Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@12:00:36 GMT

انجام بیش از ۴۳۰مورد دیالیز طی یک ماه اخیر در شاهرود

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۴۲۱۹۳

انجام بیش از ۴۳۰مورد دیالیز طی یک ماه اخیر در شاهرود

ایسنا/سمنان معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شاهرود از انجام بیش از ۴۳۰مورد دیالیز برای بیماران ثابت و مهمان در ایام تعطیلات نوروز سال ۱۴۰۰ خبر داد.

دکتر حسین شیبانی ۳۰ فروردین‌ماه اظهار کرد: تعداد ۴۳۱ مورد دیالیز در بیمارستان های امام حسین(ع) شاهرود و امام رضا (ع) میامی خدمات دیالیز بهره‌مند شدند که از این تعداد۶۹ بیمار ثابت  و ۳ بیمار مهمان خدمت دریافت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: ۶۹ بیمار دیالیزی تحت پوشش مرکز دیالیز دانشگاه علوم پزشکی شاهرود هستند و خدمات دریافت می کنند.

دکتر شیبانی افزود: بیماران همودیالیز به صورت مکرر و طبق معمول به مدت دست کم چهار ساعت دیالیز می‌شوند، همچنین بیمارانی که به دلایل مختلف پزشکی دچار نارسایی حاد کلیه می‌شوند و یا بیماران همودیالیز که به دلیل عوارض شدید بستری می‌شوند، نیاز به انجام دیالیز مکرر دارند که با تلاش و پیگیری پزشکان و کارکنان در طول تعطیلات نوروزی در بخش دیالیز، ارائه خدمات به بیماران مزمن نارسایی کلیوی همانند قبل صورت پذیرفته است .

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با اشاره به اینکه مرکز همودیالیز رضویان هلال احمر ۴۰۸ مورد  و بیمارستان خاتم الانبیاء دانشگاه آزاد شاهرود ۶۹ مورد در این مدت دیالیز انجام شده گفت: در مرکز همودیالیز رضویان هلال احمر ۶۶ بیمار ثابت و ۹ بیمار مهمان و بیمارستان خاتم الانبیاء دانشگاه آزاد شاهرود ۱۴ بیمار ثابت و سه بیمار مهمان خدمت دریافت کردند.

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها علوم پزشکی شاهرود دياليز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۴۲۱۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سه بیمار شیرازی با اهدای عضو دختر ۱۸ ساله تربت جامی جان دوباره گرفتند

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛  مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت:  در هزار و چهارصد و هشتاد و پنجمین عمل اهدای عضو از اهدا کننده مرگ مغزی، آرزو شجاعی ۱۸ ساله از تربت جام، پس از دریافت رضایت از خانواده اش، تحت عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.

دکتر ابراهیم خالقی افزود: کلیه ها و کبد زنده یاد آرزو شجاعی برای پیوند به شیراز منتقل شد.

واحد پیوند اعضا از بیماران مرگ مغزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد که شمال‌شرق کشور را زیر پوشش دارد، از سال ۱۳۸۰ فعالیت خود را آغاز کرده است.

 
 

دیگر خبرها

  • افزایش بیماران خاص در کرمانشاه
  • انتظار یک روزه بیماران سکته کرده در انگلیس برای رسیدن آمبولانس
  • کاشت الکترود در مغز یک زن برای درمان سندروم لی + فیلم
  • شناسایی بیش از ۲۲هزار بیمار دیابتی در نیشابور
  • سه بیمار شیرازی با اهدای عضو دختر ۱۸ ساله تربت جامی جان دوباره گرفتند
  • اعضای بیمار مرگ مغزی در مشهد جان ۴ را نفر را نجات داد
  • قدردانی از خانواده خیر سلامت در بیمارستان واسعی سبزوار
  • راه اندازی کامل بخش دیالیز بیمارستان کودکان زهرا مردانی آذری تبریز
  • راه اندازی کامل بخش دیالیز بیمارستان کودکان زهرا مردانی آذری
  • ابلاغ تعرفه‌های خدمات دارویی/ جدول افزایش قیمت نسخه‌ها