Web Analytics Made Easy - Statcounter

گرم شدن تدریجی هوا در مناطق مختلف کشور به روند مصرف برق شتاب داده است، به گونه‌ای که دیروز (یکشنبه) مصرف برق به بیش از ۴۳ هزار مگاوات رسید. این موضوع ضرورت توجه جدی به مدیریت مصرف با هدف تامین به موقع برق در شرایط کرونایی را دوچندان می‌کند.

به گزارش «انرژی امروز» از خبرگزاری ایرنا، روند افزایش دمای هوا این روزها پله‌پله به سمت صعود در حرکت است و آن‌گونه که کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد، افزایش تدریجی دما تا روز چهارشنبه در نوار غربی کشور تداوم خواهد یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افزایش دمای هوا در کشور استفاده از وسایل سرمایشی را بیشتر ضروری کرده که این خود موجب بالا رفتن مصرف برق خواهد شد.

گرچه هنوز برخی از نقاط کشور دمای متعادلی دارد اما از روز گذشته بنابر اعلام شرکت مدیریت شبکه برق ایران، میزان مصرف برق در ساعت ۲۱ و ۲۱ دقیقه به رقم ۴۳ هزار و ۶۷ مگاوات رسید که در مقایسه با مدت مشابه پارسال که ۳۴ هزار و ۲۵ مگاوات برق مصرف شده بود، افزایش ۹ هزار و ۴۲ مگاواتی نشان می‌دهد.

میزان مصرف برق روز گذشته کشور در مقایسه با روز ماقبل آن که ۴۲ هزار و ۳۵۰ مگاوات بوده نیز نشان از رشد ۷۱۷ مگاواتی دارد که بیان‌گر در پیش بودن تابستانی گرم‌تر از سال‌های گذشته است.

این در حالی است که امسال نیز مانند پارسال کشورمان درگیر بیماری کرونا است که ضرورت تامین به موقع برق را صدچندان می‌کند، زیرا مراکز درمانی باید از لحاظ تامین برق بدون مشکل باشند.

البته نباید فراموش کرد که امسال میزان بارش‌ها نیز نسبت به پارسال با کاهش حدود ۴۰ درصدی همراه شده است و این کاهش می‌تواند بر تامین برق از سدهای آبی کشور اثر منفی به جای گذاشته و آن را با مشکل روبه‌رو کند.

بر همین اساس باید صرفه جویی در مصرف و اعمال سیاست‌هایی که منجر به اصلاح شیوه مصرف شود، همچنان در دستور کار باشد..

گزارش شرکت مدیریت برق ایران همچنین نشان می‌دهد که روز گذشته و در ساعت ۱۲ و ۳۶ دقیقه نیز میزان مصرف به رقم ۴۱ هزار و ۷۳۸ مگاوات رسید، این درحالی است که پارسال و در همین بازه زمانی ۲۹ هزار و ۷۶۷ مگاوات مصرف شده بود که افزایش ۱۱ هزار و ۹۷۱ مگاوات را نشان می‌دهد.

براساس این گزارش، میزان مصرف برق بخش صنایع نیز روز گذشته در ساعت ۲۱ و ۲۱ دقیقه پنج هزار و ۵۶۳ مگاوات بوده است. البته به اعتقاد فعالان صنعت برق هرچه رشد مصرف در این بخش افزایش یابد نشان از آن دارد که برق در بخش درست خود به مصرف رسیده و از طرف دیگر بیانگر رونق بخش کلیدی اقتصاد کشور یعنی صنعت است.

روز گذشته سه‌هزار و ۱۸۵ مگاوات برق تولیدی کشور از منابع تجدیدپذیر تامین شده است.

