Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از پایگاه خبری شهر، مدیرکل حقوقی شهرداری تهران درباره آخرین وضعیت کارخانه «سیمان ری» که قرار بود  به شهرداری تهران وگذار شود، گفت: نخستین مصوبه هیات وزیران در سال ۱۳۹۸،   موضوع واگذاری کارخانه تاریخی سیمان ری به عنوان نخستین کارخانه سیمان به شهرداری تهران برای مرمت و بازسازی و تبدیل آن به موزه صنعت سیمان و مجموعه گردشگری، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی برای مدت ۳۰ سال بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته سیدامیرحسین شمس، در حالی که فردی با تصرف غیرقانونی نزدیک به ۴۰ سال بر اراضی دولتی اقدام به اجاره، فروش مال غیر و بهره برداری به غیر حق کرده و از تحویل آن امتناع می کرد، شهرداری تهران هم با خلع ید بدوی اقدام به تصرف این اراضی کرد.

اوگفت: از تاریخ مصوبه هیأت  وزیران و با تاکید و حمایت های مستمر شهردار تهران، با پیگیری های حقوقی و قضایی اداره کل حقوقی از طریق مراجع اداری و قضایی و با تلاش بی وقفه ۲ ساله ضمن خلع ید متصرفان غیر قانونی نسبت به در اختیار گرفتن محل کارخانه سیمان ری به عنوان میراث ملی اقدام و این محل در اجرای اهداف عالیه و مصوبات هیأت وزیران برای احداث نخستین موزه صنعت سیمان در واپسین روزهای سال ۱۳۹۹ تحویل سازمان نوسازی شهر تهران شد.

مدیرکل حقوقی شهرداری تهران، این مهم را نتیجه یک کار هماهنگ بین شهرداری منطقه ۲۰، حراست کل، یگان حفاظت شهرداری تهران، سازمان نوسازی شهر تهران با محوریت و مدیریت اداره کل حقوقی دانست و تصریح کرد:همین پیگیری‌ها ا سبب طرح شد موضوع در شورای تامین شهرستان ری مطرح ودرنهایت با حمایت و دستور دادسرای عمومی و انقلاب شهر ری محقق تعیین تکلیف شود.

کد خبر 596098 برچسب‌ها سیمان موزه شهرداری شورای شهر تهران پایتخت مدیریت شهری

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: سیمان موزه شهرداری شورای شهر تهران پایتخت مدیریت شهری شهرداری تهران سیمان ری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۴۲۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارخانه ریسباف در هفته فرهنگی اصفهان بازگشایی می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، علی قاسم‌زاده در نشست صمیمانه اعضای کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر اصفهان که با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان و جمعی از هنرمندان برگزار شد، از بازگشایی کارخانه ریسباف همزمان با هفته فرهنگی اصفهان (در اردیبهشت ماه) خبر داد و اظهار داشت: تلاش می‌کنیم که با همکاری استانداری و اداره ارشاد، این مجموعه به میراث فرهنگی شهر و بزرگ‌ترین موزه شهر و حتی کشور تبدیل شود.

وی با اعلام اینکه مجموعه ریسباف در هفته جاری به شهرداری تحویل داده می‌شود، افزود: مرمت این مجموعه فوری آغاز می‌شود تا نسبت به تحقق یکی از رویاهای مهم این شهر و شهروندانش درخصوص این مکان گام برداریم.

تبدیل مکانی در تالار تیموری به موزه تئاتر، تهیه و ارائه لایحه مکمل کارت منزلت برای هنرمندان و ضرورت مشارکت جهت راه‌انداری مجدد جشنواره بهشت از دیگر موضوعاتی است که قاسم‌زاده در سخنان خود به آن اشاره کرد.

شهردار اصفهان اضافه کرد: سازمان نوسازی و بهسازی شهر اصفهان متعهد شده است که روند بهسازی موزه هنرهای معاصر را تا پایان ماه‌های محرم و صفر به پایان برساند.

به گزارش مهر، سوم تا نهم اردیبهشت ماه هفته نکوداشت اصفهان (هفته فرهنگی اصفهان) نامگذاری شده است.

ریسباف، دومین کارخانه ریسندگی اصفهان بود که بهمن‌ماه سال ۱۳۱۱ با بهره‌گیری از معماری دوران پهلوی احداث شد و سرانجام به دلیل بدهی تحت مالکیت بانک ملی درآمد؛ اواخر دهه ۸۰ بود که تلاش‌ها برای تبدیل این کارخانه به موزه اصفهان آغاز شد.

این کارخانه و به لحاظ جغرافیایی در سمت جنوب‌شرقی سی و سه پل، در سمت شرق چهارباغ بالا که آن زمان محور هزار جریب نامیده می‌شد و در محل باغ‌های «اعتمادالدوله» و «حاتم بیگ» قرار داشت و از غرب به محور اصلی چهارباغ بالا، از شمال به محور فرعی «یحیی‌خان»، از جنوب به محور فرعی «هفت‌دست»، و از جانب شرق، به بافت مسکونی، محدود می‌شود. کارخانه‌ای که در زمینی به مساحت بیش از ۶۹ هزار مترمربع و با سرمایه‌ای حدود ۳۱۴ هزار تومان و در قالب شرکت سهامی ساخته شد و تیرماه سال ۱۳۱۳ نیز فعالیت خود را شروع کرد.

طراحی کارخانه ریسباف توسط استادِ معماری به‌نام «معتمدی» و زیر نظر مهندس آلمانی «ماکس شونمان» انجام شد.

این بنا از زیباترین کارخانه‌های دوران پهلوی اول در شهر اصفهان است که بخش بزرگی از ضلع غربیِ سایتِ این کارخانه، به ورودی و فضاهای اداری و خدماتی، و سایر جوانب به فضای انبار اختصاص دارد. همچنین فضاهای کارگاهی در میانه سایت، توسط این فضاهای پیرامونی احاطه شده و ضلع‌های شمالی و جنوبی کارخانه، دیواری بلند با نمایی ساده دارند. در میانه سایت، سالن‌های تولید، در سمتِ غرب؛ سالن‌های تکمیل، در سمتِ شمال غربی و سالن رنگرزی در سمت جنوب شرقی، مکان‌یابی شده است.

کد خبر 6079519

دیگر خبرها

  • بازگشایی کارخانه ریسباف همزمان با هفته فرهنگی اصفهان
  • ۳۷هزار میلیارد تومان از اموال شهر به جیب تهرانی بازگشت
  • کارخانه ریسباف در هفته فرهنگی اصفهان بازگشایی می‌شود
  • بازگشایی کارخانه ریسباف در هفته فرهنگی اصفهان
  • کارخانه ریسباف باید به موزه ملی اصفهان تبدیل شود
  • توسعه طرح‌های اقتصادی نیازمند حل مشکلات زیرساختی است
  • بازید استاندار از کارخانه سیمان یاسوج
  • تاکید استاندار بر رفع موانع پیش روی کارخانه سیمان یاسوج
  • تاکید استاندار بر رفع موانع پیش روی کارخانه سیمان یاسوج 
  • فاز توسعه کارخانه سیمان دشتروم در اولویت تیم اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد