Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@12:08:28 GMT

۳۶ نفر مبتلا به کرونا در فارس جان باختند/۳۴۷ نفر «آی سی یو»

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۴۲۴۹۹

۳۶ نفر مبتلا به کرونا در فارس جان باختند/۳۴۷ نفر «آی سی یو»

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر روح اله حسینی بعد از ظهر دوشنبه با حضور در استودیو سلامت فارس در جمع خبرنگاران با اعلام آخرین آمارهای مربوط به کروناویروس در استان فارس گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، ۷۸۰ هزار و ۷۷۳ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۲۲۲ هزار و ۷۷۷ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است؛ همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۸۶ هزار و ۲۳۶ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد یازده هزار و ۵۴۷ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۲۳۴ هزار و ۳۲۴ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علائم که هم اکنون در بیمارستان‌های استان بستری هستند را نیز دو هزار و ۶۰۱ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد، ۳۴۷ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

دکتر حسینی در ادامه با اعلام جان باختن ۳۶ هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی روز گذشته تاکنون، مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون را سه هزار و ۷۱۰ اعلام کرد.

او همچنین از بهبودی ۲۰۲ هزار و ۱۵۷ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده‌اند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه با بیان اینکه بررسی‌ها در فارس نشان می‌دهد در موج چهارم، همچنان در حال طی روند افزایش تعداد مبتلایان هستیم، ادامه داد: روند بیماران نیازمند بستری و بدحال افزایش یافته و آمار جان باختگان، بسیار دلخراش و نگران کننده است.

او با تاکید بر انجام جدی اقدامات پیشگیرانه نظیر استفاده مداوم از ماسک، شستشو و ضدعفونی کردن مکرر دست‌ها، حفظ فاصله فیزیکی، پرهیز از حضور در تجمعات و دورهمی های خانوادگی از مردم خواست تا در صورت بیمار شدن یا داشتن نشانه‌های سرماخوردگی، به پزشک خانواده مراجعه کنند تا برای ارزیابی دقیق و آغاز به موقع درمان اقدام شود.

کد خبر 5193090

منبع: مهر

کلیدواژه: ویروس کرونا روح الله حسینی دانشگاه علوم پزشکی شیراز ویروس کرونا شیوع کرونا آمار کرونا کرمانشاه زلزله بوشهر ماه رمضان ۱۴۰۰ ماه مبارك رمضان روز ارتش گناوه ارتش جمهوری اسلامی ایران واکسن کرونا اردبیل زمین لرزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۴۲۴۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیلی در استان فارس رخ نداده است

غلامرضا غلامی با اشاره به انتشار اخباری مبنی بر وقوع سیل در فارس گفت: چنین چیزی صحت ندارد و سیلی در فارس رخ نداده است.

او با بیان اینکه تاکنون هیچ مشکل خاصی در استان فارس گزارش نشده است، افزود: هیچ گزارشی مبنی بر آبگرفتگی در سطح استان تاکنون گزارش نشده است.

غلامی تصریح کرد: حتی در شهرستان لارستان که امروز، ۲۸ فروردین با قریب ۷۲ میلی‌متر بارندگی، بیشترین میزان بارش استان را داشته است، مشکلی گزارش نشده است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • ارائه خدمات درمانی به ۱۹۸ بیمار مبتلا به هموفیلی
  • به درمان سرطان به کمک آزمایش دی‌ان‌ای امیدوار باشیم؟
  • شناسایی ۹۱۸ بیمار مبتلا به هموفیلی در فارس
  • شناسایی ۱۳۰۰۰ بیمار مبتلا به هموفیلی در ایران
  • ‌شناسایی ۹۱۸ بیمار مبتلا به هموفیلی در فارس
  • افزایش بیماران ام اس در خراسان شمالی
  • شناسایی حدود۱۲ هزار بیمار مبتلا به دیابت و فشار خون درنیشابور
  • سیلی در استان فارس رخ نداده است
  • خدمات درمانی به ۱۹۸ بیمار مبتلا به هموفیلی در کرمانشاه ارائه می‌شود
  • استفاده هزار و ۱۰۰ بیمار هموفیلی اصفهان از فرآورده‌های خونی