Web Analytics Made Easy - Statcounter

همشهری آنلاین - اکرم میرزائی: محمد کشتی‌آرای نایب‌رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران، در گفت‌وگو با همشهری‌آنلاین گفت: برخلاف پیش‌بینی ها و تحلیل هایی که اول امسال در خصوص قیمت جهانی طلا می کردیم تحولات جهانی باعث شده قیمت اونس جهانی در چهار پنج هفته گذشته افزایش داشته باشد. اونس جهانی در هفته گذشته حدود ۳۲ دلار افزایش پیدا کرده و امروز دوشنبه ۳۰ فروردین ماه افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: قیمت جهانی طلا روند صعودی داشته است و این در حالی است که ارزش دلار در بازارهای جهانی کاهش پیدا کرده است ولی برخلاف افزایش قیمت جهانی، در چند هفته اخیر در داخل کشور ما شاهد کاهش قیمت ارز هستیم و با توجه به اینکه یکی از شاخص‌های اصلی قیمت طلا و سکه قیمت ارز است همین امر باعث کاهش قیمت طلا و سکه در ایران شده است.

کشتی آرای با توجه به تعطیلی دو هفته اخیر بازار طلا و سکه به دلیل شیوع ویروس کرونا گفت: تعطیلی واحدهای صنفی در دو هفته اخیر و همچنین کاهش تقاضا و داد و ستدها عاملی شده است که حباب سکه مخصوصا حباب قطعات کوچک تر مثل ربع سکه، نیم سکه و سکه های یک گرمی بانک مرکزی کاهش پیدا کند و حتی سکه‌های طرح جدید و قدیم که دارای حباب بالای ۵۰۰ و ۶۰۰ هزار تومان بودند کاهش قیمت پیدا کرده اند و قیمت‌ها بیشتر به سمت واقعی شدن در حرکت است.

وی خاطر نشان شد: بازار طلا و سکه بعد از عید و حتی قبل از تعطیلات عید با توجه به افزایش قیمت‌ها و همچنین کاهش قدرت خرید مردم به شدت در رکود به سر می‌برد و این تعطیلی های اخیر هم مزید بر علت شده و باعث یک رکود کاملاً جدی در بازار طلا و سکه شده است.

نایب‌رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با توجه به  جریان داشتن مذاکرات هسته ای و احتمال بازگشت کشور به برجام افزود: به نظر با توجه به نشست‌های مختلف در این خصوص و تا حدی مثبت بودن ادامه روند برجام، همچنان کاهش قیمت ارز  را در داخل کشور داشته باشیم و اگر روند به همین شکل ادامه داشته باشد، طبیعتا رو به کاهش بیشتر قیمت طلا و ارز خواهیم رفت. از طرف دیگر برای بازگردانی بسیاری از مطالبات ارزی ایران از کشورهای مختلف صحبت و رایزنی در حال انجام است و اگر این ارزها به چرخه اقتصادی کشور بازگردد قیمت ارز بسیار پایین میاد و همین موضوع هم می تواند روی قیمت طلا و سکه تاثیر بگذارد.

وی ادامه داد : این خبرها مدتی است که میل به سرمایه گذاری روی طلا و سکه را به شدت در بازار کاهش داده  و تقاضا برای طلای آب شده و یا سکه در بازار کاهش پیدا کرده است که نشان می دهد که سرمایه‌ها از بازار طلا و سکه به سمت بازارهای دیگری مانند بورس و یا حتی ارزهای دیجیتال می رود.

کشتی آرای در پاسخ به این سوال که می توان آینده بازار سکه و طلا را پیشبینی کرد، گفت: در شش ماهه اول امسال تا تغییر دولت، سیاست بانک مرکزی بر کنترل ارز است و همین موضوع باعث خواهد شد که با نوسان زیاد و شوک قیمتی مواجه نباشیم و پیش‌بینی می‌شود که قیمت ارز، طلا و سکه در همین محدوده با به اضافه و منهای ۵ درصد نوسان قرار گیرد و  به همین دلیل هم در فروردین ماه امسال با شوک قیمت زیادی مواجه نشدیم.

