Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-29@00:38:06 GMT

تقدیر از واقفان هنرمند جایزه مصطفی (ص)

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۴۳۱۱۴

تقدیر از واقفان هنرمند جایزه مصطفی (ص)

هنرمندان واقف بین المللی جایزه مصطفی (ص) مورد تقدیر قرار قرار گرفتند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ نشست مجازی تقدیر از هنرمندان واقف بین‌المللی موزه هنر مصطفی (ص) در محل فدراسیون جهانی علم هند برگزار شد.

در این نشست از 8 هنرمند واقف موزه هنر مصطفی (ص) تقدیر به عمل آمد.

سیدعلی عمرانی، مدیر اجرایی بنیاد مصطفی (ص) گفت: موزه هنر مصطفی (ص) خاستگاه هنرمندانی از سراسر جهان، عاشق ترویج صلح، امنیت و سلامت بشریت با نام حضرت مصطفی (ص) است که با زبان خلقِ آثار هنرمندانه‌ی خود امکان گفتگو را با تمامی ملل فراهم می‌آورند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این موزه مأموریت «روایت ارزش‌های حضرت مصطفی (ص) و جهان اسلام در تثبیت صلح و امنیت با تمرکز به توسعه علم و فناوری» را با چشم انداز «ایجاد محفلی بین‌المللی به منظور گفتمان‌سازی علم و فناوری حول محوریت حضرت رسول اکرم (ص)» دنبال می‌کند.

ارم رضوی، رئیس فدراسیون جهانی علم هند اظهار داشت: هدف از این نشست که به بررسی ابعاد مختلف علم و هنر می‌پردازد، ارتقای هنر از طریق علم و علم از طریق هنر است. در این رویداد افرادی با پیشینه و فرهنگ‌های مختلف و عمدتاً مسلمان گردهم آمده و دیدگاه‌های خود را در مورد علم و هنر -به ویژه هنر اسلامی و هنر خاورمیانه- به اشتراک گذاشتند.

به گفته رئیس فدراسیون جهانی علم یکی از آثار هنری نفیسی که به موزه هنر مصطفی (ص) اهدا شده است، تمثال امام جعفر صادق (ع)، دانشمند بزرگ جهان اسلام و بنیانگذار نهضت علمی است. نکته جالب توجه این است که این اثر متعلق به هنرمندی مسیحی بوده و نقاشی آن یک سال و نیم به طول انجامیده است.

رضوی تأکید کرد: از آنجایی که این موزه علمی است، باید پیشگامان نهضت علمی جهان اسلام، جایگاه ویژهای در آن داشته باشند. اکنون مغزهای متفکر دوران طلایی اسلام و نیز دستاوردهای علمی این دوران باید بار دیگر مطرح و به مسلمانان معرفی شوند.

به گفت وی، اگرچه افراد زیادی از برخی کشورهای مسلمان تحصیلکرده هستند، اما هنوز هم بسیاری از مردمِ جوامع مسلمان یا کشورهایی که اکثریت مردم آن مسلمان هستند، تحصیلات عالی ندارند.

رئیس فدراسیون جهانی علم هند افزود: چنین رویدادهایی به مسلمانان انگیزه می‌دهد تا با تأمل در شکوه و عظمت عصر طلایی اسلام، از آن الهام بگیرند.

رضوی با تأکید بر اهمیت شبکه سازی به منظور جذب بیشتر هنرمندان، اظهار داشت: توسعه شبکه‌های مختلف باعث می‌شود هنرمندان بیشتری در آینده در این رویداد شرکت کرده و برای اهدای آثار هنری خود به موزه هنر مصطفی (ص) ترغیب شوند.

