Web Analytics Made Easy - Statcounter

اگرچه زمان ورود عشایر به مراتع استان چهارمحال و بختیاری ۲۵ اردیبهشت اعلام شده است اما به دلیل کمبود بارش و خشکی مراتع در استان خوزستان و گرمای زود رس، برخی از عشایر زودتر کوچ را آغاز کرده‌اند. به همین منظور اکیپ‌های نظارتی از سازمان‌های امور عشایر، اداره کل دامپزشکی، شبکه بهداشت، منابع طبیعی و نیروی انتظامی در مبادی ورودی عشایر استان (چه به صورت سواری و چه پیاده) مستقر شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش سرویس چندرسانه ای شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اگرچه زمان ورود عشایر به مراتع استان چهارمحال و بختیاری ۲۵اردیبهشت اعلام شده است اما به دلیل کمبود بارش و خشکی مراتع در استان خوزستان و گرمای زود رس، برخی از عشایر زودتر کوچ راآغاز کرده‌اند. به همین منظور اکیپ‌های نظارتی از سازمان‌های امور عشایر، اداره کل دامپزشکی، شبکه بهداشت، منابع طبیعی و نیروی انتظامی در مبادی ورودی عشایر استان (چه به صورت سواری و چه پیاده) مستقر شده‌اند. با توجه به شیوع بالای کرونا در استان خوزستان طرح غربالگری تست کرونا نیز در میان عشایر انجام می‌شود. همچنین از آنجایی که ورود زود هنگام عشایر به مراتع موجب لطمه زدن به آنها می‌شود و از طرفی احتمال شیوع برخی بیماری‌های دامی از جمله تب برفکی و طاعون نشخوارکنندگان را افزایش می‌دهد، کارشناسان سازمان‌های منابع طبیعی و شبکه دامپزشکی آمورش ها و توصیه‌های لازم رادر این ایست گاه‌ها به عشایر ارائه می‌دهند. این تصاویر در شهرستان اردل و در مبادی ورودی کارون ۴ و پل مروارید ثبت شده‌اند.

منبع: دانا

کلیدواژه: مبادی ورودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۳۸۰۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر‌های ورزشی ۵ اردیبهشت چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ در این مجموعه خبری می‌توانید ببینید:
- دعوت ورزشکار چهارمحال و بختیاری به اردوی تیم ملی والیبال
- پیاده روی کارمندان ادارت شهرستان خانمیرزا به مناسبت هفته سلامت

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • خبر‌های ورزشی ۵ اردیبهشت چهارمحال و بختیاری
  • «کُر کوهستان» روی آنتن شبکه دو می‌رود/ روز‌های نفسگیر در چهارمحال و بختیاری
  • «کُر کوهستان » روی آنتن شبکه دو می‌رود/ روزهای نفسگیر در چهارمحال و بختیاری
  • (تصاویر) طبیعت بکر بازفت در چهارمحال و بختیاری
  • نظارت‌های صنفی در چهارمحال و بختیاری تشدید می‌شود
  • عشایرنقده ؛آماده کوچ به مراتع میانبند
  • ۳۰۰ ثانیه با خبر چهارمحال و بختیاری+فیلم
  • 300 ثانیه با خبر چهارمحال و بختیاری+فیلم
  • پشم چینی گوسفندان، سنت دیرینه عشایر+فیلم
  • کاهش تولید علوفه در کشور بر اثر کمبود بارش ها