Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-24@23:59:56 GMT

طرح راهبردی اتحادیه اروپا برای منطقه هند-اقیانوسیه

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۴۲۵۳۶

طرح راهبردی اتحادیه اروپا برای منطقه هند-اقیانوسیه

اتحادیه اروپا با ارائه طرح راهبردی قصد افزایش نفوذ خود در منطقه هند-اقیانوسیه را دارد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، اتحادیه اروپا در نظر دارد با استفاده از حوزه های مختلف از امنیت گرفته تا بهداشت و سلامت، از منافع خود در منطقه هند-اقیانوسیه حفاظت کرده و نفوذ خود را افزایش دهد و از سوی دیگر با قدرت روزافزون چین در این منطقه مقابله کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماه عسل اروپا و چین؛ اولویت‌های بروکسل دردسر تازه برای دولت بایدننشست ویدئویی سران اروپا و چین برگزار شدتهدید ترامپ علیه اروپا و چین با هدف لغو عوارض بر خرچنگ‌های آمریکایی

 

بر اساس این گزارش، اتحادیه اروپا ادعا کرده است که راهبرد و استراتژی اش در منطقه هند-اقیانوسیه علیه پکن نخواهد بود.

هدف اصلی از ارائه این طرح توسط فرانسه، آلمان و هلند، گسترش و تعمیق روابط با کشورهایی مثل هند، ژاپن و استرالیا است. کشورهای اتحادیه اروپا قصد دارند با این طرح به چین نشان دهند مخالف گسترش اقتدارگرایی پکن در منطقه هستند.

وزرای خارجه اتحادیه اروپا با انتشار بیانیه ای اعلام کردند: اتحادیه اروپا بر این باور است که کشورهای اروپایی باید تمرکز راهبردی، حضور و اقدامات خود در هند-اقیانوسیه را تقویت کنند... آن هم بر اساس ترویج و گسترش دموکراسی، حاکمیت قانون، حقوق بشر و قوانین بین‌المللی.

دیپلمات ها نیز ادعا کرده‌اند که این طرح هرگز ضد چین نیست. وزرای خارجه اتحادیه اروپا همچنین تاکید کرده اند که "ما به دنبال همکاری با شرکای هم نظر و هم عقیده برای حمایت از حقوق اساسی در منطقه هند-اقیانوسیه هستیم."

این طرح احتمالا موجب تحرکات بیشتر دیپلماتیک اتحادیه اروپا در منطقه خواهد شد، پرسنل و سرمایه گذاری بیشتری از سوی کشورهای اروپایی در منطقه مشاهده خواهد شد و شاید این طرح در نهایت منجر به حضور قوی تر نظامی و امنیتی اتحادیه اروپا در منطقه شود.

گرچه در این طرح به طور مستقیم به نام چین اشاره نشده است ولی لحن بیانیه اتحادیه اروپا به نوعی است که حمایت از موضع دولت آمریکا در قبال چین از آن برداشت می شود.

دیپلمات های اروپایی گفته‌اند که کشورهای منطقه هند-اقیانوسیه از اتحادیه اروپا خواسته‌اند تا نقش فعال تری در منطقه داشته باشد تا مسیرهای تجاری همچنان باز باشد و این کشورها در تقابل و رویارویی بین واشنگتن و پکن، تنها نمانند.

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: منطقه هند اقیانوسیه اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۴۲۵۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توافق اعضای اتحادیه اروپا برای تحریم های بیشتر علیه ایران

به گزارش جماران؛ به نقل از ایرنا، جوسپ بورل - مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خبر داد که تحریم‌های پیشنهادی، ممنوعیت انتقال قطعات مورد نیاز برای تولید پهپاد و موشک در ایران و صادرات آن به آنچه وی گروه‌های نیابتی ایران در منطقه خواند، شامل می‌شود.

بورل گفت: ما درباره گسترش تحریم‌ پهپادی ایران به نحوی که تولید موشک‌ و احتمال انتقال آن‌ها به روسیه را شامل شود، به توافق سیاسی دست یافتیم.

وی افزود: حوزه تحریم‌ها نیز بر اساس پیشنهاد اعضای شورا، کل منطقه خاورمیانه و دریای سرخ را شامل می‌شود.

 

دیگر خبرها

  • بورل: درباره ایران باید جایی را برای دیپلماسی در نظر گرفت
  • بورل: تحریم‌ها ایران را نمی‌ترساند
  • اتحادیه اروپا : ویزای شنگن 5 ساله برای شهروندان کشورهای عربی خلیج فارس
  • رییس جدید کمیته تخصصی هواشناسی و علوم جوی آیورا منصوب شد
  • اقدام قانونی علیه طرح گازی آلمان در دستورکار کمیسیون اروپا
  • آخرین تحولات اوکراین | درخواست کی‌یف از اتحادیه اروپا بعد از کمک آمریکا
  • ‌درخواست «بورل»برای کاهش تنش در منطقه
  • توافق اتحادیه اروپا برای تشدید تحریم‌های ایران
  • تصمیم ضدایرانی اتحادیه اروپا برای خشنودی صهیونیست‌ها
  • توافق اعضای اتحادیه اروپا برای تحریم های بیشتر علیه ایران