Web Analytics Made Easy - Statcounter

- مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: تسهیل‌گری و حمایت‌های لازم از کشت گلخانه‌ای استان به عنوان یک اولویت دنبال می‌شود و کشاورزان نیز همواره از این شیوه کشت به دلیل مزایایی که دارد استقبال بالایی صورت می‌دهند.

محمد میری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در  مشهدمقدس  اظهار داشت: کشت گلخانه‌ای با توجه به مزایا و همچنین هزینه‌هایی که بردارد و همچنین با توجه به اهمیت روش‌های کشت نوین در زمره اولویت‌هایی است که در استان دنبال می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی خراسان رضوی تصریح کرد: در سال‌های اخیر نیز اهتمام ویژه‌ای نسبت به گسترش کشت گلخانه‌ای صورت گرفته و از نظر متراژ میزان گلخانه‌های استان توجه قابل ملاحظه‌ای داشته است.

میری بیان کرد: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته قرار است تا پایان سال حدود 700 هکتار کشت گلخانه‌ای دیگر نیز با بهره‌گیری از سازه‌های سبک کشاورزی در استان ایجاد شود و مجموع این اقدامات سبب خواهد شد از نظر کشت گلخانه‌ای استان در رده‌های ممتازی قرار گیرد.

وی بیان کرد: در گلخانه‌های استان محصولات متنوع و بسیار زیادی کشت می‌شود و از حیث تنوع نیز محصولات استان خاص و منحصربفرد است و انواع صیفی جات و گیاهان دارویی و توت فرنگی در آنها کشت می‌شود.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی خراسان رضوی تاکید کرد: تسهیل‌گری و حمایت‌های لازم از کشت گلخانه‌ای استان به عنوان یک اولویت دنبال می‌شود و کشاورزان نیز همواره از این شیوه کشت به دلیل مزایایی که دارد استقبال بالایی صورت می‌دهند.

میری خاطرنشان کرد: کشت گلخانه‌ای با شرایط اقلیمی استان و همچنین مباحث مربوط به کمبود آب در خراسان رضوی نیز سازگار است و سطح مصرفی آب در این شیوه کشت بسیار پائین‌تر از سایر انواع کشت است و در مقابل سطح بازدهی نیز بالاتر است.

وی بیان کرد: علاوه بر این با روندی که در حوزه تولید محصولات گلخانه‌ای صورت گرفته امروز شاهد هستیم که استان در بسیاری از محصولات خودکفا شده و نیازی به واردات وجود ندارد.

تسنیم/

برچسب ها: مانع زدایی ، گلخانه ، مشهد لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000O3m

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: مانع زدایی گلخانه مشهد کشت گلخانه ای خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۴۲۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش بیماران ام اس در خراسان شمالی

سهیلا پیدا در گفت و گو با خبرنگار جام جم اظهار کرد: در واقع رفت و آمد بیماران مبتلا به ام اس به انجمن رو به افزایش است. وی افزود: ۷۰۰ بیمار مبتلا مبتلا به ام اس تحت پوشش این انجمن هستند که ۶۰۰ بیمار از این تعداد دارای پرونده هستند و ۱۰۰ نفر نیز به دلیل درخواست خود آن ها پرونده تشکیل نشده است. پیدا با اشاره به اینکه تعداد زیادی از بیماران مبتلا به این بیماری زنان هستند، ادامه داد: اما متاسفانه همسران این افراد بعد از اینکه بیماری آن افزایش می یابد، آن ها را ترک می کنند. وی بیان کرد: وجود یک همراه سرا در استان یکی از نیازهای اساسی این بیماران است و ما به دنبال ساخت این مکان هستیم تا آن را برای بیماران بسازیم. مدیر انجمن بیماران ام اس خراسان شمالی تصریح کرد: یکی از بزرگترین مشکلات این انجمن پوشینه بزرگسال است و خیران بیماران این انجمن را در این زمینه یاری کنند. وی خاطرنشان کرد: فضای خود انجمن ام اس به هیچ عنوان مناسب نیست به شدت با کمبود فضا مواجه است بطوریکه به عنوان مثال جایی برای صحبت روانپزشک با بیمار و ... وجود ندارد. پیدا تصریح کرد: استرس یکی از عواملی است که سبب می شود تا شدت بیماری افزایش یابد و تعدادی از بیماران ‌در زمینه هایی همچون اشتغال دچار مشکل هستند که به آن ها استرس وارد می شود و در این زمینه باید به این افراد کمک شود./ خراسان شمالی _خبرنگار جام جم _اسدالله ابراهیمی

دیگر خبرها

  • ارزش مبادلات تجاری ایران و ازبکستان به یک میلیارد دلار افزایش می‌یابد
  • مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
  • مبادلات تجاری ایران و ازبکستان افزایش می‌یابد
  • دمای هوا در خراسان رضوی افزایش می‌یابد
  • لغزندگی جاده‌های جنوبی خراسان رضوی به علت بارش باران
  • ترافیک نیمه سنگین آخر هفته در مسیر مشهد
  • ۸۰ درصد هزینه گلخانه به صورت تسهیلات در اختیار افراد قرار می گیرد
  • افزایش بیماران ام اس در خراسان شمالی
  • سوانح جاده‌ای خراسان رضوی یک کشته و ۱۲ مصدوم برجا گذاشت
  • افزایش ۱۰ برابری تولید و اشتغال با توسعه کشت گلخانه‌ای