تشریح مشخصات دستگاه تشخیص سرطان CDP توسط برگزیده جایزه مصطفی(ص)رونمایی از سردیس پنج برگزیده جایزه مصطفی(ص)/ احتمال برگزاری جهارمین دوره جایزه در کشوری دیگرفراخوان نامزدی جایزه مصطفی(ص) 2021 منتشر شدواکسن کرونا­ی ساخته‌شده توسط برگزیده جایزه مصطفی(ص) تأیید شد

انتهای پیام/

  

منبع: تسنیم

کلیدواژه: علم و تکنولوژی علم و تکنولوژی موزه هنر مصطفی جایزه مصطفی ص

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۴۳۱۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید از اماکن تاریخی و فرهنگی فارس از مرز یک‌ میلیون گذشت

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس، گفت: آمار بازدید‌های نوروزی از اماکن تحت پوشش این اداره کل در استان از مرز یک‌ میلیون نفر گذشت. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز،  استان فارس دارای 37  شهرستان و با داشتن بیش از سه هزار اثر تاریخی و گردشگری ثبت شده ملی، 11 اثر ثبت شده جهانی و پایتختی فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی و سومین حرم اهل بیت (ع)  یکی از استان‌های مهم گردشگری ایران به شمار می‌رود و همواره مقصد گردشگران داخلی و خارجی بوده است.

هر ساله نوروز بهانه‌ای شده تا مردم جای جای ایران با حضور در استان فارس، سال نو خود را با بازدید از آثار تاریخی، گردشگری و مذهبی جشن بگیرند و آغاز کنند.

محمد ثابت‌اقلیدی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در از شیراز، اظهار داشت:  طبق آمار بلیت‌فروشی تاکنون یک‌ میلیون و 26 هزار و 650 نفر مسافر نوروزی از اماکن تاریخی و فرهنگی فارس دیدن کردند.

وی افزود: آمار‌های ارائه‌شده این بازدید‌ها از 24 اسفندماه سال گذشته تا دیروز هشتم فروردین‌ماه 1403 و از تمامی اماکن تاریخی، فرهنگی و گردشگری تحت پوشش اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس است.

ثابت اقلیدی گفت: در مدت مذکور مجموعه فرهنگی تاریخی حافظ با 318 هزار و 503 نفر بازدیدکننده در صدر آمار بازدید‌ها قرار دارد و پس‌ازآن مجموعه جهانی تخت جمشید با 227 هزار و 510 نفر و مجموعه فرهنگی سعدی با 170 هزار و 576 نفر در رتبه‌های بعدی بازدید‌های مسافران نوروزی قرار دارند. 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس گفت: در روز گذشته نیز بیش از 30 هزار و 815 نفر از مجموعه فرهنگی حافظیه و 31 هزار و 87 نفر از مجموعه جهانی تخت جمشید و 19 هزار و 377 نفر از مجموعه فرهنگی و تاریخی سعدی دیدن کردند.

وی تأکید کرد: آمار ارائه‌شده تنها متعلق به اماکن تاریخی، فرهنگی و گردشگری تحت پوشش این اداره کل شامل مجموعه‌های تاریخی و فرهنگی حافظ، سعدی، ارگ کریم‌خانی، موزه‌های پارس، سنگ هفت‌تنان و حمام وکیل در شیراز، مجموعه جهانی تخت جمشید و موزه تخت جمشید، نقوش رستم و رجب در شهرستان مرودشت، مجموعه جهانی پاسارگاد، مجموعه جهانی شهر بیشاپور، موزه ساسانی بیشاپورو تنگ چوگان و موزه مردم‌شناسی شهرستان کازرون، کاخ ساسانی سروستان، آتشکده و قلعه دختر فیروزآباد همچنین موزه خط و کتابت نی‌ریز است.

انتهای پیام/424/

دیگر خبرها

  • عمارت به یادگار مانده از زمان قاجار در پایتخت
  • بازدید از اماکن تاریخی و فرهنگی فارس از مرز یک‌میلیون گذشت
  • بازدید از اماکن تاریخی و فرهنگی فارس از مرز یک‌ میلیون گذشت
  • نیات واقفان اجرا شود
  • عروسی دختر شاه اینجا برگزار شد!
  • رویدادهای مهم فناورمحور سال ۱۴۰۲ را بشناسید/ از جایزه مصطفی تا جشنواره خوارزمی
  • رویدادهای مهم فناوری محور سال ۱۴۰۲ را بشناسید/ از جایزه مصطفی تا جشنواره خوارزمی
  • محفل ورزشگاه آزادی موجب شکست رسانه‌های بیگانه شد
  • سه جایزه به غرفه «پوران درخشنده» در موزه سینما اضافه شد
  • اضافه شدن سه جایزه به غرفه«پوران درخشنده» در موزه سینما