Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی از تشکیل جلسه شورای قیمت گذاری محصولات کشاورزی در روز سه‌شنبه (فردا) برای تعیین و افزایش قیمت خرید تضمینی گندم خبر داد و گفت: در صورت عدم تایید قیمت منصفانه، ممکن است امنیت غذایی کشور به خطر خواهد بیافتد.

رضا نورانی رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسان راه راه‌دانا، در مورد افزایش قیمت خرید تضمینی گندم، اظهار کرد: در آخرین پیگیری از وزارت جهاد کشاورزی قرار است فردا سه‌شنبه ۳۱ فروردین ماه جلسه  شورای قیمت گذاری محصولات کشاورزی برای قیمت خرید تضمینی گندم در این وزارتخانه برگزار شود؛ این نخستین جلسه‌ای است که نمایندگان کشاورزی هم در آن حضور دارند و در روند قیمت‌گذاری ایفای نقش خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مسئولان کمیته قیمت‌گذاری در وزارت کشاورزی گفتند فردا قیمت نهایی خرید تضمینی گندم مشخص می‌شود؛ لذا اتحادیه تاکید دارد که هم‌اکنون برای تعیین قیمت دیر شده است زیرا برداشت محصول در روزهای آینده آغاز خواهد شد و کشاورزان باید بدانند که با چه شرایطی، گندم خود را به چه کسی باید تحویل دهند.

رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی اظهار کرد: با توجه به حساسیت موضوع امنیت غذایی و افزایش قیمت جهانی این محصول در صورت موافقت همه اعضاء در جلسه فردا احتمالا قیمت خرید تضمینی گندم افزایش خواهد یافت و با جلب رضایت نسبی کشاورزان در افزایش قیمت مشکل مرتفع خواهد شد.

نورانی در مورد پیش بینی برداشت گندم در سال جاری گفت: ابتدا باید فردا قیمت مشخص شود تا بتوانیم شاخصی برای پیش بینی داشته باشیم؛ تا قدمی برای برنامه ریزی برای سال آینده داشته باشیم، البته باید بدانیم در صورت عدم تایید قیمت منصفانه، میزان خرید گندم شدیدا کاهش یابد و امنیت غذایی کشور به خطر خواهد بیافتد.

انتهای پیام/ط

منبع: دانا

کلیدواژه: قیمت خرید تضمینی گندم محصولات کشاورزی افزایش قیمت قیمت گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۴۰۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ هزار تن کلزا در ایلام خریداری شد

حشمت عزیزان رئیس جهاد کشاورزی استان ایلام با بیان اینکه امسال خرید کلزا در استان ایلام قبل از همه استان‌های کشور آغاز شد، اظهار کرد: خوشبختانه با پیگیری‌های انجام شده، با بخش خصوص قرارداد منعقد شده و مشکل خاصی در زمینه خرید کلزا وجود ندارد و همچنین بخش اول پرداخت وجه کلزاکاران در استان انجام شده است.

عزیزان با بیان اینکه قیمت خرید تضمینی کلزا در سال جاری کیلویی ۳۵۰ هزار ریال است، افزود: قیمت خرید تضمینی کلزا در سال گذشته به ازای هر کیلو ۳۰۰ هزار ریال و میزان خرید این محصول در استان ۶ هزار تن بوده است.

رئیس جهاد کشاورزی استان ایلام با اشاره به آغاز برداشت کلزا در استان، تصریح کرد: تا کنون حدود ۱۰ هزار تن کلزا در سطح استان خریداری شده و پیش بینی می‌شود که امسال بیش از ۱۷ هزار تن کلزا در سطح مزارع استان برداشت شود.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • ۱۰ هزار تن کلزا در ایلام خریداری شد
  • خرید تضمینی ۲۱ هزار تن گندم توسط شبکه تعاون روستایی فارس
  • خرید تضمینی ۲۱ هزار تن گندم در فارس
  • خرید تضمینی بیش از ۲۱ هزار تن گندم توسط شبکه تعاون روستایی فارس
  • نوسان قیمت در محصولات کشاورزی؛ از زمین تا بازار
  • گندمکاران چشم انتظار اعلام جایزه تحویل گندم
  • اعلام قیمت خرید تضمینی محصولات اساسی زراعی جاری
  • خرید تضمینی گندم به ۲۰۰ هزار تن رسید
  • نرخ فعلی خرید گندم مورد رضایت کشاورزان نیست
  • نرخ فعلی خرید تضمینی گندم با میزان تورم هم‌خوانی ندارد