Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی احمد زاده اصل کارشناس بازار سرمایه  در گفت و گو با خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در رابطه با تاثیر فروش سی درصد از سهام شرکت‌های سرمایه گذاری استانی به منظور سرمایه گذاری در پروژه‌های عمرانی، اظهار کرد: در بحث انتخابات هیئت مدیره شرکت‌های سرمایه گذاری استانی دو نکته حائز اهمیت است نخست آنکه پس از انتخابات، هیئت مدیره شرکت‌های مذکور باید از حالت فرمایشی خارج شوند و به سمت مردمی محور حرکت کنند و دوم این که شرکت‌ها باید در رای دادن استقلال نظر داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: درصورتی فروش سی درصد از سهام شرکت‌های سرمایه گذاری استانی می‌تواند در بحث پروژه‌های عمرانی موثر واقع شود، که هیئت مدیره‌های انتخاب شده از جانب سهامدارانی که روش مدیریت غیر مستقیم را انتخاب کرده اند صلاحیت لازم را برای اداره و مدیریت شرکت داشته باشند در غیر صورت نه تنها این امر سبب سود نخواهد شد بلکه سهامداران با زیان مواجه می‌شوند.

این کارشناس بازار تصریح کرد: از آنجایی که در برهه نخست صلاحیت کاندیدای شرکت‌های سرمایه گذاری استانی توسط کمیته صلاحیت سازمان بورس مورد بررسی و نتیجه گیری قرار می‌گیرد به همین خاطر مسئولان مربوط باید اقداماتی را انجام دهند تا چالش‌های مدیریتی مطلوب میان این شرکت‌ها ایجاد شود.

بیشتر بخوانید

بانک مرکزی در ریزش بورس بی تقصیر هم نیست!

احمد زاده اصل بیان کرد: اگر اشخاصی که تحت عنوان هیئت مدیره هر استان انتخاب می‌شوند افراد شایسته و ذی صلاحی باشند، می‌دانند که سهام سهامداران را به چه نحوی مدیریت کنند که آسیبی به آن وارد نشود، اما اگر مسیر انتخابات بخواهد به سمت بیراهه حرکت کند و افراد سفارش شده بر سرکار آیند قطعا اوضاع بازار سرمایه از شرایط حال حاضر نیز بدتر خواهد شد.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: از اشخاصی که تمایل دارند که در بحث انتخابات هیئت مدیره شرکت‌های سرمایه گذاری استانی حضور پیدا کنند خواهان آن هستیم درصورتی که دانش چندانی در زمینه‌های مالی یا مدیریت ندارند ثبت نام نکنند به سبب آنکه در صورتی که رای آورند مسئولیت سنگینی در این بخش به دوششان خواهد بود همچنین باید به گونه عمل کنند که بازهم سرمایه‌های ارزشمندی که در پرتفوی سهامداران سهام عدالت وجود دارد با ریزش مواجه نشود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شرکت های سرمایه گذار استانی سهام عدالت شرکت های سرمایه گذاری استانی هیئت مدیره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۴۲۲۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت فروش سهام استقلال و پرسپولیس اعلام شد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، با برگزاری مزایده رسمی واگذاری ۸۵ درصد سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس، صبح امروز این دو باشگاه رسما فروخته شدند که قیمت هر سهم استقلال ۳۰۴۶ ریال با ارزش پایه کل تقریبا ۲۷۹۳ میلیارد تومان تعیین شد. هر سهم باشگاه پرسپولیس نیز ۳۵۸۰ ریال با ارزش پایه کل تقریبا ۳۲۰۰ میلیارد تومان معامله شد.

مطابق تاریخ آگهی عرضه و اطلاعیه منتشر شده فرابورس، امروز (دوشنبه سوم اردیبهشت ماه) روز عرضه دو باشگاه استقلال و پرسپولیس بود؛ با همه هماهنگی‌های انجام شد در قبل و مجوزهای اخذ شده بابت همه متقاضیان جهت عرضه، ۸۵ درصد از سهام این دو باشگاه معامله شد.

سهام باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس واگذار شد | واگذاری ۸۵ درصد از سهام پرسپولیس به ۶ بانک

به گفته معاون واگذاری سهام و دارایی‌های خصوصی‌سازی، برای باشگاه استقلال قیمت هر سهم ۳۰۴۶ ریال با ارزش پایه کل تقریبا ۲ هزار و ۷۹۳ میلیارد تومان در نظر گرفته شد. برای باشگاه پرسپولیس نیز قیمت هر سهم ۳۵۸۰ ریال با ارزش پایه کل تقریبا ۳۲۰۰ میلیارد تومان سهام‌ها معامله شد.

محمود قامت تصریح کرد: فردا مقدمات و تشریفات مربوط به انعقاد قرارداد و واریز نقدی انجام خواهد شد و سپس بعد از طی این مراحل قطعیت معامله در سامانه معاملات فرابورس انجام می شود و انتقال سهم بین مالکین قبلی سهام که وزرات ورزش و جوانان است و خریداران فعلی صورت می گیرد.

معاون واگذاری سهام و دارایی‌ها در پایان ابراز امیداری کرد تا آن محدودیتی که کنفدراسیون فوتبال آسیا در خصوص مالکیت دو باشگاه دارند، برطرف شود.

گفتنی است؛ براساس هماهنگی‌های انجام شده، ۸۵ درصد از سهام باشگاه استقلال از سوی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس و شرکت‌های تابعه آن شامل شرکت‌های پتروشیمی شهید تندگویان، بوعلی، پارس و بندرامام خمینی و همین مقدار از سهام باشگاه پرسپولیس نیز توسط بانک‌های شهر، ملت، تجارت، صادرات، رفاه و اقتصاد نوین انتقال پیدا کرده است.

کد خبر 846373 برچسب‌ها خبر مهم بورس - فرا بورس باشگاه استقلال باشگاه پرسپولیس

دیگر خبرها

  • احتمال تغییرات در هیئت مدیره وجود دارد
  • سهام استقلال و پرسپولیس به فروش رفت + جزئیات
  • انتصاب عضو جدید هیئت مدیره شرکت ملی پست
  • جزییات فروش سهام استقلال و پرسپولیس اعلام شد
  • قیمت فروش سهام استقلال و پرسپولیس اعلام شد
  • توضیحات شرکت پلیمر آریاساسول در رابطه با مصوبات مجمع عمومی سال ۱۴۰۲
  • مجمع شرکت سرمایه گذاری استان هرمزگان (سهام عدالت) برگزار خواهد شد
  • ریزش سرمایه‌گذاری خارجی چین
  • پشت پرده فروش سهام دیجیکالا؛ خستگی استارت‌آپی!
  • علیرضا مولایی عضو هیئت مدیره شرکت خدمات و پشتیبانی توسعه تعاون شد