Web Analytics Made Easy - Statcounter

بانک ملت در تداوم روند موفقیت خود، در سال ۱۳۹۹ دوباره در بین بانک­ها درخشید و با عملکردی خیره کننده، در بین بانک­های دولتی و خصوصی شده، موفق به کسب رتبه برتر در شاخص های مهم عملکرد مالی و دریافت لوح تقدیر از وزیر امور اقتصادی و دارایی شد. - اخبار بازار -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، وزارت اقتصاد، در ابتدای هر سال، رتبه بندی عملکرد بانک های دولتی و مشمول اصل 44 شامل بانک های ملت، تجارت و صادرات را در شاخص های مختلف اعلام می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ارزیابی اخیر که برپایه ی اطلاعات عملکردی سال 99 انجام شده، بانک ملت در سرجمع شاخص های مهم عملکرد مالی رتبه نخست را کسب کرده است.

شاخص عملکرد مالی در ارزیابی وزارت اقتصاد شامل معیارهایی از جمله سود خالص، سود انباشته، قیمت تمام شده پول، کاهش نسبت مطالبات و ... است.

در این گزارش به بررسی عملکرد بانک ملت با نماد بورسی وبملت پرداخته ایم:

عملکرد بانک در جذب سپرده­ (منابع)

جذب سپرده برای افزایش قدرت تسهیلات دهی، یک شاخص مهم در ارزیابی بانک و موسسه مالی است.

بانک ملت در سال 99 موفق شده، سپرده ها (منابع) را در مقایسه با مدت مشابه سال 1398 با جهش قابل ملاحظه 97 درصدی از مبلغ 2,642,384میلیارد ریال به 5,215,654میلیارد ریال افزایش دهد.

افزایش نسبتاً متوازن سپرده ها در دوبخش سپرده های هزینه زا (که بانک بابت آن ها سود پرداخت می کند) و سپرده های غیرهزینه زا (مانند حساب های جاری) بیانگر بازاریابی موفق و جلب اعتماد مشتریان از سوی بانک ملت است.

بانک ملت در سال قبل اتفاقی غیرمنتظره را نیز رقم زد و به سپرده های سرمایه گذاری سال 98، تا 3.3 درصد سود قطعی پرداخت کرد که در چندسال اخیر، در شبکه بانکی بینظیر بوده است. بنابر پیش بینی ها، بانک ملت امسال هم به سپرده های سرمایه گذاری سال 99 سود قطعی پرداخت خواهد کرد.

                                     ارقام به میلیارد ریال

عنوان

اسفند ماه 98

(مانده پایان دوره)

اسفند ماه 99

(مانده پایان دوره)

درصد تغییر نسبت به   اسفند ماه 98

سپرده های هزینه زا

1,866,605

3,754,338

101

سپرده های غیر هزینه زا

775,779

1,461,316

88

جمع کل سپرده ها

2,642,384

5,215,654

97

 

                                              

 

 

 

 

 

 

 

 

عملکرد بانک در اعطای تسهیلات (مصارف)

سودآوری بانک ها و موسسات اعتباری از دو بخش اعطای تسهیلات و دریافت کارمزدها حاصل می شود.

سودآوری یک بانک وابسته به مصرف منابع و سپرده ها در بخش های مولد اقتصاد و کسب سود ناشی از فعالیت های اقتصادی شرکت ها و یا افراد است. در جدول زیر می بینیم که این بانک در سال 99 توانسته رشد قابل توجهی در مجموع تسهیلات رقم بزند.

مانده کل تسهیلات بانک ملت در اسفند ماه 99 در مقایسه با مدت مشابه در سال 98 با جهش قابل  ملاحظه 112 درصدی از مبلغ 2,332,476 میلیارد ریال به 4,937,054 میلیارد ریال رسیده است.

