Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-25@13:32:51 GMT

پیشرفت پروژه ساخت واکسن کوو ایران برکت، شگفت‌انگیز است

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۴۳۱۸۰

پیشرفت پروژه ساخت واکسن کوو ایران برکت، شگفت‌انگیز است

جمعی از اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از شرکت شفا فارمد وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام خمینی ( ره ) بازدید و در جریان آخرین اقدامات انجام شده برای تولید واکسن کرونا قرار گرفتند.

به گزارش مشرق، جمعی از اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی دیروز ( یکشنبه ، ۲۹ فروردین ماه ) از گروه دارویی برکت (شرکت شفا فارمد) به منظور بررسی آخرین اقدامات انجام شده برای تولید واکسن کرونا بازدید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عبدالحسین روح الامینی نجف آبادی در جریان این بازدید گفت: در بهمن ماه ۹۹ بازدیدی را از این پروژه داشتیم و روند پیشرفت پروژه نسبت به ۲ ماه گذشته اعجاب‌آور و شگفت انگیز است؛ در گذشته یک بخش پروژه در حال نصب تجهیزات که امروز در حال تولید بود و بخشی که فاز اول صنعتی در شفاف فارمد برکت بود در مرحله ساخت اسکلت قرار داشت اما اکنون در حال نصب تجهیزات بودند.

رئیس کمیته غذا و دارو کمیسیون بهداشت مجلس افزود: بخشی از پروژه با ظرفیت قابل قبولی تولید میلیونی واکسن در ماه را دارد و برای توسعه خطوط و ظرفیت ها به جد مشغول کار هستند البته پروژه هرچقدر گسترده تر می شود تامین نیروی انسانی و زنجیره تامین مواد و منابع سخت تر می شود امیدواریم با همتی که امروز از آن ها دیدیم در پروژه های بعدی موفق باشند و مجوزهای لازم را از وزارت بهداشت اخذ کنند و نتایج مراحل کارآزمایی و مطالبات قانونی در فاز ۲ و ۳ که گسترده می شود رضایت بخش باشد تا بتوان بخشی از مردم را در تابستان با واکسن ایرانی واکسینه کرد.

نماینده ویژه مجلس در کمیته واکسن وزارت بهداشت ادامه داد: البته تا آن زمان باید از مسیرهای ممکن واردات واکسن برای پوشش گروه های در معرض خطر و مسن انجام شود، دولت در این زمینه همت لازم را پیدا کرده و با اینکه در دنیا کمبود واکسن وجود دارد و تقاضا زیاد است تامین واکسن کار دشواری است.

وی یادآور شد: امیدواریم با همت متخصصان و دانشمندان ما در شرکت های داخلی به ویژه برکت، پاستور، رازی و میلاد دارو در حوزه تولید داخل بتوانیم نیازها را رفع کنیم؛ چنین زیرساخت هایی مورد نیاز کشور است و اگر در سال های آینده با ویروس کرونا یا موارد دیگر درگیر شویم با مشکل مواجه نمی شویم و با توسعه شرکت ها بازار خوبی برای صادرات تولیدات و محصولاتمان خواهیم داشت.  

یحیی ابراهیمی در جریان این بازدید با یادآوری بازدید میدانی از پروژه تولید واکسن شفا فارمد، گفت: فعالیت های بسیار خوبی تاکنون و از زمان شروع فعالیت پروژه که از آذرماه سال گذشته انجام شد صورت گرفته است و گروه های جهادی توانسته اند به خوبی پروژه را پیش ببرند به گونه ای که بحث تولید واکسن در ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) براساس روندی که دارند در اوایل خردادماه می تواند به تولید صنعتی برسد که به طور تقریبی ۴ میلیون دوز تولید خواهند داشت.

نماینده مردم دلفان و سلسله در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در ادامه کار بحث تولید واکسن کرونا پروژه های عظیمی را شروع کردند که سقف و حجم تولید واکسن در سطح کشور به گونه ای باشد که علاوه بر تامین واکسن موردنیاز بتوان واکسن را به کشورهایی که همراه با ایران هستند صادر کرد.

سیدمرتضی خاتمی در جریان این بازدید گفت: امروز از شرکت شفا فارمد که در حال تولید واکسن موردنیاز کشور است بازدید کردیم، بخشی از پروژه مختص تولید صنعتی است و کار بسیار شگفت انگیزی در این بخش انجام شده، دستگاه ها در مدت زمان کوتاهی نصب شده اند و کار با قوت پیش می رود.

نماینده مردم ماهنشان و ایجرود و دهستانهای بوغداکندی و قلتوق در مجلس شورای اسلامی افزود: این نوید را به مردم می دهیم که ایران به عنوان یکی از کشورهای تولیدکننده واکسن در دنیا به زودی خواهد درخشید و می توانیم در پایان سال ۱۴۰۰ واکسیناسیون همگانی را داشته باشیم.

وی ادامه داد: با توجه به پلتفرم های مختلفی که ۱۹ شرکت در فازهای تحقیقاتی و تولیدی مانند شفا فارمد که وابسته به برکت است خوشبختانه انواع واکسن‌ها را در داخل خواهیم داشت که هیچ سوش جدیدی نمی‌تواند از شکار و مهار واکسن‌های ما خارج باشد بنابراین دستاورد بزرگی است که به عنوان تولید دانش بنیان به صورت شگفت انگیزی نتیجه خواهد داد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس یازدهم یادآور شد: در بازدید امروز تمامی ناممکن ها به واقعیت پیوسته و مردم به زودی شاهد واکسیناسیون امن خواهند بود.

