه این باور وجود دارد که پیوستن به سوپرلیگ، بی احترامی به ارکان فوتبال خواهد بود.

پاریسی ها می خواهند منتظر تصمیم یوفا بمانند و پس از اعلام نتیجه جلسه کمیته اجرایی یوفا که امروز در سوییس برگزار خواهد شد، در این مورد به بحث و بررسی بپردازند.

پاری سن ژرمن همچنین معتقد است که رقابت های اروپایی نباید محدود به ثروتمندترین باشگاه های این قاره باشد و باشگاه های کوچکتری مثل آتالانتا، آزاکس و یا لستر هم باید بتوانند شانس خود را امتحان کنند.

یکی از منابع نزدیک به باشگاه پاری سن ژرمن گفته است: "ما به همان سنت های یوفا ادامه خواهیم داد."

 

بایرن مونیخ نیز ترجیح داده است در این مجادله بین تیم های بزرگ و ثروتمند اروپایی و یوفا، طرف یوفا را بگیرد و به سوپرلیگ جواب منفی داده است. با این وجود گفته می شود که لایپزیش قرار است به عنوان یکی از سه تیمی که هنوز ناشناس هستند، به سوپرلیگ اروپا بپیوندد.

آلمانی ها که به شدت با ایده سوپرلیگ مخالفند و آن را مرگ قطعی سه شنبه ها و چهارشنبه های چمپیونزلیگی می دانند، لایپزیش را تیم پلاستیکی بوندسلیگا نامیده اند که تنها از او بر می آید دست به چنین اشتباهی بزند!

 

اتحادیه فوتبال آلمان (DFB) نیز در بیانیه ای اعلام کرد:"اتحادیه فوتبال آلمان موضع روشنی در برابر موضوع سوپر لیگ اروپا دارد. در فوتبال همواره باید موضوع اصلی عملکرد ورزشی باشد. این عملکرد است که تعیین کننده صعود و سقوط و همچنین صلاحیت برای حضور در رقابت های مختلف است. منافع اقتصادی چند باشگاه نباید به همبستگی عملی در فوتبال پایان دهد."

 

کریستین سیفرت، رییس بوندسلیگا (DFL) گفت:"بوندسلیگا مخالف هر گونه مفهوم سوپرلیگ اروپا است. منافع اقتصادی چند باشگاه برتر در انگلیس، ایتالیا و اسپانیا نباید منجر به لغو ساختارهای مستقر در فوتبال اروپا شود."

 

 

 

 

پاری سن ژرمن بایرن مونیخ

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: پاری سن ژرمن بایرن مونیخ پاری سن ژرمن بایرن مونیخ لیگ اروپا سوپر لیگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۳۷۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهش واردات برخی کشور‌های اروپایی از ایران در نخستین ماه ۲۰۲۴

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، مرکز آمار کمیسیون اروپا (یورواستات) کل مبادلات تجاری ایران و ۲۷ عضو اتحادیه اروپا در نخستین ماه سال جاری میلادی را بالغ بر ۳۸۰ میلیون یورو اعلام کرد.

مبادلات تجاری ایران و اتحادیه اروپا در این ماه با افت ۱۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده است. تجارت ایران و اروپا در ژانویه سال ۲۰۲۳ بالغ بر ۴۲۴ میلیون یورو اعلام شده بود.

واردات اتحادیه اروپا از ایران در ماه ژانویه ۲۰۲۴ با افت ۱۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن به ۶۹ میلیون یورو رسیده است. کشور‌های اروپایی در ماه نخست سال قبل ۸۰ میلیون یورو کالا از ایران وارد کرده بودند.

صادرات اتحادیه اروپا به ایران در ژانویه امسال نیز ۹ درصد افت داشته و به ۳۱۱ میلیون یورو رسیده است. کشور‌های اروپایی در ماه نخست سال ۲۰۲۳ بالغ بر ۳۴۴ میلیون یورو کالا به ایران صادر کرده بودند.

صادرات ۱۰۰ میلیون یورویی آلمان به ایران در یک ماه

بر اساس این گزارش آلمان بزرگ‌ترین شریک تجاری ایران در میان کشور‌های اروپایی طی ژانویه ۲۰۲۴ بوده و ۳۸ درصد کل تجارت ایران با اتحادیه اروپا را به خود اختصاص داده است. آلمان در این دوره ۱۰۰ میلیون یورو کالا به ایران صادر و ۱۹.۷ میلیون یورو کالا از ایران وارد کرده است. صادرات آلمان به ایران نسبت به ماه مشابه سال قبل تغییری نداشته؛ اما واردات این کشور از ایران با کاهش ۲۶ درصدی مواجه شده است.

رشد ۶۲ درصدی صادرات اسپانیا به ایران

صادرات برخی دیگر از کشور‌های اروپایی به ایران در ژانویه ۲۰۲۴ افزایش قابل توجهی داشته است. صادرات اسپانیا به ایران در این ماه با رشد ۶۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده و از ۱۵.۴ میلیون یورو در ژانویه ۲۰۲۳ به ۲۵ میلیون یورو در ژانویه امسال افزایش یافته است.

صادرات ایتالیا به ایران نیز ۱۳ درصد در ژانویه امسال افزایش یافته و به ۴۳.۹ میلیون یورو رسیده است. ایتالیا در ژانویه سال قبل ۳۸.۸ میلیون یورو کالا به ایران صادر کرده بود.

واردات یونان از ایران ۳ و هلند ۲ برابر شد

در حالی که واردات آلمان از ایران در ژانویه امسال کاهش ۲۶ درصدی داشته واردات یونان از ایران ۳ برابر شده و به ۲.۳ میلیون یورو رسیده است. واردات هلند از ایران نیز تقریباًً دو برابر شده و از ۳.۵ میلیون یورو در ژانویه ۲۰۲۳ به ۶.۸ میلیون یورو در ژانویه امسال رسیده است.

واردات رومانی از ایران نیز با رشد ۴۷ درصدی به ۳.۴ میلیون یورو و ایتالیا با رشد حدود ۲ درصدی به ۱۲.۲ میلیون یورو بالغ شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جدیدترین رنکینگ یوفا؛ منچسترسیتی همچنان در صدر، صعود رم به رتبه هفتم
  • سری آ به زودی جای لالیگا را در رتبه دوم رنکینگ یوفا می‌گیرد
  • بعد از ۹ سال؛ لیگ برتر انگلیس بدون نماینده در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا و لیگ اروپا
  • حضور سه تیم آلمانی در مرحله نیمه نهایی مسابقات اروپایی پس از ۲۹ سال
  • سهمیه سری آ ایتالیا برای شرکت در لیگ قهرمانان اروپا اضافه شد
  • آاس رم و صعود به مرحله نیمه نهایی مسابقات اروپایی طی ۴ فصل اخیر
  • رسمی؛ سهمیه پنجم سری آ در فصل آینده لیگ قهرمانان اروپا قطعی شد
  • صحبت‌های زنوزی درباره جدایی خمس و سرمربی جدید تراکتور
  • شور و تعصب کافی نیست؛ این تیم باید به فوتبال فکر کند!
  • جهش واردات برخی کشور‌های اروپایی از ایران در نخستین ماه ۲۰۲۴