Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-24@11:57:26 GMT

نبود ایل‌راه‌ و آب شرب از مشکلات عشایر گیلان

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۴۳۰۲۰

نبود ایل‌راه‌ و آب شرب از مشکلات عشایر گیلان

حسن همتی، رئیس اداره‌ امور عشایر گیلان در این باره به همشهری آنلاین گفت: در گیلان حدود ۲۱۰۵ خانوار عشایری در ارتفاعات شهرستان‌های تالش، رضوانشهر، ماسال، رودبار و شفت به دامداری می‌پردازند که با مشکلات زیادی ازجمله نبود راه مناسب، پنل‌های خورشیدی و آب شرب مواجه هستند. در حال حاضر عشایر گیلان فقط به ۳۰ درصد راه مناسب دسترسی دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: خدمات‌رسانی به عشایر گیلان و اجرای پروژه‌های آبرسانی نیازمند واریز سهم ارزش افزوده‌ فرمانداری‌های شهرستان‌های عشایرخیز است که سال گذشته، به‌جز تزریق ۲۵۰ میلیون تومان سهم فرمانداری تالش و ماسال، سهم شهرستان‌های دیگر واریز نشد.

همتی با تأکید بر اینکه برخی پروژه‌ها از طریق اعتبارات ملی برای عشایر گیلان در حال اجراست، اظهار کرد: سال گذشته از محل ۸۵۰ میلیون اعتبارات ملی، ۷ پروژه لوله‌گذاری آب شرب اجرا کردیم و امسال نیز دو پروژه تأمین آب شرب در شهرستان‌های تالش و رودبار در دست اقدام داریم. همچنین در سال گذشته ۵۰ کیلومتر مسیرسازی از محل ارزش‌ افزوده و اعتبار استانی برای راه تالش و ماسال انجام‌ شده است.

رئیس اداره‌ امور عشایر گیلان درباره تأمین نهاده‌های دامی عشایر در فصل زمستان گفت: نهاده‌های دامی از طریق تعاونی‌های عشایری توزیع می‌شود. خوشبختانه در توزیع نهاده‌های دامی در فصل زمستان مشکلی نداشتیم. در برخی از شهرستان‌های استان که تعاونی عشایری نداریم از طریق اتحادیه‌های تعاون روستایی، نهاده‌های جو، سبوس و کنسانتره بین خانوارهای دارای دام سبک و سنگین توزیع شد. ماهانه برای هر دام سبک ۳ کیلو و برای هر دام سنگین ۹ کیلو طبق هویت‌گذاری دام‌ها توزیع شد.

وی تعداد دام سبک عشایر استان را ۲۰۸ هزار رأس و تعداد دام سنگین را ۶هزار و ۶۰۰ رأس اعلام کرد و گفت: سال گذشته عشایر ۴هزار و ۲۱۰ تن شیر و یک‌هزار و ۲۲۹ تن گوشت قرمز (۱۷ درصد گوشت قرمز گیلان) را تولید کردند.

همتی با بیان اینکه تعاونی عشایری نهادی تازه‌تأسیس در گیلان است، افزود: در حال حاضر فقط در دو شهرستان تالش و رضوانشهر تعاونی عشایری داریم و به‌زودی در شهرستان رودبار نیز با جمعیتی بیش از ۲۵۰ خانوار تعاونی عشایری راه‌اندازی می‌شود.

کد خبر 596044 برچسب‌ها استان گیلان عشایر آب دامداری کشاورزی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان گیلان عشایر آب دامداری کشاورزی تعاونی عشایری عشایر گیلان سال گذشته آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۴۳۰۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پنل خورشیدی بین همه عشایر استان بوشهر توزیع می شود

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی رستمی ظهر یکشنبه در نشست شورای عشایری شهرستان دشتی اظهار داشت: نشست‌های شورای عشایری به صورت مستمر و فصلی برگزار شود.

مدیر کل امور عشایر استان بوشهر افزود: با توجه به شعار سال عشایر در تحقق شعار ایفای نقش کنند و در این راستا می‌طلبد دستگاه‌های متولی خدمات مطلوب به عشایر انجام دهند.

رستمی بیان کرد: ۲ و نیم درصد جمعیت استان به عشایر اختصاص داده ولی اعتبارات عمرانی نیم درصد جمعیت استان به عشایر اختصاص داده شده است.

وی بیان کرد: در سال جاری به تمامی عشایر استان بوشهر پنل خورشیدی اهدا خواهد شد.

رستمی اضافه کرد: امسال ۲۳ میلیارد تومان تسهیلات به عشایر پرداخت شده است..

کد خبر 6084601

دیگر خبرها

  • کوچ بهاره بیش از ۱۱ هزار خانوار عشایری به مناطق ییلاقی لرستان
  • عملیات حفاری تونل گردنه الماس سرعت می‌گیرد
  • ممنوعیت ورود عشایر به شهرستان فریدونشهر تا پایان اردیبهشت
  • عشایر نقش پررنگی در تحقق شعار سال دارند
  • آغاز کوچ بهاره عشایر بروجرد
  • عشایر ملارد سال گذشته ۱۰۰۸ تُن گوشت قرمز تولید کرده اند
  • نیروگاه خورشیدی برای مناطق عشایری ۵۰ خانواری استان نصب می شود
  • پنل خورشیدی بین همه عشایر استان بوشهر توزیع می شود
  • خدمات آموزشی دانش آموزان عشایر استان بوشهر مطلوب نیست
  • توزیع پنل‌های خورشیدی میان عشایر برای حفظ جنگل‌ها ضروری است