به گفته او، اگر روند به همین شکل پیش برود و اتفاق خاص سیاسی و اقتصادی پیش نیاید به نظر می‌آید که در شش ماه اول امسال، نوسان زیادی مثل شوک قیمتی سال ۹۶ و یا سال ۹۸ را نداشته باشیم.

قیمت طلا  و سکه در بازار

نایب‌رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: با شروع معاملات امروز، دوشنبه (۳۰ فروردین‌ماه)، قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید (امامی)   ۱۰میلیون و ۵۸۰ هزار تومان، قیمت سکه بهار آزادی طرح قدیم ۱۰میلیون و ۲۵۰ هزار تومان، نیم‌ سکه شش میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و ربع‌سکه سه میلیون و ۹۰۰ هزار تومان خرید و فروش شد.

کشتی‌آرای همچنین قیمت داد و ستد هر سکه یک گرمی را دو میلیون و ۲۰۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: قیمت هر مثقال طلا چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

وی افزود: همچنین هر گرم طلای ۱۸ عیار با قیمت یک میلیون و ۳۸ هزار ۸۰۰ تومان و هر گرم طلای ۲۴ عیار هم یک میلیون و ۳۸ هزار ۵۰۰ تومان داد و ستد شد.

و همچنین هر اونس طلا در بازار جهانی  ۱۷۷۹ دلار معامله شد.

به گزارش همشهری آنلاین، ‌ امروز دوشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ در ساعت ۱۳ قیمت هر قطعه سکه تمام ‌بهار آزادی طرح جدید (امامی) به ۱۰ میلیون و  ۳۹۸ هزار تومان رسید که نسبت به روز گذشته ۱۴ هزار تومان کاهش قیمت داشت.

اما هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نسبت به  روز گذشته  تغییری نداشته و با قیمت  ۱۰ میلیون و ۱۹۷ هزار تومان معامله شد.

نیم‌ سکه بهار آزادی نیز با قیمت شش میلیون و ۱۷۰ هزار تومان معامله شد که  قیمت آن ۸۰ هزار تومان کاهش داشت. ربع ‌سکه بهارآزادی نیز امروز با قیمت سه میلیون و ۸۸۵ تومان معامله شد که ۳۵ هزار تومان کمتر از قیمت آن در روز گذشته بود. قیمت هر سکه یک گرمی نیز به دو میلیون و ۱۹۰ هزار تومان رسید که  ۱۰ هزار تومان کاهش قیمت داشت.

قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز یک میلیون و ۳۸ هزار تومان رسید که ۲ هزار تومان بیشتر از دیروز بود. امروز قیمت اونس جهانی طلا نیز  ‌۱۷۷۹ دلار اعلام شد که نسبت به دیروز ۳ دلار بیشتر بود.

کد خبر 596045 برچسب‌ها ارز - بازار داخلی قیمت طلا و فلزات گرانبها - ایران سکه - قیمت دلار آمريكا

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: ارز بازار داخلی سکه قیمت دلار آمريكا بازار طلا و سکه بهار آزادی طرح قیمت طلا و سکه طلا و سکه ۳۰ فروردین هزار تومان کاهش قیمت پیدا کرده معامله شد کشتی آرای قیمت ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۴۰۵۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیاز ارزان می شود | اعلام زمان عرضه گسترده نوبرانه ها در بازار | جدیدترین قیمت ملون، طالبی، توت‌ فرنگی، سیب و موز را ببینید