 

                                                       ارقام به میلیارد ریال

عنوان

اسفند ماه 98

(مانده پایان دوره)

اسفند ماه 99

(مانده پایان دوره)

درصد تغییر نسبت به

اسفند ماه 98

تسهیلات ریالی

1,549,036

2,575,735

66

تسهیلات ارزی

783,441

2,361,319

201

جمع کل تسهیلات

2,332,476

4,937,054

112

 

درآمد حاصل از اعطای تسهیلات و تراز عملیاتی یکساله

تراز عملیاتی کلیدی ترین شاخص ارزیابی عملکرد یک بانک است. در این شاخص در واقع عملکرد بانک در کسب درآمد حاصل از اعطای تسهیلات و هزینه های ناشی از پرداخت سود به سپرده گذاران ارزیابی می شود. از این رو، این شاخص را حاشیه سود نیز می نامند.

بانک ملت در تمام ماه های سال 99 نه تنها تراز مثبت عملیاتی داشته بلکه هر ماه بر میزان آن افزوده است تا در پایان سال 99 تراز عملیاتی 168,544 میلیارد ریالی را با رشد 70 درصدی نسبت به اسفند 98 ثبت کند.

در فهرست بانک های بورسی، بانک ملت از لحاظ تراز عملیاتی در صدر جدول است و بانک بعدی 140 درصد کمتر از بانک ملت حاشیه سود دارد.

                                                                   ارقام به میلیارد ریال

عنوان

اسفند ماه 98      (تجمیعی )

اسفند ماه 99      (تجمیعی )

درصد رشد نسبت به اسفند ماه 98

درآمد حاصل از تسهیلات

246,311

406,357

65

سود پرداختی به سپرده گذاران

147,316

237,813

61

مازاد درآمد تسهیلات به سود پرداختی

98,995

168,544

70

 

 

                                                                         ارقام به میلیارد ریال

کاهش قیمت تمام شده پول

قیمت تمام شده پول نیز از معیارهای مهم عملکردی بانک ها است، به نحوی که سودآوری آن ها را تحت تاثیر قرار می دهد. بانک ملت در سال 99 توانسته است با مدیریت بهینه و جذب منابع کم هزینه، قیمت تمام شده پول را نسبت به سال قبل کاهش دهد و قیمت تمام شده پول در این بانک از 60‏/15درصد در سال 1398 به 28‏/14 درصد در سال 1399 کاهش یافته است.

 

مدیریت کارآمد و پیشگامی در خدمات نوینبانکی

آنچه که مسلم است موفقیت در شاخص های عملکردی مختلف، نتیجه مجموعه ای از عوامل مرتبط و در هم تنیده است.

بانک ملت با کسب رتبه های مختلف برتر در میان بانک ها، کارآمدی در مدیریت، انسجام در میان کارکنان و شبکه ارایه خدمات را اثبات کرده است.

این بانک همچنین کانال های ارایه خدمات غیرحضوری متنوعی را در اختیار مشتریان قرار داده که هر یک از آن ها ده ها سرویس بانکی مبتنی بر روش های مدرن بانکی و فناورانه ارایه می دهند.

همراه بانک ملت، بانکداری اینترنتی اشخاص حقیقی، بانکداری اینترنتی اشخاص حقوقی (ویژه شرکت ها)،  همراه پلاس (برای کاربرانی که در بانک ملت حساب ندارند)، سامانه محب (ویژه شرکت ها برای مدیریت حساب های بانکی)، سامانه بستام(بازار سرویس های تبادل الکترونیک ملت)، سامانه تسهیلات هوشمند تسهیلات فرابانک، صندوق امانات الکترونیک و ... از جمله این خدمات است.

بانک ملت اخیراً و به عنوان اولین بانک موفق شده است خدمات مربوط به چک های صیادی را نیز در اپلیکیشن همراه بانک خود ارایه دهد و در این مورد نیز پیشگام باشد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ارقام به میلیارد ریال قیمت تمام شده پول مانده پایان دوره اعطای تسهیلات تراز عملیاتی عملکرد مالی عملکرد بانک اسفند ماه 98 اسفند ماه 99 بانک ملت سپرده ها هزینه زا بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۳۹۴۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یگان حفاظت محیط زیست خراسان شمالی رتبه اول عملکرد کشوری را کسب کرد

