Web Analytics Made Easy - Statcounter

«مهدی عبدالمالکی» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه کنگره بین‌المللی شعر کُردی قدس با محوریت قبله نخست مسلمانان جهان و حاج قاسم، شهید قدس برگزار می‌شود، گفت: مساله فلسطین از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی همیشه از مسایل راهبردی نظام جمهوری اسلامی بوده و رهبر معظم انقلاب مساله اول امت اسلامی را مساله فلسطین می‌دانند که یکی از دلایل آن نیرو گرفتن نهضت بیداری اسلامی از مقاومت فلسطین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه نخستین کنگره بین‌المللی شعر قدس در زبان کُردی امسال در استان کرمانشاه برگزار می‌شود، گفت: مهلت ارسال آثار در تمامی قالب‌های شعر سنتی و نو، ترانه و شعر کودک و نوجوان تا پایان روز قدس سال ۱۴۰۰ است.

او اعلام کرد که شاعران می‌توانند آثار خود را از طریق پیام‌رسان واتساپ به شماره «۰۹۲۱۶۸۲۰۷۲۸» ارسال کنند.

عبدالمالکی اهدای تندیس کنگره، لوح تقدیر و ۶ جایزه یک میلیون تومانی را از جمله جوایز برگزیدگان کنگره بین‌المللی شعر کُردی قدس اعلام کرد.

گفتنی است این کنگره به همت و مشارکت جمعی از دستگاه های استان و معاونت فرهنگی شهرداری کرمانشاه برگزار می شود.

آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به ابتکار حضرت امام (ره) به نام روز قدس نامگذاری شده است.

روز قدس امسال با ۱۷ اردیبهشت مصادف شده است.

برچسب‌ها انقلاب اسلامی ایران اسرائیل شعر قدس کرمانشاه جمهوری اسلامی فلسطین بیت المقدس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انقلاب اسلامی ایران اسرائیل شعر انقلاب اسلامی ایران اسرائیل شعر قدس کرمانشاه جمهوری اسلامی فلسطین بیت المقدس اخبار کنکور کنگره بین المللی شعر برگزار می شود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۴۱۹۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیوارنگاره‌ها به تابلوی گفتمان انقلاب اسلامی تبدیل شدند

سید احسان باقری، مدیر خانه عکاسان ایران در برنامه «به افق فلسطین» شبکه افق در پاسخ به این سوال که ایده دیوارنگاره‌ها از کجا آمد؟ گفت: فکر می‌کنم ماجرای دیوارنگاره‌ها با دیوارنگاره میدان ولیعصر شروع شد و به نوعی به تابلوی گفتمان انقلاب اسلامی در هنر تبدیل شدند. برخی مواقع این دیوارنگاره مواضع منفی و گاهی هم بازخورد مثبت در برداشت. هر موقع کار جدی بر روی آن انجام شده، واکنش‌های داخلی و خارجی داشته است. 

باقری ادامه داد: ویژگی عکس صحنه‌پردازی شده این است که با وجود ابزار‌های فتوشاپ ذهن ما عکس را به مثابه امر واقعی تلقی می‌کند. همانطور که با دیدن یک فیلم سینمایی می‌خندیم یا گریه می‌کنیم، وقتی شما از عکس صحنه‌پردازی شده استفاده می‌کنید، مردم آن را باور می‌کنند. 

مدیر خانه عکاسان ایران در پاسخ به این سوال که با وجود ابزار‌های هوش مصنوعی به فکر جایگزین کردن آن با ابزار‌های گریم و صحنه و ... نیستید؟ گفت: هوش مصنوعی در زمینه انسان و روح انسان عاجز است. وقتی هوش مصنوعی بخواهد روح انسانی را بازتاب دهد، کار مصنوعی از آب در می‌آید. 

وی درباره عکسی بخاطر مردم فلسطین و با الهام از آیات قرآن کریم گرفته شده، گفت: عکاسی صحنه‌پردازی شده از لحاظ تولید مثل یک پلان از فیلم است، که خروجی‌اش باید مثل یک فیلم سینمایی باشد. لایه اصلی عکس سپردن فرزندان به آب است. اما در کنار آن وقایع تکان‌دهنده و افرادی که در خط مقدم روایت داستان هستند و نماد مقاومت فلسطین هستند، داریم.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ساير حوزه ها

دیگر خبرها

  • نخستین یادواره و کنگره شهدای منطقه یک اصفهان برگزار می‌شود
  • کنگره دو سالانه بین‌المللی انکولوژی کودکان برگزار می‌شود
  • سازمان همکاری اسلامی تداوم حملات اسرائیل را جنایت علیه بشریت خواند
  • هفدهمین جشنواره بین‌المللی پژوهش فرهنگی برگزار می‌شود
  • رویکرد متناقض آمریکا در قبال مساله فلسطین
  • دیوارنگاره‌ها به تابلوی گفتمان انقلاب اسلامی تبدیل شدند
  • ورزش کرمانشاه میزبان حداقل ۴ رویداد بین المللی در سال‌جاری
  • انقلاب اسلامی به برکت وجود نعمت ولایت امروز کشوری مقتدر است
  • برگزاری پیش نشست همایش بین المللی ۷۵ سال اشغالگری در فلسطین
  • کنگره بین المللی سلامت اربعین برگزار می‌شود