Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-23@13:16:43 GMT

بارش پراکنده باران در جنوب شرق کشور

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۳۹۳۹۱

بارش پراکنده باران در جنوب شرق کشور

ایران اکونومیست-امروز در نواحی از جنوب شرق کشور در استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان، شمال هرمزگان بارش باران گاهی رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید پیش بینی می‌شود.

بر اساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی امروز در نواحی از جنوب شرق کشور در استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان، شمال هرمزگان بارش باران گاهی رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید پیش بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین در بخش‌هایی از شرق و شمال شرق کشور افزایش ابر و بارش پراکنده انتظار می‌رود.

سه شنبه در اغلب نواحی کشور آسمانی صاف و جوی پایدار حاکم است و در بخش‌هایی از شمال غرب کشور ابرناکی و بارش پراکنده دور از انتظار نیست.

چهارشنبه در نواحی شمال غرب، دامنه‌های البرز و زاگرس و سواحل غربی دریای خزر و بخش‌هایی از نواحی مرکزی کشور انتظار می‌رود. طی روز‌های سه‌شنبه و چهارشنبه برای سواحل دریای خزر افزایش دمای ۶ تا ۱۰ درجه انتظار می‌رود و از پنجشنبه تا اوایل هفته آینده روند کاهشی دما ۸ تا ۱۲ برای این نواحی پیش‌بینی می‌شود.

‌آسمان تهران امروز صاف تا کمی ابری و گاهی با وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: پیش بینی می شود شرق کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۳۹۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده‌باش هلال احمر برای پیش‌بینی بارش در ۲۸ استان

به گزارش «تابناک»، بابک محمودی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی و پیش‌بینی بارش شدید و رگباری باران و وزش باد شدید در مناطقی از ۲۸ استان کشور، گفت: نیروهای امدادی و عملیاتی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در همین راستا در آماده‌باش کامل قرار گرفتند.  

وی درباره دامنه اثر این سامانه بارش گفت: در روز دوشنبه، سوم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ برای جنوب اردبیل، شرق و جنوب آذربایجان شرقی، جنوب آذربایجان غربی و استان‌های کردستان، کرمانشاه، زنجان، لرستان، مرکزی، همدان، اصفهان، قم، غرب سمنان و دامنه و ارتفاعات استان‌های قزوین، البرز، تهران، مازندران و گیلان فعالیت این سامانه بارشی پیش‌بینی شده است.

محمودی اضافه کرد: همچنین بر اساس پیش‌بینی هواشناسی در روز سه‌شنبه، چهارم اردیبهشت ماه نیز استان‌های مرکزی، قم، شرق لرستان، چهارمحال و بختیاری، اصفهان، شمال شرق فارس، یزد، نیمه شمالی کرمان، البرز، تهران، خراسان رضوی، خراسان شمالی، سمنان و دامنه و ارتفاعات استان‌های گیلان، مازندران و گلستان تحت تأثیر این سامانه بارشی قرار می‌گیرند. در روز چهارشنبه پنجم اردیبهشت ماه نیز استان‌های سمنان، اصفهان، یزد، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کرمان، شمال هرمزگان، نیمه شمالی سیستان و بلوچستان، نیمه شرقی و شمال فارس، کهگیلویه و بویراحمد و دامنه و ارتفاعات استان‌های گلستان و چهارمحال و بختیاری تحت تاثیر این سامانه خواهند بود.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور با بیان اینکه  تیم‌های امدادی و عملیاتی  در این استان‌ها به حالت آماده‌باش درآمده‌اند گفت: امکانات لازم برای پیشگیری یا مقابله با حوادث احتمالی در پی این هشدار در نظر گرفته شده است.

وی با تاکید بر اینکه مردم نیز باید یکسری از هشدارها را مورد توجه قرار دهند، گفـت: در همین راستا نیز درخواست ما از ساکنان و مسافران این مناطق این است که در تاریخ‌های اعلام شده از اسکان و استقرار در حاشیه رودها و مسیل‌ها و همچنین صعود به ارتفاعات پرهیز کنند. در هنگام وزش باد نیز حتما از قرار گرفتن در لبه پشت‌بام، مجاور درختان فرسوده و تابلوهای تبلیغاتی و ساختمان‌های نیمه‌ساز پرهیز کنند.

دیگر خبرها

  • تداوم بارش باران در خوزستان
  • بارش رگباری باران و وزش تندباد در راه است/ هلال احمر در حالت آماده باش
  • پیش بینی بارش پراکنده باران در استان قزوین
  • پیش‌بینی بارش پراکنده باران برای استان بوشهر
  • هلال احمر در حالت آماده‌باش/ بارش رگباری باران در راه است
  • شدت گرفتن بارش‌ها در کشور/ دمای هوا کاهش می‌یابد
  • آماده‌باش هلال احمر برای پیش‌بینی بارش در ۲۸ استان
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور از ۳ اردیبهشت ماه
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز یکشنبه ۲ اردیبهشت / بارش باران در محورهای ۲ استان
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور ؛ کاهش دمای هوا از فردا | رگبار باران و تگرگ در این مناطق