Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@13:00:01 GMT

شاخص شمار بستری بیماران کرونایی در فارس شکست

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۴۱۱۴۵

شاخص شمار بستری بیماران کرونایی در فارس شکست

مهرزاد لطفی دوشنبه در نشست ستاد مدیریت بیماری کرونا گفت: از این تعداد ۳۴۷ بیمار در وضعیت وخیم به سر می برند و کادر درمان تمام تلاش خود را برای نجات جان آنان به کار بسته اند.

وی ساده پنداری و سهل انگاری عمومی را مهم ترین عامل موج جدید و سنگین بیماری در روزهای اخیر دانست و از تمام خانواده ها خواست مراقب فرزندان خود و حامی سلامت سالمندان باشند و از حضور در هرگونه تجمع و دورهمی های خانوادگی بپرهیزند، زیرا گونه های جدید کرونا با سرعت قابل توجهی قدرت سرایت دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این نشست ضمن بررسی آمار نمونه گیری های تشخیصی در آزمایشگاه ها؛ به بررسی آمار مبتلایان، علت های جان باختن مبتلایان، آمار بیماران بستری و بهبودیافته، روند خدمت رسانی به مبتلایان و موارد مشکوک در مراکز درمانی و عملکرد مراکز آزمایشگاهی تشخیصی کروناویروس پرداخت.

لطفی با بررسی وضعیت شهرستان های مختلف استان از نظر میزان شیوع بیماری، آمار مبتلایان، بستری و جانباختگان ناشی از کرونا خواستار پیگیری و مداخله تیم های معاونت بهداشت و معاونت درمان دانشگاه در مناطق دارای شیوع بالا در استان شد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز  نیز با اعلام آخرین وضعیت کروناویروس در استان فارس از ابتدای شیوع تاکنون، به جان باختن ۳۵ هم استانی مبتلا به کووید۱۹ اشاره کرد.

عبدالرسول همتی گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، ۷۷۴ هزار و ۲۲۸ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه های استان تهیه شده که با بررسی نمونه های انجام شده، ۲۲۰ هزار و ۶۲۱ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است؛ همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۸۵ هزار و ۴۱۶ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۱۱هزار و ۲۷۸ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۲۳۱ هزار و ۸۹۹ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

وضعیت وخیم ۳۴۷ بیمار کووید۱۹ در بخش های ICU

او با اشاره به افزایش آمار بیماران مثبت و مشکوک دارای علایم که هم اکنون در بیمارستان های استان بستری هستند، افزود: ۳۴۷ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

همتی در ادامه با اعلام جان باختن ۳۵ هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی روز گذشته تاکنون، مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون را سه هزار و ۶۷۴ اعلام کرد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: ۲۰۰ هزار و ۳۸ نفر از ابتدا تاکنون بهبودی یافته اند و از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

این مقام مسوول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بحرانی خواندن وضعیت کنونی فارس و اعلام اینکه در حال حاضر هیچ نقطه بی خطر و یا کم خطری در استان فارس وجود ندارد، هشدار داد: پیش بینی نشان دهنده این است که طی هفته جاری و هفته آینده، با بالا رفتن آمار ابتلا، بستری و جان باختگان، به اوج قله پیک چهارم بیماری در استان می رسیم و امید است با مشارکت و همکاری مردم، این آسیب ها به کمترین میزان ممکن برسد.

 همتی ادامه داد: از ابتدای شیوع بیماری تاکنون، همکاری خوبی از سوی مردم استان را شاهد بوده ایم و یاری دهنده مدافعان سلامت بوده اند که امیدواریم این همکاری ها به ویژه در شرایط کنونی تداوم داشته باشد.

وی  رعایت دستورالعمل های بهداشتی مانند استفاده از ماسک و حفظ فاصله فیزیکی از دیگران، پرهیز از حضور در مکان های شلوغ، خیابان ها و پایبندی به قرنطینه خانگی را مهم ترین نکاتی عنوان کرد که در شرایط کنونی می تواند در کاهش چرخه های انتقال بیماری موثر باشد.

برچسب‌ها ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز بهداشت و سلامت ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز بهداشت و سلامت اخبار کنکور دانشگاه علوم پزشکی ابتدای شیوع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۴۱۱۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اضافه شدن سه بیمار دیگر به جمعیت بیماران سرطانی در استان


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد ، دکتر محمود شهامت با بیان اینکه از هر ۱۰۰ هزار نفردراستان ۱۳۴ نفر از بیماری سرطان رنج می‌برند افزود: به طور میانگین روزانه سه نفر به جمعیت سرطانی استان اضافه می‌شود.
وی عمده علت بیماران سرطانی را در حوزه‌های معده، تیروئید، سینه و پوست عنوان کرد و ادامه داد: ضرورت دارد در بحث تغذیه به موارد مهم توجه شود.
وی گفت: برای خدمات دهی بهتر به بیماران سرطانی دستگاه شتاب دهنده خطی و مجوز بیمارستان سرطانی اخذ شده است.

دیگر خبرها

  • اضافه شدن سه بیمار دیگر به جمعیت بیماران سرطانی در استان
  • ۴۶ بیمار هموفیلی در استان وجود دارد
  • شناسایی بیش از ۲۲هزار بیمار دیابتی در نیشابور
  • آخرین وضعیت شیوع سرخک در کشور/ بیشترین آمار در ۴ استان
  • افزایش شیوع فیبریلاسیون دهلیزی در افراد میانسال
  • تأثیر عجیب جنسیت پزشک بر درمان بیماران
  • حمایت از بیماران سلیاکی با بسته‌های حمایتی
  • نقش عجیب جنسیت پزشک بر درمان بیماران
  • افشای اسرار بیماران چه مجازاتی دارد؟
  • بیش از ۳ هزار خدمت در بیمارستان سوانح و سوختگی گناوه ارائه شد