Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-25@15:46:10 GMT

چگونه بفهمیم چقدر بدهی مالیاتی داریم؟

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۴۲۲۳۸

چگونه بفهمیم چقدر بدهی مالیاتی داریم؟

ایران اکونومیست- با رونمایی از درگاه ملی خدمات الکترونیک مالیاتی از این پس مودیان می‌توانند با مراجعه به این درگاه از میزان بدهی مالیاتی خود باخبر شوند.

در اواخر سال گذشته سازمان امور مالیاتی در راستای تسهیل، تسریع و توسعه خدمات الکترونیک، ارائه اطلاعات مورد نیاز مؤدیان مالیاتی و عموم مردم از سوابق پرونده‌های مالیاتی کاهش مراجعات حضوری مردم و کاهش مصرف کاغذ، درگاه ملی خدمات مالیاتی رونمایی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

از طریق این  پنجره واحد الکترونیک، حدود ۲۵ خدمت مالیاتی شامل مشاهده پرونده‌های مالیاتی در بخش مالیات مستقیم و مالیات بر ارزش افزوده، کارتابل ابلاغ الکترونیک، ارائه اظهارنامه‎‌های مالیاتی، رفع تعهدات ارزی و ... اشاره کرد.

 همچنین سایر اقداماتی که شهروندان برای انجام آن نیازمند مراجعه حضوری به ادارات مالیاتی یا سایر مراجع بودند از جمله پرداخت قبوض مالیاتی، دریافت گواهی نقل و انتقال موضوع ماده ۱۸۷ قانون مالیات‌‎های مستقیم، استعلام ممنوع الخروجی، استعلام بدهی مالیاتی، استعلام مالیات خریداران سکه و ... نیز از طریق این درگاه ملی قابل ارائه به مردم است.

یکی از خدماتی که این سامانه ارائه می‌دهد، استعلام بدهی مالیاتی به مودیان است که آن‌ها می‌توانند باید به My.tax.gov.ir مراجعه کنند و در صورتی که در سازمان امور مالیاتی پرونده مالیاتی داشته باشند، می‌توانند وارد سامانه شده و اطلاعات خود را تکمیل و نهایی کنند. 

لازم به ذکر است که سیم کارت فردی که می‌خواهد از پرونده مالیاتی باخبر شوند، باید با کد ملی آن شخص مطابقت داشته باشد. 

در این بین، بدانید که برای ثبت نام در این درگاه باید کد ملی، شماره همراه و تاریخ تولد خود را وارد کنید و با داشتن پرونده مالیاتی به شما اجازه ورود می‌دهد و می‌توانید از انواع خدمات بهره مند شوید. 

همچنین، در این سامانه امکان استعلام ممنوع الخروجی شما هم فراهم شده است که می‌توانید با زدن بر گزینه استعلام ممنوع الخروجی از وضعیت خود آگاه شوید یا در صورت نبود اطلاعات مربوطه، به شما اعلام می‌کند که برای اطمینان یافتن از ممنوع الخروجی خود به اداره گذرنامه یا واحد دادستانی سازمان امور مالیاتی مراجعه کنید.  

 

 ایسنا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: ممنوع الخروجی بدهی مالیاتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۴۲۲۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار به مشتریان طلا؛ مراقب این حقه باشید

محمدحسین طاهری از ادامه برخورد‌های قانونی با فروشندگان مصنوعات طلا با عیار پایین، خبر داد.

به گزارش مهر، وی اظهار داشت: در پی گزارش‌های دریافتی مبنی بر عرضه مصنوعات طلا با عیار پایین در سطح شهر و شهرستان‌های استان تهران، تیمی از بازرسان استاندارد با حضور در سطح بازار اقدام به خرید و نمونه‌برداری از طلافروشی‌های سطح استان برای انجام آزمون کردند.

وی توضیح‌داد: این مصنوعات نمونه‌برداری‌شده برای انجام آزمون عیارسنجی به آزمایشگاه‌های مورد تأیید استاندارد ارسال و نتایج آن متعاقباً اعلام می‌شود.

این مقام مسؤول با اشاره بر سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ به‌منظور استعلام و اطمینان از صحت اعتبار پروانه استاندارد یا مجوز فرآورده‌های مشمول استاندارد اجباری از جمله مصنوعات طلا، گفت: شهروندان پیش از خرید مصنوعات طلا با ارسال پیامکی حاوی حرف G قبل از کد شناسایی (به عنوان مثال برای استعلام کد T ۶۸۳ باید پیامک GT ۶۸۳ ارسال شود) به این سامانه، وضعیت اعتبار کد‌ها را استعلام کرده و در صورت عدم اعتبار کد مذکور، مراتب را با شماره تلفن ۱۵۱۷ به اداره‌کل استاندارد استان تهران اطلاع دهند.

بر اساس اعلام اداره‌کل استاندارد استان تهران، طاهری درباره کد‌ها توضیح داد: این کد‌ها برای مشخص‌شدن تولید این مصنوعات توسط تولیدکنندگان معتبر داخلی و با رعایت عیار قانونی بر روی مصنوعات طلا درج می‌شود.

دیگر خبرها

  • تامین مالی طرح‌های توسعه‌ای صنعت گاز منوط به وصول بدهی‌ ابربدهکاران است
  • استعلام مهم تراکتور منفی شد
  • تأکید معاون وزیر نفت بر وصول بدهی‌ ابربدهکاران صنعت گاز
  • هشدار به خریداران طلا / عیار طلا را چک کنید
  • هشدار به مشتریان طلا؛ مراقب این حقه باشید
  • صدور مجوز الکترونیک کسب و کار
  • از کجا بفهمیم سرطان معده داریم یا نه؟
  • از کجا بفهمیم سرطان معده داریم؟ + راهنمای کامل
  • قطع ارائه خدمات دولتی به صاحبان مجوز فاقد شناسه یکتا
  • همه فعالان اقتصادی باید شناسه یکتا دریافت کنند