به گزارش همشهری آنلاین، هر روز که از بهار می‌گذرد و به تابستان نزدیک‌تر می‌شویم بر شمار میوه‌های نوبرانه‌ در بازار افزوده می‌شود. طالبی و ملون و هندوانه حالا در همه مغازه‌های میوه‌فروشی تهران دیده می‌شوند و عرضه نوبرانه‌هایی مانند توت‌فرنگی و گوجه سبز و چغاله بادام هم بیشتر شده است.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه بارفروشان میوه و تره‌بار تهران در مورد وضعیت عرضه نوبرانه‌ها در بازار به همشهری می‌گوید: در حال حاضر نوبرانه‌هایی که به تولید انبوه رسیده و عرضه آن در میدان اصلی زیاد شده است ملون، جانا و طالبی است که بر اساس نرخنامه ما قیمت هر کیلو ملون در میدان اصلی ۸ تا ۱۲ هزار تومان، جانا ۱۰ تا ۱۴ هزار تومان و طالبی ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان است.

اکبر یاوری ادامه می‌دهد: در مورد نوبرانه‌هایی مانند توت‌فرنگی، گوجه سبز و چغاله بادام قیمت‌ها در بازار بر اساس عرضه و تقاضاست و به دلیل اینکه هنوز به تولید انبوه نرسیده است و مورد مصرف عموم نیست قیمت آنها داخل نرخنامه میادین درج نشده است.

عرضه گسترده نوبرانه‌ها در راه است

در حال حاضر، گران‌ترین میوه‌های بازار توت‌فرنگی، گوجه سبز و چغاله بادام هستند. قیمت توت‌فرنگی و گوجه سبز و چغاله هنوز در نرخنامه بارفروشان تهران درج نشده اما در میدان اصلی پایتخت هر کیلو توت‌فرنگی ۸۰ تا ۱۲۰ هزار تومان، هر کیلو گوجه سبز ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان و چغاله بادام ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار تومان است. قیمت این نوبرانه‌ها در میوه‌فروشی‌های تهران بسیار بالاتر از میدان میوه و تره‌بار است و هرچه کیفیت و موقعیت جغرافیایی مغازه میوه‌فروشی بالاتر باشد، قیمت‌ها هم گران‌تر است.

اما به طور میانگین هر کیلو توت‌فرنگی در مغازه‌های میوه‌فروشی تهران بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار تومان است که البته با توجه به گرانی آن، فروش آن در مقادیر کمتر ۲۰۰ تا ۵۰۰ گرم رایج است؛ امری که در مورد گوجه سبز و چغاله بادام هم صدق می‌کند. هر کیلو چغاله بادام هم بین ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان و قیمت گوجه سبز بین ۶۰۰ هزار تا یک‌میلیون تومان فروخته می‌شود.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه بارفروشان میوه و تره‌بار تهران می‌گوید عرضه توت‌فرنگی، گوجه سبز و چغاله بادام از ۲۰ اردیبهشت‌ماه جاری افزایش پیدا می‌کند و با گسترش عرضه، قیمت این نوبرانه‌ها تعدیل و کاهشی می‌شود.

کشت هندوانه در ایران ضرر است!

رئیس هیئت مدیره اتحادیه بارفروشان میوه و تره‌بار تهران در مورد قیمت هندوانه هم بیان می‌کند: متاسفانه هندوانه به رغم اینکه آب‌بری بسیار زیاد، قیمت بسیار پایینی دارد به طوری که در حال حاضر در میدان بزرگ قیمت هر کیلو هندوانه گرد بین ۵ تا ۱۲ هزار تومان و قیمت هندوانه‌های بیضی که بیشتر صادر می‌شوند از ۱۲ تا ۱۴ هزار تومان است.

یاوری با تاکید بر اینکه سیاست‌ها در مورد کشت محصولات آب‌بر باید تغییر کند، می‌افزاید: کشت این محصولات در ایران اصلا توجیه اقتصادی ندارد و صادرات این محصولات هم به مثابه آن است که ما آبمان را صادر می‌کنیم در حالی که کشوری مانند ترکیه که منابع آبی بسیار زیادی دارد هندوانه ما را وارد می‌کند. این مسئله جای تامل دارد و باید محصولات آب‌بر از طریق کشت فراسرزمینی وارد کشور شوند.

