Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه علمی کاربردی بر ضرورت گسترش آموزش‌های مهارتی در قانون برنامه ششم تاکید کرد و گفت: همه ارکان کشور اعم از دولت و مجلس باید برای تحقق این قانون کمک کنند.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، محمدحسین امید رییس دانشگاه علمی کاربردی با تاکید بر اهمیت آموزش‌های مهارتی در قانون برنامه ششم، اظهار کرد: توسعه آموزش‌های مهارتی و افزایش مهارت و تخصص نیروی کار وظیفه‌ای است که طبق قانون برنامه ششم توسعه کشور بر عهده این دانشگاه قرار داده شده است و تمام ارکان کشور اعم از دولت و مجلس باید در راستای تحقق این مأموریت و تقویت و توسعه آموزش‌های مهارتی در کشور به دانشگاه جامع علمی کاربردی کمک و حمایت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه علمی کاربردی در ادامه گفت: طبق طرح ساماندهی آموزش عالی کشور حداقل ۳۰ درصد از جمعیت دانشجویان کشور باید تحت آموزش‌های مهارتی قرار گیرند. اما در حال حاضر میزان دانشجویان شاغل به تحصیل در دانشگاه‌های مهارتی کشور خیلی کمتر از این است و ما از برنامه عقب هستیم.

وی گفت: تمامی اقدامات و برنامه‌های دانشگاه جامع علمی کاربردی در سال‌های اخیر در راستای کیفیت افزایی و مأموریت‌گرایی بوده است که مخاطراتی نیز داشته است، ولی خوشبختانه این دانشگاه امروز به جایگاه با ثباتی رسیده است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: رشته های مهارتی آموزش های مهارتی علمی کاربردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۴۰۷۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرایی شدن طرح ارسال پستی دانشنامه دانش‌آموختگان علمی کاربردی

مدیرکل خدمات آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی از اجرائی شدن طرح ارسال پستی دانشنامه دانش‌آموختگان این دانشگاه خبر داد.

به گزارش ایسنا، سعید اشرفی با اعلام این خبر افزود: در راستای ارائه خدمات مطلوب به دانش‌آموختگان، تحویل دانشنامه بدون مراجعه حضوری به واحدهای استانی از طریق دفاتر پستی دولتی سراسر کشور انجام می‌شود.

مدیرکل خدمات آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی در ادامه اظهار داشت: بر این اساس، شخص دانش‌آموخته و یا وکیل قانونی وی می‌بایست با در دست داشتن مدارک مورد نیاز به یکی از دفاتر پستی دولتی سراسر کشور که آدرس آنها در پرتال اطلاع‌رسانی دانشگاه جامع علمی کاربردی در بخش اداره کل خدمات آموزشی درج شده است مراجعه نموده و پس از ارائه مستندات لازم و درج آدرس دقیق واحد استان محل تحصیل و آدرس محل سکونت، دانشنامه پایان تحصیلات خود را به صورت پستی دریافت می‌کند.

شرفی تصریح کرد: این طرح در راستای اصلاح فرآیندها و تسهیل دسترسی دانش‌آموختگان دانشگاه جامع علمی کاربردی به دانشنامه پایان تحصیلات طراحی و اجرا شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جای خالی مرجعیت مهارتی در سیاستگذاری‌ها/ رشته‌های فنی‌وحرفه‌ای درنقشه جامع علمی کشور دیده نشده‌اند
  • کمبود اعتبار پنج همتی دانشگاه‌ها در تامین تغذیه دانشجویان
  • جریان جهانی بی‌اعتبار شدن مدارک دانشگاهی/ استخدام در تسلا هم مدرک نیاز ندارد
  • برگزاری اولین کنفرانس ملی مهارت ایران در دانشگاه فنی و حرفه ای
  • توجه به تدوین، بازنگری و اجرای برنامه راهبردی به عنوان معیار جدید رتبه‌بندی دانشگاه‌ها
  • اجرایی شدن طرح ارسال پستی دانشنامه دانش‌آموختگان علمی کاربردی
  • ارائه خدمات علمی به مردم بهمئی توسط دانشجویان پیام نور
  • ارسال پستی دانشنامه دانش‌آموختگان علمی کاربردی
  • سال ۱۴۰۳، سال استقرار برنامه‌های تحولی دانشگاه جامع علمی‌کاربردی است
  • سال ۱۴۰۳، سال استقرار برنامه‌های تحولی دانشگاه است