حسن جلیلی مدیر پروژه واکسن سازی ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) در جریان این بازدید، گفت: پروژه ای که در حال بازدید آن هستیم فاز صنعتی یا ۲ تولید واکسن با ظرفیت ۱۲ تا ۱۵ میلیون تن است؛ این پروژه ۲۷ آذرماه کلنگ خورد و رکوردی را در کشور در پیشرفت ثبت کرده است.

بیش از ۹۰ یا ۱۰۰ درصد تاسیسات کارخانه تولید واکسن نصب شده است

وی ادامه داد: در حال حاضر به طور تقریبی بیش از ۹۰ یا ۱۰۰ درصد تاسیسات نصب شده و همچنین ۲۰ تا ۳۰ درصد تاسیسات موردنیاز تولید واکسن در حال نصب است و مابقی تاسیسات یا در شرف حمل به سمت کارخانه و یا در انبار موجود هستند و پیش بینی ما این است که این کارخانه در تابستان به بهره برداری برسد.

جلیلی افزود: ظرفیت کارخانه بین ۱۲ تا ۱۵ میلیون دوز واکسن و فاز یک این پروژه که در واقع نیمه صنعتی است با ظرفیت تولید ۳ میلیون دوز واکسن در ماه است این فاز دارای دو نیمه است که نیمه اول آن راه اندازی شده و در حال تولید واکسن است. پیش بینی می شود که نیمه دوم آن تا ۱۵ روز آینده به اتمام برسد و تولید آزمایشی را شروع کند البته پیش بینی ما تولید ماهانه ۳ میلیون دوز واکسن است./

منبع: خانه ملت

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا کمیسیون بهداشت و درمان مجلس مجلس امام خمینی مجلس شورای اسلامی واکسن کرونا واکسن واکسن کرونای ایرانی جریان این بازدید کمیسیون بهداشت تولید واکسن میلیون دوز شفا فارمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۴۳۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید نمایندگان کمیسیون امنیت ملی مجلس از بخش های فضایی و موشکی وزارت دفاع / رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: پیشرفت رو به جلو صنعت دفاعی قابل مشاهده و اندازه گیری هست

اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از بخش‌های فضایی و موشکی این وزارت خانه بازدید کردند.

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع، روز یکشنبه (۲ مرداد ماه) اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از بخش‌های فضایی و موشکی این وزارت خانه بازدید کردند و در جریان جدیدترین دستاورد‌های فناورانه و دفاعی این وزارت خانه در حوزه فضایی و موشکی قرار گرفتند.

وحید جلال زاده رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در جریان این بازدید ضمن تشکر از مجاهدت‌های خاموش متخصصین و تلاشگران وزارت دفاع و خداقوت به نیرو‌های مسلح به جهت پاسخ دندان شکن به رژیم صهیونیستی در عملیات وعده صادق گفت: در بازدیدی که امروز توسط اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از بخش‌های فضایی و موشکی وزارت دفاع صورت گرفت پیشرفت رو به جلو صنعت دفاعی بارز و نمایان بود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس ادامه داد: طی جلسه‌ای که با مسئولان وزارت دفاع در حوزه اینده و نیاز‌های صنعت دفاعی برگزار شد، تصمیماتی اتخاذ شد که برای تقویت نیرو‌های مسلح و حمایت مجلس از صنعت دفاعی اجرایی خواهد شد.

اعضای کمیسیون امنیت ملی بر لزوم حمایت از برنامه فضایی و موشکی وزارت دفاع و ارزش افزوده قابل توجه این فناوری‌ها هم در بعد علمی و فناورانه و هم در بعد بازدارندگی و اقتدار دفاعی تاکید نمودند.

سردار طلایی نیک معاون توسعه مدیریت و برنامه ریزی راهبردی و امور مجلس وزارت دفاع در جریان این بازدید با اشاره به تعامل بسیار نزدیک و حمایت‌های بسیار موثر نمایندگان مجلس به خصوص اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس از نیرو‌های مسلح و وزارت دفاع گفت: این حمایت‌ها در جدیدترین مصوبه مجلس که قانون تشکیل سازمان پژوهش، علوم و نوآوری‌های دفاعی است مشخص است که یک ظرفیت جدید برای توسعه علوم دفاعی و پشتیبانی‌های دانش پایه و مرز شکنی دانش در حوزه فناوری‌های دفاعی را بیش از گذشته برای کشور فراهم می‌کند.

سازمان سپند از سال ۱۳۸۹ به پیشنهاد شهید فخری زاده تشکیل شده و در حال حاضر هم فعالیت دارد، اما زیرساخت قانونی برای فعالیت آن امر لازمی است که به تازگی به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید.

دیگر خبرها

  • پیشرفت فیزیکی مسکن ملی سیستان و بلوچستان به ۵۰ درصد رسید
  • مرسدس جی کلاس برقی رونمایی شد؛ شاسی‌بلند چهار موتوره با گشتاور شگفت‌انگیز (+عکس)
  • کشف شگفت‌انگیز دانشمندان: این سیارک تکه‌ای از ماه است!
  • بازدید نمایندگان کمیسیون امنیت ملی مجلس از بخش های فضایی و موشکی وزارت دفاع / رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: پیشرفت رو به جلو صنعت دفاعی قابل مشاهده و اندازه گیری هست
  • ساخت بیش از ۲۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی در زنجان
  • (تصاویر) زمین شگفت انگیز را از بالا ببینید
  • فواید شگفت‌انگیز کرفس برای سلامتی: هر آنچه باید بدانید
  • خواص دارچین شگفت‌انگیز است؛ پیشگیری از خونریزی تا کاهش فشار خون
  • پروژه فیبر نوری در بوشهر ۴۰ درصد پیشرفت دارد
  • پهپاد‌های شگفت انگیز