سیب زرد درجه یک ۴۰ هزار تومان

به جز نوبرانه‌ها، قیمت سیب زرد در بازار بالاست و عرضه نوع با کیفیت آن کاهش یافته که علت آن به اتمام فصل تولید سیب برمی‌گردد. در حال حاضر سیب زرد در مغازه‌ها در انواع درجه یک، درجه ۲ و زده‌دار فروخته می‌شود و به طور میانگین قیمت نوع درجه یک آن ۸۵ تا ۹۰ هزار تومان است. سیب قرمز قیمت پایین‌تری دارد و از ۶۵ تا ۸۵ هزار تومان فروخته می‌شود.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه بارفروشان میوه و تره‌بار تهران با بیان اینکه هنوز ۲۵ درصد محصولات سیب درختی در سردخانه‌ها موجود است و کمبودی وجود ندارد، می‌گوید: الان سیب زرد و قرمز در میدان بزرگ تهران از ۱۵ تا ۴۰ هزار تومان است که ۹۵ درصد سیب‌ها زیر ۳۵ هزار تومان است و قیمت ۴۰ هزار تومانی برای سیب درجه یک میانه است که حدود ۵ درصد بازار است.

علاوه بر سیب، قیمت موز هم در میادین میوه و تره‌بار تهران مناسب است. موز در ۳ نوع اکوادور، فیلیپین و هندی موجود است که موز اکوادور با قیمت پایه ۷۵ هزار تومان، موز فیلیپین بین ۶۸ تا ۷۰ هزار تومان و موز هندی ۵۷ تا ۶۰ هزار تومان است.

تعادل در بازار پیاز

رئیس هیئت مدیره اتحادیه بارفروشان میوه و تره‌بار تهران درمورد وضعیت عرضه محصولات تره‌بار هم بیان می‌کند:‌ خوشبختانه هیچ کمبودی در این بخش وجود ندارد. هرچند چند روز شاهد کاهش عرضه پیاز و افزایش قیمت آن به خاطر بارندگی‌های جنوب کرمان و جیرفت بودیم اما در حال حاضر این کمبود رفع شده و روند قیمت پیاز کاهشی است. به طوری که در حال حاضر هر کیلو پیاز دزفول در میدان بزرگ از ۱۲ تا ۱۵ هزار تومان و پیاز جیرفت هم از ۱۸ تا ۲۳ هزار تومان است.

یاوری با بیان اینکه محصولات کشاورزی با قیمت زیر ۱۰ هزار تومان برای کشاورز هیچ توجیهی ندارد،‌ می‌گوید: در حالی که کشاورزان ما نهاده‌های کشاورزی را به دلار می‌خرند اما محصول تولیدی خود را به ریال می‌فروشند، به طوری که الان ۷۰ درصد گوجه‌فرنگی بوته‌ای زیر ۱۰ هزار تومان فروخته می‌شود و نوع درجه یک آن ۱۵ هزار تومان است که این قیمت‌ها انگیزه‌ای برای کشت سال بعد نمی‌گذارد و نهادهای بالادستی باید با اصلاح الگوی کشت به فکر آینده بخش کشاورزی هم باشند.

کد خبر 846671 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها قیمت - تنظیم بازار وزارت جهاد کشاورزی سازمان میادین میوه و تره‌بار میوه و تره بار

دیگر خبرها

  • قیمت طلا امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت سکه امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • پیاز ارزان می شود | اعلام زمان عرضه گسترده نوبرانه ها در بازار | جدیدترین قیمت ملون، طالبی، توت‌ فرنگی، سیب و موز را ببینید
  • نرخ خرید مسکن تهران؛ خرید مسکن در خیابان بهداشت با ۱.۷ میلیارد
  • پیش‌بینی اکثر تحلیل‌گران از قیمت طلا و سکه کاهشی است
  • قیمت طلا امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت سکه امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت سکه امروز ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت طلا امروز ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • جدیدترین قیمت فروش آپارتمان در مناطق 22گانه تهران (+عکس)