Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-16@23:25:17 GMT

میزان بستری‌های کرونایی زنجان ۱۰ برابر شده است

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۴۲۱۴۰

میزان بستری‌های کرونایی زنجان ۱۰ برابر شده است

به گزارش خبرنگار مهر، فتح الله حقیقی ظهر دوشنبه در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا که به صورت آنلاین برگزار شد به وضعیت بیماری کرونا در استان زنجان اشاره کرد و گفت: به تدریج عوارض رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی و عادی انگاری زنجانی‌ها در بستری و موارد سرپایی خود را نشان داده است.

وی اظهار کرد: طی روزهای آینده سفرهای عید نوروز خود را در استان نشان خواهد داد و جای بسیار نگرانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار زنجان گفت: میزان بستری‌های کرنایی استان ۱۰ برابر شده است که این آمار شدت بیماری را نشان می‌دهد بطوریکه در موج‌های قبلی چنین شرایطی را تجربه نکرده بودیم..

حقیقی با بیان اینکه بستری و ارجاع به مراکز ۱۶ ساعته ۱۰ برابر و موارد مثبت پی سی آر نیز از ۹ درصد به ۴۷ درصد می‌رسد و اشغال تخت‌های کرونایی در بیمارستان‌های استان بین ۸۰ تا ۹۰ درصد می‌شود.

وی ابراز داشت: از تمامی هیئت‌های مذهبی و مداحان استان در خواست می‌شود در شرایط کرونایی از برگزاری مراسم مذهبی خودداری کنند.

استاندار زنجان با بیان اینکه اطلاع رسانی باید از یک واحد مشخص انجام شود، گفت: رسانه‌های جمعی در این خصوص همراهی کنند و کار گزاری های اجتماعی اگر بهداشت فردی و اجتماعی را رعایت نکنند پلمب خواهند شد.

حقیقی تصریح کرد: باید با یک‌صدایی و به دور از هرگونه اقدامات مغایر با مصوبات ستاد برای غلبه بر بحران کرونا تلاش کنیم تا شاهد کاهش این بیماری شوم باشیم.

وی گفت: مقام معظم رهبری فرمایش دارند که همه باید مصوبات ستاد ملی کرونا را رعایت کنند و این ستاد نیز طبق دستورالعمل‌هایی با توجه به وضعیت کرونایی به ویژه در شرایط قرمز تعطیلی مراکز و اماکن عمومی را اعلام کرده است و باید همه به آن عمل کنند.

استاندار زنجان افزود: دستگاه ها و ادارات باید جلوی روند افزایی کرونا را بگیرند و از مدیران انتظار ندارم با انجام مصاحبه‌هایی، کارهای احساسی از قبیل بازگشایی اماکن در شرایط کرونایی خاص استان انجام دهند.

حقیقی افزود: کادر درمان با زحمت در حال خدمت رسانی به بیماران کرونایی هستند و انجام کارهای احساسی بیماری کرونا را افزایش می دهد.

وی به روز ارتش اشاره کرد و گفت: ارتش از افتخارات امام راحل است و در طول ۴۲ سال گذشته خدمات ارزشمندی را در نام جمهوری اسلامی داشته است.

کد خبر 5192879

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری فتح الله حقیقی استاندار زنجان ویروس کرونا ویروس کرونا شیوع کرونا آمار کرونا کرمانشاه زلزله بوشهر ماه مبارك رمضان ماه رمضان ۱۴۰۰ روز ارتش گناوه ارتش جمهوری اسلامی ایران واکسن کرونا اردبیل شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۴۲۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام اولین عمل جراحی ترمیم دنده‌های شکسته در بیمارستان آیت‌الله موسوی زنجان

ایسنا/زنجان عمل جراحی ترمیم دنده‌های شکسته برای اولین‌بار در بیمارستان آیت‌الله موسوی زنجان انجام شد.

بابک قره‌داغی، فوق‌ تخصص جراحی قفسه سینه، در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: اولین عمل جراحی ترمیم دنده‌های شکسته روی یک زن ۳۰ ساله که بر اثر حادثه ترافیکی دچار شکستگی هفت دنده سمت راست، کوفتگی ریه، جابه‌جایی و فرو رفتن دنده‌ها در پارانشیم ریه (بافت‌های زنده‌ ریه) شده بود، انجام شد.

وی ادامه داد: در این عمل جراحی، دنده‌های شکسته‌ بیمار ترمیم و استخوان‌ها در محل خود ثابت شد. این عمل ریسک عفونت و تجمع چرک در اطراف ریه را کاهش می‌دهد و لخته شدن خون در قفسه سینه را به حداقل می‌رساند.

وی با بیان اینکه عمل جراحی ترمیم دنده‌های شکسته ظرفیت‌های تنفسی بیمار را به حالت عادی برمی‌گرداند تا در آینده مشکل‌ساز نشود، گفت: این عمل جراحی تعداد روزهای بستری بیمار را به حداقل می‌رساند به‌طوری‌ که بیمار حداکثر یک تا دو روز نیاز به بستری شدن در بخش مراقبت‌های ویژه دارد و در مدت هفت تا هشت روز ترخیص می‌شود.

قره‌داغی درباره سایر مزایای عمل جراحی ترمیم دنده‌های شکسته، بیان کرد: با انجام این عمل جراحی، بیمار می‌تواند سریع‌تر به کار و فعالیت خود بازگردد. همچنین از فیزیوتراپی‌ها و آندوسکوپی‌های مکرر بی‌نیاز می‌شود و بدشکلی ظاهری که از شکستگی دنده‌ها باقی می‌ماند، به‌طور کامل اصلاح می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دادرسی‌های قضایی در همه حوزه‌ها الکترونیکی می‌شود
  • انجام بیش از ۵۰۰ هزار خدمت آزمایشگاهی در مراکز ملکی و غیر ملکی
  • عمل جراحی ترمیم دنده‌های شکسته در زنجان انجام شد
  • دو برابر شدن بدهی‌های اسرائیل از زمان آغاز جنگ غزه
  • آماده‌باش ستاد مدیریت بحران رفسنجان برای بارش‌های پیش‌ رو/ مردم به مناطق کوهستانی نروند
  • انجام اولین عمل جراحی ترمیم دنده‌های شکسته در بیمارستان آیت‌الله موسوی زنجان
  • عمل جراحی ترمیم دنده‌های شکسته در زنجان برای اولین بار انجام شد
  • آزادی ۴۰ زندانی جرایم غیرعمد در زنجان
  • ۴۰ زندانی جرایم مالی غیرعمد در زنجان آزاد شدند
  • انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده الکترونیکی خواهد بود