Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تبریز در نامه ای به روسای دانشکده های این دانشگاه اعلام کرد: به دنبال نامه ۱۹ فروردین ماه ۱۴۰۰ در خصصوص نحوه برگزاری کلاس های آموزشی تا پایان فروردین ماه، با توجه به تداوم وضعیت قرمز کرونایی، مفاد نامه مذکور تا ۱۰ اردیبهشت تمدید می شود.

بر اساس این نامه، کلیه کلاس‌های عملی مقاطع کارشناسی ارشد و پایین‌تر (غیربالینی) و همچنین کلیه دوره‌های کارآموزی بالینی و کارآموزی در عرصه رشته‌های مختلف آموزشی تا تاریخ اعلام شده لغو و تعطیل هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دوره کارورزی پزشکی با رعایت کلیه پروتکل‌ها و دستورالعمل‌ها و با حضور کارورزان صرفاً در ایام کشیک و پست کشیک دایر است.

کلیه دروس نظری رشته‌های مختلف آموزشی کمافی السابق به صورت غیرحضوری و از طریق سامانه‌های الکترونیکی ارائه خواهد شد.

دانشجویان دکتری تخصصی Ph.D با رعایت کلیه پروتکل‌ها و بر اساس دستورالعمل‌های مربوطه ابلاغ شده ادامه تحصیل خواهند داد.

کارورزان دندانپزشکی به صورت کشیک (در صورت نیاز) حضور خواهند داشت.

شیوه مدیریت دوره کارآموزی و کارورزی سایر رشته‌ها مانند پرستاری، مامایی، اتاق عمل و رشته‌های توانبخشی مشابه دانشجویان پزشکی است.

آموزش دستیاران دوره تخصصی پزشکی و دندانپزشکی مشمول تعطیلات فعالیت آموزشی نیست.

کد خبر 5192882

منبع: مهر

کلیدواژه: ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی تبریز تعطیلی دانشگاه ها دانشگاه های علوم پزشکی آزمون دکتری تخصصی وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشجویان سازمان سنجش دانشگاه تهران خوابگاه دانشجویی نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها انجمن علمی دانشجویان واکسن کرونا آموزش مهارتی مرکز سنجش آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران انتخاب رشته رشته ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۴۰۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صندلی‌های خالی دانشگاهی عمدتا در رشته‌های اشباع‌شده هستند

علی شمسی پور٬ سخنگوی وزارت علوم گفت: در حال حاضر صندلی خالی در برخی از رشته ها و دانشگاه های پر متقاضی به دلیل بازار اشتغال آن وجود ندارد و این مسئله در خصوص برخی از رشته ها صدق می کند. 

او بیان کرد: مسئله صندلی های خالی عمدتا در رشته هایی است که اشباع شده اند یا در دانشگاه های سطح پایین ارائه می شوند. 

سخنگوی وزارت علوم ادامه داد: با توجه به هرم جمعیتی موجود باید ظرفیت برخی از رشته ها مورد بررسی مجدد قرار بگیرد. در یک برهه ای از زمان به دلیل نیاز جامعه و تقاضا،  ظرفیتی برای رشته ها توسط وزارت علوم ایجاد شده است. 

او اضافه کرد: در خصوص موضوع دوره های فراگیر باید بر اساس قانون پیش برویم و در برهه ای از زمان مجوز برگزاری دوره های فراگیر  یک ساله به وزارت علوم داده شده بود.

 شمسی پور تاکید کرد: معتقدیم که بین عرضه و تقاضا باید یک تعادل ایجاد شود که در زمانی مشخص این کار با ایجاد ظرفیت محقق شده است.

 او گفت: آمایش آموزش عالی موضوع بسیار مهمی است که بر اساس آن باید با توجه به نیازها و توانمندی‌های منطقه برای آموزش‌های دانشگاهی برنامه ریزی شود. وزارت علوم چند هزار کد رشته محل را در کنکور گذشته حذف کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی دانشگاه و كنكور

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی ٨ رشته جدید در دانشگاه علوم پزشکی کردستان
  • اخذ مجوز راه‌اندازی کارشناسی ارشد رشته اخلاق پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی قم
  • رازهای سر به مهر مانده «مغز» انسان
  • هوش مصنوعی از نتایج بهره‌گیری از علوم اعصاب است
  • برگزاری جشنواره جوانی جمعیت در چهارمحال و بختیاری
  • مجوز پذیرش دانشجو در مقطع دکتری رشته پرستاری در زاهدان گرفته شد
  • افزایش ظرفیت دانشجویان دندانپزشکی در مشهد نیازمند تامین زیرساخت است
  • جامعی: راز‌های کائنات و مغز انسان هنوز سر به مهر مانده است
  • جزئیات آزمون پذیرش در دوره فلوشیپ پزشکی سال ۱۴۰۳ اعلام شد
  • صندلی‌های خالی دانشگاهی عمدتا در رشته‌های اشباع‌شده هستند