رضا شکاریان در گفتگو با خبرنگار جام جم افزود: در این ارزیابی شاخص هایی مانند تعداد سلاح های کشف شده مجاز و غیر مجاز، شکارغیرمجاز، کشف سلاح جنگی، صید پرندگان، صید آبزیان، تعلیف غیرمجاز دام، ... مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت که در مجموع یگان حفاظت محیط زیست خراسان شمالی با کسب حداکثر امتیاز رتبه اول را کسب نمود وی با بیان اینکه طی دو سال اخیر بحث تجهیزات محیطبانان در سرلوحه کار قرار گرفته است، افزود: افزایش ۴۰۰ درصدی جیره غذایی محیط بانان، تجهیز پاسگاه های محیط بانی به ۴۰ دستگاه موتورسیکلت، خرید تجهیزات انفرادی و البسه،تعمیر و تجهیز پاسگاههای محیط بانی ، راه اندازی شبکه بی سیم دیجیتال، جذب و تبدیل وضعیت ۱۷ محیط بان از جمله موارد موثر در افزایش بهره‌وری شده است شکاریان اظهارداشت: در بحث آموزش محیطبانان بعنوان ضابطین دادگستری، دوره های آموزش متعددی در مباحث حقوقی، بکارگیری سلاح، دفاع شخصی، تیراندازی و دوره های محیط بانی بطور مستمر و سالانه برگزار می‌گردد مدیرکل حفاظت محيط زيست خراسان شمالی خاطرنشان کرد:کشف قریب به 90 قبضه سلاح شکاری از متخلفین، کشف بیش از 300 فقره تخلفات غیرمجاز شکار و صید و تخریب غیرمجاز محیط زیست، کشف تخلفات در فضای مجازی،اجرای برنامه های آموزشی جوامع محلی و دانش آموزان، گشت شبانه روزی و پیشگیری از تخلفات شکار و صید، از جمله  فعالیت های یگان حفاظت استان در سال گذشته بوده است. شکاریان با بیان در شاخص های برنامه و بودجه این اداره کل در ۳ شاخص رعایت سقف پرسنلی، پاسخگویی و تحقق ردیف های درآمدی در رتبه برتر کشوری و در شاخص تخصیص اعتبارات استانی در رتبه ۴ کشوری  قرار گرفته است افزود: در مجموع شاخص های برنامه و بودجه این استان جزو ۵ استان برتر کشوری در سال ۱۴۰۲ قرار گرفته است. وی همچنین با بیان اینکه استان خراسان شمالی یکی از استان های ویژه به لحاظ محیط زیست طبیعی است، افزود: با عنایت به شاخص هایی مانند جمعیت حیات وحش، زیستگاه ها و امور مناطق و ذخائر ژنتیکی، این اداره کل با حداقل بضاعت نیروی کارشناسی نسبت به سایر استان ها در رتبه ششم کشوری قرار گرفته که نشان دهنده فعالیت های مناسب کارشناسان این حوزه و قابلیت های طبیعی استان است./ خراسان شمالی _خبرنگار جام جم _اسدالله ابراهیمی

دیگر خبرها

  • گلستان جزء استان‌های برتر در زمینه پرداخت تسهیلات مسکن شهری و روستایی
  • روش جدید پرداخت مالیات بر ارث از سپرده متوفیان نزد بانک‌ها
  • یگان حفاظت محیط زیست خراسان شمالی رتبه اول عملکرد کشوری را کسب کرد
  • پرداخت مالیات بر ارث، الکترونیکی شد
  • عملکرد موثر صدا وسیمای گلستان برمشارکت خوب مردم در انتخابات اسفند
  • عزم دولت برای خصوصی سازی جدی است
  • عملکرد خوب صدا وسیمای گلستان، موثر برمشارکت خوب مردم در انتخابات اسفند
  • بانک‌هایی که همچنان نرخ سود ممنوعه روی میز دارند/ با بهره بانکی ۴۰ درصد، دلالی جایگزین تولید می‌شود!
  • مدیریت تمام نوسانات ارزی در اختیار بانک مرکزی نیست
  • توضیح بانک صادرات درباره دلایل خرید بخشی از سهام پرسپولیس