Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-03-29@12:17:53 GMT

آشیانه ایر تاکسی ۲ماه آینده آماده می‌شود

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۴۲۶۷۰

آشیانه ایر تاکسی ۲ماه آینده آماده می‌شود

مسئول گروه هوایی ستاد توسعه فناوری‌های فضایی، حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی با بیان اینکه قوانین، زیرساختها و سوخت ایرتاکسی درحال آماده سازی است، گفت:تا ۲ماه آینده آشیانه ایرتاکسی آماده است.

به گزارش مشرق، آرش خانباشی، با بیان اینکه در حال رفع مشکلات بر سر راه هوانوردی عمومی هستیم، اظهار کرد: بخشی از این هوانوردی عمومی مربوط به ایرتاکسی ها می‌شود که درصدد رفع مشکلات آن هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: راه‌اندازی ایرتاکسی در فرودگاه امام

وی با اشاره به مشکلات این بخش از هوانوردی عمومی گفت: تدوین قوانین مربوط به هوانوردی، ایجاد زیرساخت‌ها و سوخت رسانی به هواپیماهای کوچک از جمله چالش‌هایی هستند که باید برای راه اندازی تاکسی‌های هوایی برطرف شوند.

مسئول گروه هوایی ستاد توسعه فناوری‌های فضایی، حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری در خصوص قوانین و مقررات برای حمل و نقل عمومی گفت: اکنون قوانینی در سازمان هواپیمای کشوری در حال تدوین است که بعد از تأیید، اجرایی خواهد شد.

خانباشی خاطر نشان کرد: تمام شرکتهای متقاضی برای راه اندازی حمل و نقل عمومی می‌بایست از این کانال وارد شوند تا بتوانیم به عنوان مثال از ایرتاکسی ها یا هواپیماهای کوچک استفاده کنیم.

وی با تاکید بر اینکه یک الی دو ماه زمان می‌برد که این قانون منتشر شود، گفت: تمام شرکتهای متقاضی از این فیلتر رد می‌شوند تا هوانوردی عمومی را داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: تاثیرات اقتصادی راه اندازی تاکسی هوایی

خانباشی با بیان اینکه بخشی از هوانوردی عمومی به جابجایی مسافر ارتباط دارد، گفت: تورهای هوایی، آمبولانس هوایی و… از هوانوردی عمومی محسوب می‌شوند که در حال حاضر نیاز به قانون در این حوزه احساس می‌شود و در حال تدوین است.

وی با اشاره به ایجاد زیرساخت در زمینه هوانوردی عمومی گفت: این چالش نیز در حال بررسی است که بتوانیم با زیرساخت‌های قوی حمل و نقل عمومی داشته باشیم.

مسئول گروه هوایی ستاد توسعه فناوری‌های فضایی، حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ادامه داد: در حال حاضر، شرکت فرودگاه‌ها آشیانه‌ای برای هواپیماهای کوچک در نظر گرفته که این آشیانه به هواپیماهایی کوچک خدمات و سرویس ارائه می‌کند.

به گفته وی، این آشیانه دوماه آینده افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به مشکل سوخت هواپیماهای کوچک گفت: تأمین سوخت هواپیماهای کوچک معمولاً با مشکل مواجه است و به احتمال زیاد طی جلسه‌ای که این هفته با مدیران تأمین کننده سوخت هواپیما و سایر مدیران داریم این مشکل را برطرف می کنیم.

وی افزود: قانونی برای توزیع سوخت هواپیماهای کوچک وجود ندارد؛ ما سعی می‌کنیم با این جلسات سازوکاری را برای توزیع سوخت هواپیماهای کوچک استخراج کنیم.

خانباشی افزود: بنابراین این اقدامات را انجام می‌دهیم که ایرتاکسی ها نمایشی افتتاح نشود و به طور واقعی با ایجاد زیرساخت‌ها و قوانین رونمایی شود و مورد استفاده قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه تا ۷۰-۸۰ درصد فرودگاه‌ها این زیرساخت را دارند، گفت: اما نیاز است ترمینال بخصوصی داشته باشیم که ترددها به صورت جداگانه از هواپیماهای بزرگ صورت بگیرد.

به گفته وی، سازمان هواپیمایی کشوری، شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، شرکت نفت در این زمینه با یکدیگر تعامل دارند و معاونت علمی و فناوری نقش هماهنگ کننده بین این سازمان‌ها را ایفا می‌کند.

مسئول گروه هوایی ستاد توسعه فناوری‌های فضایی، حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری با اشاره به این حمایت‌های معنوی معاونت علمی و فناوری گفت: حمایت‌های معنوی معاونت علمی نقش تسهیل گری در این زمینه را دارد.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا ایرتاکسی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هواپیما تاکسی هوایی سازمان هواپیمایی کشوری شرکت نفت حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی معاونت علمی و فناوری هوانوردی عمومی راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۴۲۶۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸ فروردین در دنیای علم چه خبر؟

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، تاریخ علم مملو از رویدادهای مهمی است که نوآوری‌ها، کشف‌ها و حتی زادروزها و درگذشت‌های دانشمندان و مخترعان تاثیرگذار جهان را در برمی‌گیرد. در این تقویم علم، وقایع مهم مصادف با امروز ۸ فروردین برابر ۲۷ مارس را ورق می‌زنیم.

