Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- با امضای تفاهم نامه همکاری سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و استانداری قزوین، ساختمان ملی ملی تربیت مربی در رشته باغبانی و باغداری و همچنین آموزش معلولان برای دستیابی به کار به صورت آزمایشی در استان قزوین راه اندازی می‌شود.
به گزارش خبرگزاری آریا، تفاهم نامه همکاری سازمان و استانداری قزوین با هدف ارتقای توانمندی و مهارت افزایی نیروی انسانی در عناوین آموزشی مرتبط با مزیت‌های رقابتی و ظرفیت‌های استان، در راستای برخورداری اقشار مختلف از مزایای این آموزش‌ها به امضای علی اوسط هاشمی، معاون وزیر تعاون و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و هدایت الله جمالی پور، استاندار قزوین رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اوسط هاشمی، با اشاره به اینکه توسعه روابط با شرکا و مراجع موثر در حوزه کارآفرینی و اشتغال در استان‌ها یکی از دستاورد‌های مهم سفر‌های استانی وی بوده است، گفت: در استان قزوین در این راستا اتفاق‌های ارزشمندی رقم خورده است که حمایت مسئولانه استاندارمحترم قابل تقدیر است.
هاشمی با بیان این که 45 درصد مراجعان مراکز آموزشی سازمان را فارغ التحصیلان دانشگاهی تشکیل می‌دهند و 80 درصد مشمولان سربازی فاقد مهارت می‌باشند، گفت: ترویج فرهنگ مهارت آموزی ضرورتی ملی است.
وی افزود: مهارت در جامعه از وزن لازم برخوردار نیست و هنوز به برابری «صلاحیت حرفه ای» و «صلاحیت علمی» در کشور نرسیده ایم و این تغییر نگاه نیازمند عزم ملت و حکومت است.
اوسط هاشمی تصریح کرد: برای ایجاد «نردبان حرفه ای» در کشور نیاز به تغییر نگاه ملت و حکومت هستیم، چرا که نگاه جزیره‌ای به مهارت هدررفت سرمایه را به دنبال دارد.
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با بیان این که این تفاهم نامه پایه گذار حرکت‌های نو در استان می‌باشد از ایجاد «دپارتمان ملی تربیت مربی رشته باغبانی و باغداری» در استان قزوین خبر داد.
هاشمی در ادامه گفت: استان قزوین با استفاده از ظرفیت‌های استانی می‌تواند به «عیار مهارت» در استان دست یافته و در قامت ملی وزن مهارت را ارتقا دهد.
وی با بیان این که ظرف 40 سال فقط 80 مرکز مهارت آموزی جوارکارگاهی داشتیم و امروز این مراکز به 300 مرکز ارتقا یافت، از برنامه ریزی برای ایجاد 1400 مرکز جوارکارگاهی در سال 1400 خبر داد.
اوسط هاشمی گفت: ایجاد مراکز جوارکارگاهی در شرکت شهرک‌های صنعتی برای ارائه آموزش‌های مبتنی بر سرعت فناوری ضروری است.
معاون وزیر تعاون گفت: در راستای اجرای تفاهم نامه، استان قزوین «پایلوت آموزش معلولان برای دستیابی به کار» می‌شود.
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور از توجه ویژه به بخش خصوصی و حمایت از تأسیس آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای منطبق با نیاز زمان و بازار کار خبر داد.
کمک به «تدوین استاندارد‌های جدید شاخه کاردانش آموزش پرورش» به منظور رشد و توسعه کمی و کیفی برای اجرای پایلوت در استان قزوین، میزبانی استان قزوین در برگزاری تعدادی از رشته‌های مسابقات ملی مهارت و اعزام برگزیدگان مسابقات ملی، در مسابقات جهانی و آسیایی مهارت از دیگر موارد ذکر شده توسط معاون وزیر کار بود.
استاندار قزوین نیز گفت:مهارت عنصر کلیدی در تولید و صنعت است.
هدایت الله جمالی پور، افزود: معتقدیم سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور واسط آموزش مهارت در کشور است و آنچه در یک کشور می‌تواند منشاء خیر و توسعه باشد «مهارت آموزی» است.
جمالی پور در ادامه با تأکید بر نقش بی بدیل سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در توسعه کشور گفت: تلفیق دانش و مهارت، تولید ثروت در مسیر توسعه را به همراه دارد.
استاندار قزوین با تأکید بر این که به مراکز مهارت آموزی در جوار صنعت باید توجه ویژه داشت، گفت: مهارت در همه حوزه‌ها نیاز است و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با تجارب ارزشمند و نیرو‌های کارآمدی که دارد می‌تواند در مسیر توسعه کشور منشأ خیر و تحول باشد.
وی در ادامه گفت: مهارت، عنصر اصلی توسعه تولید و کیفیت بخشی به محصولات است و این در حالی است که در کشور ما مهارت از جایگاه لازم در بخش کار و تولید برخوردار نیست.
جمالی پور ادامه داد: استان قزوین، استانی صنعتی، اقتصادی، بازرگانی و تجاری است و با همکاری سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و شرکت شهرک‌های صنعتی استان می‌توان با ایجاد اعتمادسازی و اعتمادبخشی گام‌های توسعه‌ای مهمی در گسترش مهارت در استان برداشت.
در ادامه این مراسم، رجب رحمانی، نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی، ضمن اثربخش خواندن همکاری دو دستگاه بر ایجاد بستر‌های مهارت افزایی در جامعه برای ایجاد اشتغال تأکید کرد.
رحمانی با اشاره به جایگاه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای به عنوان نهادی اثربخش در کشورگفت: مهارت در تمامی حوزه‌ها نیاز اصلی است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: رشته باغبانی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور استان قزوین مهارت آموزی اوسط هاشمی تفاهم نامه جمالی پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۴۳۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۱۹ درصدی آموزش فنی و حرفه‌ای در استان مرکزی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان مرکزی با اشاره به اینکه در سال گذشته تلاش بر توسعه تعلیم مهارت پایه بوده است گفت: قریب به شش میلیون و ۵۰۰ هزار نفر ساعت آموزش ارائه شده که نسبت به سال ما قبل ۱۹ درصد رشد داشته است.

