Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-03-29@13:10:51 GMT

افزایش ۶ تا ۱۰ درجه‌ای دمای هوا در برخی مناطق ایران

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۴۲۱۰۰

افزایش ۶ تا ۱۰ درجه‌ای دمای هوا در برخی مناطق ایران

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، صادق ضیاییان اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین خروجی مدل‌های هواشناسی امروز (۳۰ فروردین) در برخی نقاط جنوب شرق کشور و در استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان و شمال هرمزگان بارش باران گاهی همراه با رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امروز در بخش‌هایی از شرق و شمال شرق کشور افزایش ابر و بارش پراکنده نیز دور از انتظار نیست، گفت: فردا (۳۱ فروردین) در بیشتر مناطق کشور آسمانی صاف و جوی پایدار حاکم خواهد بود البته در بخش‌هایی از شمال غرب ابرناکی و بارش پراکنده دور از انتظار نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ضیاییان ادامه داد: طی روز چهارشنبه (۱ اردیبهشت) در برخی مناطق شمال غرب، دامنه‌های البرز و زاگرس و سواحل غربی دریای خزر افزایش ابر همراه با بارش پراکنده، گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. این شرایط را طی روزهای پنجشنبه و جمعه (۲ و ۳ اردیبهشت) در ارتفاعات و دامنه‌های البرز و زاگرس، سواحل دریای خزر و بخش‌هایی از نواحی مرکزی کشور خواهیم داشت.

به گفته مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه (۳۱ فروردین و ۱ اردیبهشت) در سواحل دریای خزر دمای هوا بین ۶ تا ۱۰ درجه سانتیگراد افزایش می‌یابد و از روز پنجشنبه (۲ اردیبهشت) تا اوایل هفته آینده دمای هوا در این نواحی بین ۸ تا ۱۲ درجه سانتیگراد کاهش خواهد یافت.

وی در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۳۱ فروردین) صاف تا قسمتی ابری همراه با افزایش باد و با حداقل دمای ۱۸ و حداکثر دمای ۲۹ درجه سانتیگراد و طی روز چهارشنبه (۱ اردیبهشت) نیز صاف تا کمی ابری، گاهی وزش باد و با حداقل دمای ۲۰ و حداکثر دمای ۳۱ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: گروه های شغلی سایت غنی سازی نطنز ماه رمضان غنی سازی اورانیوم دعای روز ششم رمضان سردار حجازی پیش بینی وضع هوا گرمای هوا گروه های شغلی سایت غنی سازی نطنز ماه رمضان غنی سازی اورانیوم دعای روز ششم رمضان سردار حجازی درجه سانتیگراد پیش بینی طی روز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۴۲۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه فعالیت سامانه بارشی در برخی استان‌های کشور

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از نفوذ سامانه بارشی در برخی استان‌های کشور خبر داد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با ایسنا، درباره وضعیت جوی امروز چهارشنبه ۸ فروردین گفت: در برخی نقاط استان‌های اردبیل، آذربایجان غربی و شرقی، غرب کردستان، زنجان، استان‌های ساحلی خزر و خراسان شمالی در ساعاتی از روز رگبار باران، گاهی رعد و برق، وزش باد شدید موقت و در نقاط سردسیر و مرتفع بارش برف پیش بینی می‌شود.

وی برای پنجشنبه ۹ فروردین در نواحی مرکزی، برخی نقاط شمال شرق و شرق، استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی، ارتفاعات البرز و برخی نقاط غرب کشور بارش‌های پراکنده را پیش بینی کرد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا افزود: جمعه ۱۰ فروردین نیز در استان‌های خراسان رضوی و جنوبی، برخی نقاط استان‌های یزد، کرمان، اصفهان و در روز شنبه در برخی نقاط استان فارس و روز یکشنبه در شمال غرب، غرب و استان‌های غربی خزر بارش خواهیم داشت.

به گفته ضیائیان، تا روز شنبه در شمال شرق و شرق کشور وزش باد شدید هم گاهی گرد و خاک پیش بینی می‌شود؛ خلیج فارس تنگه هرمز و دریای عمان نیز تا جمعه مواج می‌باشد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۹ فروردین‌ماه) کمی ابری گاهی افزایش ابر و بارش پراکنده و وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۰ و حداکثر دمای ۱۸ درجه سانتیگراد و طی روز جمعه (۱۰ فروردین‌ماه) صاف تا کمی ابری گاهی وزش باد، با حداقل دمای ۹ و حداکثر دمای ۱۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

وی در پایان گفت: طی فردا و پس فردا بندرعباس با دمای ۳۵ و ۳۳ درجه سانتیگراد گرمترین و شهرکرد با دمای ۲- درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کاهش دما و بارش باران در اغلب استان‌های کشور
  • بارش باران و کاهش دما در برخی استان‌ها
  • بارش باران و کاهش دمای برخی استان ها
  • بارش باران و برف در برخی استان‌های کشور
  • بارش باران و برف در برخی استان های کشور
  • پنج‌شنبه و جمعه این استان‌ها بارانی هستند
  • پیش‌بینی دمای هوای کشور؛ بارش باران و برف و وزش باد شدید در این مناطق
  • ادامه فعالیت سامانه بارشی در برخی استان‌های کشور
  • جدیدترین نقشه‌های پیش‌بینی هفتگی بارش و دمای هوا/ از ۶ فروردین تا ۱۶ اردیبهشت هوا چطور است؟
  • پیش‌بینی هفتگی بارش و دمای هوا تا نیمه اردیبهشت ۱۴۰۳