***

جان آر. پیرس

۲۷ مارس ۱۹۱۰ میلادی برابر با ۸ فروردین ۱۲۸۹ خورشیدی، جان رابینسون پیرس، مهندس ارتباطات اهل آمریکا به‌دنیا آمد. پیرس را به‌عنوان پدر ماهواره ارتباطاتی می‌شناسند زیرا در توسعه امواج مایکروویو و رادار درطول جنگ جهانی دوم تاثیرگذار بود و بعد در سال ۱۹۵۴ شروع به کار روی نظریه ارتباطات ماهواره‌ای کرد. او همچنین ناسا را متقاعد کرد که ماهواره بالن‌ اکو را به بازتاب‌دهنده امواج رادیویی تبدیل کند. آزمایش‌های موفقیت‌آمیز او با اکو در سال ۱۹۶۰ به توسعه تل‌استار منجر شد که ارتباطات تلویزیونی و رادیویی امروزی را با تقویت سیگنال‌ها از ایستگاه روی زمین و ارسال آنها به ایستگاه دیگر آغاز کرد.

السی مک‌گیل

۲۷ مارس ۱۹۰۵ میلادی برابر با ۸ مارس ۱۲۸۴ خورشیدی، الیزابت موریل گرگوری مک‌گیل، مهندس هوانوردی اهل کانادا به‌دنیا آمد. مک‌گیل اولین مهندس هوانوردی زن در جهان و همچنین اولین مهندس زن بود که در کانادا کار کرد. او در سال ۱۹۲۹ مدرک کارشناسی ارشد در رشته مهندسی هوانوردی را دریافت کرد و از ابتدای کار خودش درحوزه طراحی، ساخت و آزمایش هواپیما مشغول به‌کار شد. سال ۱۹۳۸، مک‌گیل مهندس ارشد هوانوردی شرکت ماشین و ریخته‌گری کانادا شد و طی جنگ جهانی دوم، بر تولید هزارو۴۵۰ هواپیمای هاوکر هاریکن این کارخانه نظارت داشت. هاوکر هاریکن یکی از جنگنده‌های اصلی بود که هوانوردان کانادایی و متفقین در نبرد بریتانیا به پرواز درآوردند. پس‌از جنگ، مک‌گیل شرکت مهندسی مشاوره موفق خودش را تأسیس کرد. او همچنین به‌عنوان یک فمینیست برجسته کانادایی شناخته می‌شود.

سِر هنری رویس

۲۷ مارس ۱۸۶۳ میلادی برابر با ۸ فروردین ۱۲۴۲ خورشیدی، سر هنری رویس، صنعتگر انگلیسی به‌دنیا آمد. رویس پس‌از ملاقات با چارلز رولز، در می ۱۹۰۴ متوجه شد که علاقه مشترکی به تولید و عرضه خودروهای زیبا دارند. آنها با هم، در سال ۱۹۰۶ شرکت رولز رویس را راه‌اندازی کردند و ظرف چندسال، در آغاز جنگ جهانی اول، آن دو، تولید موتورهای قابل اطمینانی را که برای هوانوردی مورد نیاز بسیار بودند آغاز کردند. پس‌از جنگ، آنها هم به‌عنوان تولیدکننده خودروهای شکیل و هم به‌عنوان سازنده موتور هواپیما به کارشان ادامه دادند. در جنگ جهانی دوم، این موتورهای رولز رویس بود که به هواپیماهای بریتانیایی را در هواپیماهای هاریکن‌ و اسپیت‌فایر قدرت می‌داد.

کارل پیرسون

۲۷ مارس ۱۸۵۷ میلادی برابر با ۸ فروردین ۱۲۳۶ خورشیدی، کارل پیرسون، ریاضیدان انگلیسی که یکی از بنیانگذاران علم آمار مدرن بود به‌دنیا آمد. سخنرانی‌های او به‌عنوان استاد هندسه در سال ۱۸۹۲ به نگارش «گرامر علم»، پرخواننده‌ترین کتاب او و کتاب کلاسیک در فلسفه علم تبدیل شد. روش‌هایی که او توسعه داد برای هر کاربرد جدی آمار ضروری است. از سال ۱۸۹۳ تا ۱۹۱۲ او مجموعه‌ای متشکل از ۱۸مقاله را با عنوان مشارکت‌های ریاضی در نظریه تکامل نوشت که حاوی بسیاری از ارزشمندترین آثار او، ازجمله آزمون کای‌دو اهمیت آماری بود. بیشتر کارهای او درحوزه روش‌های تحلیل داده‌های آماری با ریاضیات ازجمله روش تحلیل مولفه‌های اصلی بود که تحلیل مجموعه داده‌های بزرگ با تعداد زیادی بعد یا ویژگی و افزایش تفسیرپذیری داده‌ها را با حفظ حداکثر مقدار اطلاعات و تجسم داده‌های چند بعدی میسر می‌کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۶ روند فناوری که آینده صنعت خودروسازی را شکل می‌دهند
  • تهدید هوش مصنوعی علیه ۸ میلیون شغل در انگلیس
  • پنجره‌های خورشیدی، انقلاب آینده در معماری شهری
  • ورود تاکسی‌های پرنده به آسمان بریتانیا
  • آماده سازی پیوست فرهنگی شعار سال
  • اعتراف ارتش انگلیس؛ در جنگ با پوتین بیشتر از ۲ماه دوام نمی آوریم
  • ارائه خدمات «شاتل سرویس گردشگری» در اماکن پر تردد گردشگری پایتخت
  • دو ماهواره بخش خصوصی آماده پرتاب هستند
  • ۸ فروردین در دنیای علم چه خبر؟
  • هم فکری و مشارکت مردم خارگ در حوزه عملیات عمومی افزایش می‌یابد