Web Analytics Made Easy - Statcounter

فالح الفیاض که در گفتگو با تلویزیون العهد سخن می گفت، اظهار داشت: عراق تحت تأثیر جمهوری اسلامی و ماهیت روابط تاریخی، مذهبی و فرهنگی است، بنابراین طبیعی است که به جمهوری اسلامی تا آمریکا نزدیک تر باشد.

وی با یادآوری راهبرد شکست خورده دولت آمریکا بویژه در دوره دونالد ترامپ گفت: سیاست ترامپ بر اساس افراط گرایی و استثنای حریف با در گوشه قرار دادن آن بجای تعامل بود، این سیاست افراطی به مدت چهار سال دنبال شد، بطوریکه حتی در داخل آمریکا تفرقه جدی ایجاد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الفیاض همچنین به دخالت زیاد آمریکا در انتخاب نخست وزیر عراق اشاره و مداخلات ایالات متحده را در اوضاع سیاسی کشورش نامؤدبانه و زشت ارزیابی کرد.

وی همچنین از شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده سابق نیروی قدس سپاه به عنوان چهره استثنایی و بازیگر راهبردی در عرصه سیاست بین الملل یاد کرد که خدمت زیادی به مردم منطقه ارایه کرد.

رییس سازمان الحشد الشعبی با بیان اینکه تجربه شهید سلیمانی در امور عراق از بسیاری سیاستمداران پیشی گرفت، گفت: او خدمات بسیار خوبی به الحشدالشعبی ارائه داد.

فالح الفیاض ابراز داشت که شهیدان المهندس و سلیمانی که به تعبیر مرجع دینی نجف رهبران پیروزی (قادة النصر) نام گرفتند، از شهدای واقعی هستند و ما مدیون آنها هستیم و خبر شهادت آنها غم انگیز بود و جنایت آمریکا در فرودگاه بغداد عملی جنایتکارانه علیه بشریت است.

به گفته الفیاض، شهید سلیمانی از روش اقناع و تلاش برای گردهم آوردن همه اقشار مردمی استفاده کرد و اساسا در کارکرد و راهبرد او انقیاد و تحمیل وجود نداشت.

وی بیان داشت: بر اساس تعبیر برخی از برادران اهل سنت و کرد عراق، سیاست و راهبرد آمریکا مداخله در امور عراق نه به معنای اقناع بلکه با روش تهدید و ارعاب است و این رویکرد نه تنها صحنه سیاسی عراق را از خصوصیت اصلی خود خارج کرده، بلکه توهین به ملت عراق است و آن را قبول نداریم.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت که الحشد الشعبی یک نهاد رسمی و تیپ های زیرمجموعه آن تابع قانون هستند و این سازمان در اتحاد عراقی ها سهم بسزایی داشته است، همچنانکه آیت‌الله سیستانی الحشد را ستون امنیت و ثبات عراق معرفی کردند، ضمن اینکه الحشد در برگیرنده تمام اقشار عراقی است و حدود ۵۰ هزار نفر نیروی آن اهل سنت هستند.

311311

کد خبر 1506590

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: حشدالشعبی ایالات متحده آمریکا ایران و عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۴۱۹۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران به اتهامات سایبری از طرف آمریکا پاسخ داد

به گزارش جماران؛ ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه ادعاهای بی‌اساس دولت آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی در خصوص فعالیت‌های سایبری را قویا رد و محکوم کرد.

کنعانی تصریح کرد؛ نهادهای آمریکایی نمی‌توانند با برچسب زدن‌های مختلف بی‌اساس به اشخاص و نهادهای ایرانی، موج انتقادات جهانی نسبت به سیاست‌های حمایتی نامحدود آمریکا از جنایات جنگی و نسل‌کُشی رژیم صهیونیستی در نوار غزه و کرانه باختری فلسطین و نیز سرکوب‌های خشونت‌آمیز معترضان در داخل آمریکا را منحرف سازند. 

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تاکید کرد؛ به دولت آمریکا توصیه می‌کنیم به جای اتهام زنی‌های بی اساس به دیگر کشورها و ملت‌ها، به حمایت‌های تسلیحاتی، نظامی، مالی و سیاست‌های بین‌المللی خود از رژیم آپارتاید و اشغالگر صهیونیستی علیه ملت مظلوم فلسطین پایان داده و در سیاست‌های مداخله جویانه و نیز تهدیدآفرین خود نسبت به حقوق بشر، حقوق بشردوستانه بین‌المللی، حقوق بین الملل و صلح و امنیت بین‌المللی بازنگری نموده و مسئولانه رفتار نمایند.

 

دیگر خبرها

  • آمریکا: با آژانس اتمی برای شفافیت بیشتر فعالیت‌های هسته‌ای ایران همکاری داریم
  • سردار سلیمانی: عملیات «وعده صادق» عامل خودباوری است
  • طعنه سردار سلیمانی به کشورهای منطقه /هیچ پرنده خارجی نمی‌تواند از آسمان ایران عبور کند
  • ایران به اتهامات سایبری از طرف آمریکا پاسخ داد
  • عملیات «وعده صادق» میخی بر تابوت صهیونیست ها بود
  • کارشناس مسائل خاورمیانه: بایدن سیاست دودولتی را کنار گذاشت
  • بایدن سیاست دودولتی را کنار گذاشت/ آمریکا در قبال فلسطین بر خلاف منافع ملی خود عمل کرد
  • ادعای عجیب روزنامه آمریکایی از طرح اولیه حمله اسرائیل به ایران | حمله بزرگ به اهداف نظامی در نزدیکی تهران؟ | آمریکایی‌ها: ما نتانیاهو را منصرف کردیم!
  • روسیه: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار خواهیم داد
  • حمله به پایگاه آمریکا در شمال حسکه