Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، محمدرضا شهبازی، با اشاره به ماده 26 قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت اظهار کرد: در این ماده قانونی آمده است که یکی از فرزندان اولیایی که خانواده ناتوان و معلول دارند و یک نفر (پدر و مادر) یا هر دو و یا اینکه حداقل دو نفر از فرزندان معلول داشته باشند یکی از فرزندان ذکورشان که فرزندی سالم است می‌تواند از معافیت سربازی استفاده کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به شروط استفاده از این ماده قانونی خاطرنشان کرد: این مسئله مشروط به این است که معلولیت پدر و مادر به گونه‌ای باشد که نیاز به مراقبت داشته باشند که البته نوع معلولیت در ماده 26 قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت ذکر نشده است اما کمیسیون مربوطه این مسئله را بررسی و اعلام می‌کند.

مدیر کل دفتر امور توانمندسازی معلولان سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: کمیسیون معافیت سربازی کمیسیون مشترک بهزیستی و ناجا است که در واقع این کمیسیون موارد معافیت را بررسی و اعلام می‌کند.

شهبازی اضافه کرد: برهمین اساس خانواده‌هایی که شرایط اشاره شده را داشته باشند قبل از مراجعه به سازمان نظام وظیفه باید به ادارات بهزیستی در سراسر کشور مراجعه و اقدام به تشکیل پرونده و نهایتاً تشکیل کمیسیون مربوطه را بکنند.

پربیننده ترین معاون احمدی نژاد در بیمارستان روان پزشکی بستری شد تاکید وزیر آموزش و پرورش بر لزوم بازگشایی مدارس لایحه رتبه بندی فرهنگیان تا هفته معلم تصویب می‌شود؟ آخرین آمار کرونا در ایران (۱۴۰۰/۱/۳۰) گفت‌وگوی اقتصادی با مسعود پزشکیان، نامزد انتخابات ریاست جمهوری۱۴۰۰

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: سربازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۴۲۷۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«صفر» شدن تعداد زنان سرپرست خانوار پشت نوبت حمایت بهزیستی

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده از «صفر» شدن زنان سرپرست خانوار پشت نوبت حمایت بهزیستی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، انسیه خزعلی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس در خصوص زنان سرپرست خانوار در صف انتظار حمایت نوشت:

«امروز مشاوران زن دستگاه‌های اجرایی مهمان بهزیستی بودند و خبرهای خوب یکی پس از دیگری...

بعد از خبر تعطیل شدن برخی شیرخوارگاه‌ها و سپردن نوزادان به خانواده‌ها، امروز خبر صفر شدن عدد زنان سرپرست خانوار در صف انتظار و مورد حمایت قرار گرفتن همه کسانی که در نوبت بودند، موجب آرامش شد.»

کد خبر 747164

دیگر خبرها

  • ساخت مسکن برای بیش از ۱۴ هزار خانواده دارای ۲ معلول به بالا در کشور
  • خبر خوش به بانوان بهزیستی | فرزندان این گروه از خدمت سربازی معاف می‌شوند
  • اجرای طرح خانواده میزبان در فارس
  • مجلس مصوب کرد: معافیت بورس از مالیات بر عایدی سرمایه
  • فرزندان این گروه از خدمت سربازی معاف می‌شوند
  • «صفر» شدن تعداد زنان سرپرست خانوار پشت نوبت حمایت بهزیستی
  • یکی از فرزندان ذکور زنان سرپرست خانوار از سربازی معاف می شوند
  • معافیت یکی از فرزندان ذکور زنان سرپرست خانوار از خدمت سربازی
  • توضیحات طغیانی درباره سقف معافیت مالیاتی شرکت‌های بورسی
  • توضیحات طغیانی دررباره سقف معافیت مالیاتی شرکت‌های بورسی