Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@16:28:52 GMT

انجام بیش از ۷۰ هزار تست کووید در خراسان شمالی

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۴۲۶۶۰

ایسنا/خراسان شمالی مدیر امور آزمایشکاه های معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون بیش از ۷۰ هزار تست کووید ۱۹ در استان انجام شده است.

دکتر سید جواد هاشمی در گفت و گو با اسنا، با تبریک روز علوم آزمایشگاهی به شاغلان در این عرصه گفت: خدمات علوم آزمایشگاهی در توسعه و تکامل علوم پزشکی و خدمت به سلامت مردم، نقش مؤثر و ارزنده ای دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه آزمایشگاه دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی جزء ۱۸ آزمایشگاه اول کشور بود که در زمان شیوع بیماری کووید ۱۹ فعال شد، افزود: علوم آزمایشگاهی نقش بسیار پررنگی در شیوع بیماری کووید ۱۹ داشته و در تشخیص این بیماری بسیار تاثیر گزار است.

هاشمی با اشاره به اینکه دو آزمایشگاه بیمارستانی و یک آزمایشگاه بخش خصوصی برای آزمایش کووید ۱۹ در نظر گرفته شده است، گفت: به طور کلی در این آزمایشگاه ها روزانه هزار تست قابل انجام است و در حال حاضر روزانه ۷۰۰ تست کووید در استان انجام می شود.

وی خاطرنشان کرد: آزمایشگاه تشخیص مولکولی کووید ۱۹ در اسفند ۹۸ راه اندازی شد و از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون بیش از ۷۰ هزار کیت آزمایشگاهی در استان استفاده شده است و خوشبختانه در حال حاضر مشکل و محدودیتی از نظر تعداد کیت های آزمایشگاهی در استان نداریم.

هاشمی از وجود ۱۱ آزمایشگاه خصوصی، ۶ آزمایشگاه درمانگاهی و ۱۱ آزمایشگاه بیمارستانی در استان خبر داد و گفت: ۲۵۰ نیروی فنی در آزمایشگاه های استان فعالیت دارند و بیش از ۹۰ درصد آزمایش های مورد نیاز مردم در آزمایشگاه های خراسان شمالی قابل انجام است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی همه باهم علیه کرونا خراسان شمالي خراسان شمالی کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۴۲۶۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۰ خاور زباله از یک منزل کشف شد

حسین یعقوبی  اظهار کرد: روزهای گذشته خبری مبنی بر جمع آوری زباله در یک منزل مسکونی و بوی بد از منزلی واقع در کوچه اوقاف بجنورد اعلام شد که با پیگیری های مستمر معاونت خدمات شهری و دستور دادستان، محل مورد نظر پاکسازی شد.

وی افزود: پس از ساعت ها تلاش در نهایت ۸۰ خودرو خاور زباله از محل به ایستگاه میانی زباله بجنورد منتقل شد. 

پس از بروز مشکلات اجتماعی برای فعالیت کارخانه کمپوست بجنورد و تعطیلی آن واحد تولیدی، مشکل زباله ها دوباره گریبانگیر بجنورد شد که این مساله ارتفاعات باباموسی در شمال شرق مرکز استان خراسان شمالی را به دفنگاه زباله ها تبدیل کرده است.

شهر بجنورد ۲۱۰ هزار نفر جمعیت دارد و روزانه ۱۳۷ تن زباله در این شهر جمع‌آوری می شود.

منبع: ایرنا

 

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان شمالی بجنورد

دیگر خبرها

  • غربالگری شنوایی ۱۱هزار نوزاد در خراسان شمالی
  • افزایش ده درصدی ارائه خدمات آزمایشگاهی بیمارستان حشمتیه سبزوار
  • برای اولین‌بار ساخت سلول زنده در آزمایشگاه/ انسان قادر به انجام کار طبیعت می‌شود؟
  • شدت بارش‌ها همچنان ادامه دارند
  • ارایه رایگان یک میلیون و ۴۶۰ هزار خدمت آزمایشگاهی در مرکزی
  • صدور هشدار نارنجی بارندگی در خراسان شمالی‌
  • لغو همه اردو‌های دانش آموزی خراسان شمالی، ۴ و ۵ اردیبهشت ماه
  • (تصاویر) زندگی روستایی در خراسان شمالی
  • ۸۰ خاور زباله از یک منزل کشف شد
  • سندروم پس از کرونا چیست؟