Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@23:37:54 GMT

کرملین: به هر تحریم آمریکا پاسخ مشابهی می‌دهیم

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۴۳۱۱۱

کرملین: به هر تحریم آمریکا پاسخ مشابهی می‌دهیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی دفتر ریاست‌جمهوری روسیه (کرملین) امروز دوشنبه به آمریکا هشدار داد که هرگونه تحریم جدید واشنگتن علیه کشورش را به صورت مشابهی پاسخ خواهد داد.

سخنگوی دفتر ریاست‌جمهوری روسیه در این باره اعلام کرد: ما طرفی نیستیم که این تبادل تحریم‌ها علیه یکدیگر را شروع کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شما می‌دانید این تاکتیک مورد علاقه آمریکاست. ما با آن موافق نبوده و آن را قبول نداریم.

«دیمیتری پسکوف» در ادامه اضافه کرد: اما اصل عمل متقابل، همیشه برای ما ثابت است. هر زمان که آمریکا دور جدیدی از تحریم‌های ضد روسی را اعمال کند، مسکو نیز مقابله به‌مثل خواهد کرد.

دولت آمریکا پنجشنبه هفته گذشته با اعلام تحریم‌های جدید مالی و بانکی خود علیه روسیه ۱۰ دیپلمات روس را از دفتر دیپلماتیک روسیه در واشنگتن اخراج کرد.

این تحریم‌ها براساس فرمان اجرایی رئیس جمهور آمریکا اعمال شده و ۳۲ نهاد و شخص به علاوه ۶ شرکت بخش فناوری روسیه را به دلیل دخالت روسیه در انتخابات ۲۰۲۰ و حملات هکری، از جمله حادثه بادهای خورشیدی (SolarWinds) هدف قرار داده است.

۳۲ نهاد و افراد تعیین شده به دلیل مشارکت احتمالی در تلاش‌های دولت روسیه برای تأثیرگذاری در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ ایالات متحده و سایر اقدامات ضد اطلاعاتی، هدف قرار گرفتند.

تنش‌ها میان واشنگتن و مسکو اخیراً پس از آن تشدید شد که روسیه سفیر خود در واشنگتن را به دنبال اظهارات جنجالی بایدن علیه پوتین فراخواند.

کد خبر 5193164

منبع: مهر

کلیدواژه: دیمیتری پسکوف ایالات متحده امریکا روسیه تحريم اقتصادي روسيه ایالات متحده امریکا عراق روسیه ایران افغانستان رژیم صهیونیستی فلسطین عربستان سعودی سوریه جو بایدن برجام اوکراین لبنان ناتو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۴۳۱۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان: اروپا نباید از توصیه واشنگتن پیروی کند

وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به تصمیم اتحادیه اروپا در ایجاد تحریم‌های غیرقانونی علیه ایران نوشت: اتحادیه اروپا نباید از توصیه واشنگتن برای رضایت رژیم جنایتکار اسرائیل پیروی کند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به تصمیم اتحادیه اروپا برای وضع تحریم‌ علیه ایران در حساب رسمی خود در برنامه ایکس نوشت: مایه تاسف است که اتحادیه اروپا در ایجاد محدودیت‌ غیرقانونی بیشتر علیه ایران سریع تصمیم می‌گیرد، فقط به این دلیل که ایران از حقش برای دفاع از خود در برابر تجاوزات گستاخانه رژیم اسرائیل استفاده کرده است.

وزیر امور خارجه همچنین نوشت: اتحادیه اروپا نباید از توصیه واشنگتن برای رضایت رژیم جنایتکار اسرائیل پیروی کند. در حالی که رژیم اسرائیل به نسل‌کشی فلسطینیان با ارتکاب جنایات جنگی ترکیبی و حملات موشکی و ایجاد قحطی ادامه می‌دهد، واکنش اتحادیه اروپا به آن تقریباً چیزی بیش از کلمات توخالی نیست.

امیرعبداللهیان تصریح کرد: اتحادیه اروپا باید مسئولانه عمل کرده و رژیم اسرائیل را تحریم کند.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اروپا روز گذشته از تصمیم این بلوک برای گسترش تحریم‌های پهپادی علیه ایران خبر داد.

بورل گفت که وزیران خارجه اتحادیه اروپا به توافقی برای گسترش تحریم‌های حوزه دفاعی علیه ایران دست یافتند.

وی به خبرنگاران در لوکزامبورگ گفت آنها به توافق رسیدند که موشک‌ها و انتقال احتمالی آنها به کشورهای دیگر مانند روسیه و گروه‌های نیابتی در منطقه را ذیل تحریم‌های موجود علیه پهپادهای ایرانی تعریف کنند.

به دنبال اعلام این تصمیم "یسرائیل کاتص"، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی از اقدام اتحادیه اروپا استقبال کرد و مدعی شد که این یک تصمیم مهم برای ارسال یک پیام به ایران است که نمی‌تواند ثبات منطقه‌ای را تضعیف کند.

این در حالی است که ماه‌هاست رژیم صهیونیستی جنایات گسترده‌ای را علیه مردم مظلوم غزه انجام می‌دهد و تجاوزات وحشیانه رژیم صهیونیستی پس از شکست بزرگ در عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر 2023، وارد دویستمین روز خود شده است.

بر اساس آخرین گزارش وزارت بهداشت در نوار غزه، آمار شهدای تجاوزات مستمر رژیم صهیونیستی به این منطقه به بیش از 34 هزار نفر و آمار مجروحان به مرز 77 هزار نفر رسیده است.

امیرعبداللهیان: حمله به رفح فاجعه را عمیق‌تر می‌کندامیرعبداللهیان: می‌توانستیم بنادر اسرائیل را هدف قرار دهیم

انتهای پیام/ 

دیگر خبرها

  • وال استریت ژورنال: آمریکا طرح تحریم برخی بانک‌های چینی را در دستور کار قرار داد
  • مادورو: آمریکا به توافقنامه امضا شده احترام نمی‌گذارد
  • امیرعبداللهیان: اروپا از توصیه واشنگتن پیروی نکند
  • واکنش امیرعبداللهیان به تصمیم اروپا برای اعمال تحریم‌ جدید علیه ایران
  • امیرعبداللهیان: اروپا نباید از توصیه واشنگتن پیروی کند
  • کرملین: دست درازی آمریکا به دارایی های روسیه بی‌پاسخ نمی‌ماند
  • واکنش رئیس حزب کار اسرائیل به تحریم آمریکا علیه گردان نتزاه یهودا
  • خشم روسیه از کمک گزاف آمریکا به اوکراین
  • بازگشت تحریم‌های نفتی آمریکا علیه صنعت نفت ونزوئلا
  • دست و دل بازی بی سابقه آمریکا؛ کمک ۹۵ میلیارد دلاری واشنگتن به اوکراین، اسرائیل و تایوان