برچسب هاایران خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) شرکت مدیریت شبکه برق ایران وزارت نیرو ویروس کرونا

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: ایران خبرگزاری جمهوری اسلامی ایرنا شرکت مدیریت شبکه برق ایران وزارت نیرو ویروس کرونا آسیا اروپا انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سازمان کشورهای صادر کننده نفت اوپک سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی وزارت نفت وزارت نیرو میزان مصرف روز گذشته مصرف برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۴۲۰۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده‌سازی شبکه برق خوزستان برای عبور از پیک مصرف تابستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان اظهار کرد: پست ۱۳۲ به ۳۳ کیلوولت فرعی شوشتر که برق بخش‌های گسترده‌ای از شهرستان شوشتر و روستا‌های اطراف آن را تامین می‌کند برای تامین برق پایدار، بهینه‌سازی و افزایش ظرفیت داده شد.

علی اسدی با بیان اینکه این پروژه با ارزش سرمایه‌گذاری ۱۷۶۸ میلیارد ریال انجام شده است، افزود: دو دستگاه ترانس قدیمی موجود در پست هر کدام به ظرفیت ۲۷ مگاولت آمپر تعویض و ۲ دستگاه ترانس جدید به ظرفیت هر کدام ۳۰ مگاولت آمپر مونتاژ و جایگزین آنها شد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان ادامه داد: یک ترانس ۳۰ مگاولت‌آمپری موجود در پست نیز با یک ترانس به ظرفیت ۵۰ مگاولت آمپر تعویض شد تا ظرفیت پست فرعی شوشتر از ۱۱۴ مگاولت آمپر به ۱۴۰ مگاولت آمپر افزایش پیدا کند.

اسدی اضافه کرد: علاوه بر نوسازی ترانس‌ها و افزایش ظرفیتی که انجام شد، یک دستگاه ترانسفورماتور زمین، تعویض رله‌های مربوطه و تکمیل سیستم حفاظتی به همراه تعویض دو دستگاه بریکر ۱۳۲ کیلوولت قدیمی با بریکر‌های جدید و تعویض شش عدد CT ۱۳۲ کیلوولت ورودی ترانس‌ها، در این پست انجام شده است.

وی افزود: احداث فونداسیون برای ترانس‌های شماره یک و دو جدید و نیز ترانس زمین، احداث کانال کابل، احداث عملیات ساختمانی دو بی ۳۳ کیلوولت در خروجی ترانس شماره ۴، از دیگر اقدامات انجام شده در پست فرعی شوشتر در شهرستان شوشتر بوده است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با بیان اینکه معاونت بهره‌برداری در تلاش است تا شبکه موجود را با بهینه‌سازی و افزایش ظرفیت آماده ورود به پیک بار کند، بیان کرد: پیش از این نیز پست برق فوق توزیع عبدالخان در شهرستان کرخه و پست برق فرعی ماهشهر افزایش ظرفیت و پست ذخیره گاز بهینه‌سازی شده است.

شرکت برق منطقه‌ای خوزستان مسئولیت تامین و انتقال برق در ۲ استان خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد را بر عهده دارد.

دیگر خبرها

  • تکلیف افزایش قیمت برق روشن شد
  • رشد ۶ درصدی مصرف برق در صورت افزایش قابل توجه دما
  • فعالیت سامانه بارشی تا روز جمعه | افزایش تدریجی دمای هوا از پنجشنبه
  • چای از لیست کالا‌های مشمول مالیات یک درصدی حذف می‌شود
  • چای از فهرست کالاهای مشمول افزایش مالیات یک درصدی حذف شود
  • چای از لیست کالاهای مشمول مالیات یک درصدی حذف شد
  • آماده‌سازی شبکه برق خوزستان برای عبور از پیک مصرف تابستان
  • افزایش مصرف آب مشترکان گلستانی با گرمای تدریجی هوا/مردم از مصارف غیرضروری خودداری کنند
  • عبور تولید برق در نیروگاه شیروان از مرز ۶.۵ میلیون مگاوات
  • افزایش ۲۰۳۶ مگاواتی ظرفیت تولید برق در سال ۱۴۰۲