Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت امور خارجه چین اعلام کرد، ژاپن و آمریکا در زمینه حقوق بشر به مردم جهان بدهکار هستند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، وزارت امور خارجه چین روز دوشنبه نسبت به بیانیه مشترک روسای دولت ژاپن و آمریکا واکنش نشان داد.

به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه «راشا تودی»، «وانگ ونبین» سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت: «ایالات متحده و ژاپن نماینده جامعه بین‌المللی نیستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آن‌ها صلاحیت تعریف نظم جهانی و تحمیل استاندارد‌های خود بر دیگران را ندارند».

این دیپمات چینی افزود، با توجه به موارد نقض حقوق بشر توسط ژاپن و آمریکا، انتقاد آن‌ها از چین در این زمینه، دورویی است.

ونبین در ادامه گفت: «در خصوص مسئله حقوق بشر، ژاپن و ایالات متحده به مردم چین و مردم جهان بدهکار هستند. جنگی ژاپن در دهه ۱۹۳۰ میلادی به راه انداخت فجایعی جدی برای کشور‌های آسیایی به خصوص چین، به بار آورد».

او همچنین ضمن انتقاد از نحوه مقابله با شیوع ویروس کرونا در آمریکا گفت، توکیو و واشنگتن نباید بیماری کووید-۱۹ را سیاسی کنند.

روز شنبه، «یوشیهیده سوگا» نخست‌وزیر ژاپن و «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در واشنگتن بیانیه‌ای منتشر کرده و در آن چین را به نقض حقوق بشر و اقدامات تحریک‌آمیز در دریای جنوبی و شرقی چین متهم کردند.

این در حالی است که پکن بار‌ها تصریح کرده، مسائل مربوط به هنگ‌کنگ و استان سین‌کیانگ، جزو مسائل داخلی چین محسوب می‌شوند و دیگر کشور‌ها حق دخالت در آن را ندارند.

از سوی دیگر، چین تایوان را بخشی از خاک خود می‌داند و فروش سلاح به تایوانی‌ها از سوی آمریکا و عبور ناو‌های آمریکایی از تنگه تایوان را تحریک‌آمیز می‌داند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: ایالات متحده ژاپن جامعه بین الملل خارجه چین حقوق بشر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۴۲۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) از اهتزاز پرچم حزب‌الله تا آتش زدن پرچم آمریکا در قلب ایالات متحده

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

فرارو- معترضان ضد اسرائیلی در منهتن آمریکا پرچم زرد حزب الله را به اهتزاز درآوردند و پرچم آمریکا را به آتش کشیدند و شعار "مرگ بر آمریکا" سر دادند.

به گزارش فرارو، ویدئو‌های منتشر شده در جریان اعتراضات در مرکز شهر منهتن نشان می‌دهد که یک فعال نقابدار با افتخار پرچم حزب الله را با به نمایش می‌گذارد.

یک افسر پلیس نیویورک سعی کرد بین راهپیمایان و مخالفان معترض فاصله بیندازد.

مردی که چفیه دور سرش پیچیده بود و پرچم پاره شده اسرائیل را در دست داشت، گفت: اسرائیل یک کشور منفور است.

زنی در میان جمعیت فریاد زد: ما حزب الله را دوست داریم! در حالی که یکی دیگر از معترضان شنیده می‌شد که فریاد می‌زد آمریکا یک کشور تروریستی است!

اعتراضات ضد اسرائیلی در ایالات متحده پس از حملات پهپادی و موشکی جمهوری اسلامی ایران به اراضی اشغالی دوباره داغ شده است.

در جریان اعتراضات، پرچم آمریکا توسط یک معترض به آتش کشیده شد و پلیس مجبور شد آن را خاموش کند. لحظاتی بعد صدای فریاد مردی شنیده شد: مرگ بر آمریکا!

به گفته پلیس نیویورک، پلیس با قدرت به ناآرامی‌ها پاسخ داد و ۴۸ نفر را در طول روز بازداشت کرد.

چهار مظنون، بین ۱۹ تا ۲۹ سال، به اتهاماتی از جمله حمله، مقاومت در برابر دستگیری و اخلال در رفتار دستگیر شدند.

دیگر خبرها

  • سخنگوی وزارت خارجه تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ونزوئلا را محکوم کرد
  • واکنش ایران به وتوی قطعنامه فلسطین از سوی آمریکا
  • کنعانی: آمریکا بازیگر بی‌طرف و کنشگر مسئولی در جامعه جهانی نیست
  • ایران وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل توسط آمریکا را محکوم کرد/ سخنگوی وزارت خارجه: آمریکا بازیگر بی‌طرف و کنشگر مسئولی در جامعه جهانی نیست
  • تلاش کنگره آمریکا برای فروش تیک‌تاک ادامه دارد
  • آماده شدن هکرهای چینی برای حمله به زیرساخت‌های آمریکا
  • بایدن قمار کارتر را تکرار خواهد کرد؟
  • تحولات اوکراین|خشم زلنسکی از تفاوت برخورد غرب با اسرائیل
  • (تصاویر) از اهتزاز پرچم حزب‌الله تا آتش زدن پرچم آمریکا در قلب ایالات متحده
  • فیلم‌های دوهفته کارگردانان کن اعلام شد