Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان از افزایش بوم‌گردی‌های استان به ۹۰ واحد تا پایان خردادماه امسال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا ، مجتبی میرحسینی اظهار کرد: در سال گذشته تعداد ۳۰ موافقت اولیه برای ایجاد واحد‌های بوم‌گردی‌ صادر شده است که از این تعداد ۱۷ واحد موفق به دریافت مجوز شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: علاوه بر برگزاری دوره‌های آموزشی برای ارتقاء کیفیت خدمات در واحدهای بوم‌گردی، افزایش سطح آموزش راهنمایان و مدیران اقامتگاه‌های بوم‌گردی نیز از جمله برنامه‌های انجام‌شده و در دست اقدام است.

میرحسینی بیان کرد: همچنین اقدامات دیگری از جمله اجرای برنامه‌های مدیریتی و مقررات زیست‌محیطی، تشویق مردم برای مرمت و بازسازی خانه‌های موجود در منطقه به جای تخریب آنها با هدف ایجاد اشتغال پایدار و حفظ هویت و فرهنگ در مناطق مختلف با استفاده از دانش بومی و حفظ سرمایه‌های اجتماعی، تشویق کشاورزان به ادامه کشاورزی در کنار راه‌اندازی اقامتگاه‌های بوم‌گردی برای اجاره به گردشگران و صدور مجوز گردشگری کشاورزی در دستور کار حوزه گردشگری قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: گردشگری در طول سال‌های اخیر از طریق مشارکت فعال مردم فرصت‌های بسیاری را برای شکل‌گیری کسب و کارهای کوچک ایجاد کرده است که بیشتر آنها، روابط مستقیم و متقابل محیط، میزبان و مهمان را در مقاصد گردشگرپذیر در بردارند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بوم گردی بوم گردی در سیستان و بلوچستان بوم گردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۴۱۶۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۴۶ درصدی جابه‌جایی مسافر از طریق پایانه‌های مرزی سیستان و بلوچستان

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان از جابه‌جایی ۹۱۵ هزار و ۷۶۲ نفر مسافر از طریق پایانه‌های مرزی میلک و میرجاوه در شمال این استان خبر داد که این میزان رشد ۴۶ درصدی را نسبت به سال قبل از آن نشان می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان و به نقل از روابط عمومی راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان، ایوب کُرد اظهار کرد: ۹۱۵ هزار و ۷۶۲ نفر مسافر در سال ۱۴۰۲ از طریق پایانه‌های مرزی شمال این استان جابه‌جا شدند.

وی افزود: از این تعداد جابه‌جایی مسافر ۴۶۴ هزار و ۴۹۶ نفر از پایانه مرزی میلک و ۴۵۱ هزار و ۲۶۶ نفر نیز از طریق پایانه مرزی میرجاوه تردد انجام دادند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در این مدت نزدیک به دو هزار اتوبوس و بیش از ۳۷ هزار دستگاه سواری کار جابه‌جایی مسافران را از طریق پایانه‌های مرزی میلک و میرجاوه انجام دادند.

به گزارش ایمنا، پایانه مرزی میرجاوه مهم‌ترین گذرگاه مرزی بین ایران و پاکستان است که در ۱۲ کیلومتری شهرستان میرجاوه و مجاورت شهرک تفتان پاکستان و پایانه مرزی میلک نیز از گذرگاه‌های مهم مرزی بین ایران و افغانستان است که در محدوده شهرستان هیرمند در مجاورت رودخانه مرزی و در نزدیکی مرکز ولایت نیمروز افغانستان قرار گرفته است.

کد خبر 746552

دیگر خبرها

  • سیلاب به بیش از ۲ هزار و ۱۵۰ واحد مسکونی سیستان و بلوچستان خسارت زد
  • تور اصفهان‌گردی ویژه هفته فرهنگی اصفهان در منطقه ۱۴ برگزار می‌شود
  • سیل به ۲ هزار واحد مسکونی سیستان و بلوچستان خسارت زد
  • خسارت به بیش از دوهزار واحدمسکونی وشهری سیستان و بلوچستان درسیلاب اخیر
  • سیلاب به بیش از ۲ هزار واحد مسکونی سیستان و بلوچستان خسارت زد
  • خسارت ۲۱ هزار میلیارد ریالی سیلاب به بخش کشاورزی سیستان و بلوچستان
  • خسارت ۲۱۰۰ میلیاردی سیلاب بلوچستان به بخش کشاورزی
  • جابجایی مسافر در پایانه‌های مرزی سیستان و بلوچستان ۴۶ درصد افزایش یافت
  • افزایش ۴۶ درصدی جابه‌جایی مسافر از طریق پایانه‌های مرزی سیستان و بلوچستان
  • بوم‌گردی کلید تحقق اشتغال روستاها/جوانان کارآفرین حمایت مالی شوند