رستمی ادامه داد: آینده مشاغل و مشاغل آینده همواره مورد توجه است و در خصوص مشاغل آینده در سال گذشته قریب به شش هزار دانشجو و دانش آموز در این حوزه مورد تعلیم قرار گرفتند.

او افزود: در حوزه آینده مشاغل به شاغلین بنگاه‌های اقتصادی و صنعتی توجه شده تا این افراد بتوانند با تغییرات فناوری و اتفاقات پیش رو بازآموزی و دوره‌های ضمن خدمت را بگذرانند.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان مرکزی تأکید کرد: در سال جدید نیز با توجه به شعار سال، توسعه سطح مهارت مورد توجه و تأکید است تا رشد ۱۵ درصدی حاصل شود. 

رستمی با اشاره به اینکه سه طرح عمرانی و آموزشی امسال افتتاح می‌شود گفت: در این طرح‌ها، رشته‌ها و کارگاه‌های جدید مدنظر است که دانش بنیان بوده و تغییرات فناوری در آن مورد توجه است. 

او با اشاره به رشته‌های مختلف فرهنگ، صنعت، خدمات و کشاورزی ادامه داد: با توجه به بافت صنعتی استان تلاش بر این است که بتوان در حوزه صنعت بنگاه آموزش مهارتی را توسعه داد. 

رستمی گفت: طبق قانون رده سنی کارآموزان حداقل ۱۵ سال است که در سال گذشته طرح تابستانه مهارت برای دو هزار دانش آموز اجرا شد.

دیگر خبرها

  • آموزش‌ مهارتی به بیش از ۱۳ هزار سرباز نیرو‌های مسلح خوزستان
  • مدرسه باید دالان زندگی برای دانش‌آموز باشد / سیاست توسعه متوازن در دستور کار آموزش و پرورش
  • مهارت آموزی ۴ هزار نفر از آسیب دیدگان اجتماعی در خراسان جنوبی
  • اولین کنفرانس ملی مهارت به میزبانی دانشگاه فنی و حرفه ای برگزار می‌شود
  • صدور بیش از 90 هزار گواهینامه مهارتی بین المللی در خوزستان
  • فرآیند مهارت‌آموزی در مهدیشهر با عنایت اعتباری دولت سیزدهم تکمیل می‌شود
  • فنی و حرفه‌ای زرند در سطح استان کرمان، رتبه‌ دوم را کسب کرد
  • مهارت آموزی ۴ هزار آسیب‌دیده اجتماعی در خراسان جنوبی
  • رشد ۱۹ درصدی آموزش فنی و حرفه‌ای در استان مرکزی
  • بازديد معاون تربيت بدنى و سلامت وزارت آموزش و پرورش از طرح مهارت آموزى شنا