Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@11:07:53 GMT

۴۲ هزار نفر مبتلا به کرونا قرنطینه را شکسته‌اند

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۴۳۵۰۴

۴۲ هزار نفر مبتلا به کرونا قرنطینه را شکسته‌اند

به گزارش خبرنگار ایرج حریرچی بعد از ظهر دوشنبه در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان قزوین که در استانداری قزوین برگزار شد اظهار کرد: با توجه به خصوصاً جغرافیایی استان اعم از تردد و تراکم جمعیتی جزو استان‌هایی است که از نظر تعداد بیماران در این پیک از متوسط کشوری کمی بالاتر است.

وی افزود: خوشبختانه تصمیماتی که در سطح استان گرفته شده و همکاری همه جانبه ای که صورت گرفته جزو استان‌های موفق و نمونه و متأسفانه معدودی است که توانسته با اعمال محدودیت‌ها در کاهش زنجیره ابتلاء مؤثر باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون کل وزارت بهداشت، درمان و علوم پزشکی تاکید کرد: کووید ۱۹ مهمترین مشکلی است که در یک صد سال اخیر برای جامعه جهانی بوجود آمده و ابعاد اجتماعی و اقتصادی آن سال‌ها بر روی جهان تأثیر خواهد گذاشت و مقابله با آن نیازمند یک برنامه همه جانبه و جامع است.

وی تصریح کرد: هیچ اقدام منفردی حتی واکسیناسیون جوابگوی این بیماری نیست و در نتیجه ما باید تمام تلاش خود را به کار ببریم تا یا مجموعه کارهای کوچک و بزرگ به دنبال مقابله با این ویروس باشیم.

حریرچی اضافه کرد: در دنیا مسائل مرتبط با سلامت مردم تنها ۱۵ تا ۲۰ درصد در اختیار دستگاه‌های متولی سلامت است و هشتاد درصد آن در بیرون از دستگاه سلامت شکل می‌گیرد.

وی بیان کرد: در مورد کرونا و کووید ۱۹ یک بیماری تنفسی ویروسی با سرایت بسیار زیاد است، میزان تأثیر حوزه سلامت در مقابله با آن بسیار کمتر از این ۲۰ درصد است و بر همین اساس نیازمند کمک همه دستگاه‌ها هستیم.

معاون وزارت بهداشت، درمان و علوم پزشکی عنوان کرد: در هر مرحله‌ای بیماری اقدامات اجتماعی و پیشگیرانه نقش اساسی را دارند و کشورهایی در برابر این ویروس موفق بوده‌اند که توانسته‌اند همه ساز و کارهای اجتماعی را پای کار مقابله به میدان بیاورند.

وی بیان کرد: راه مقابله با ویروس عدم ابتلاء است و عدم ابتلاء با قطع زنجیره انتقال که همان شناسایی و قرنطینه بیمار در همان روزهای نخست است صورت خواهد گرفت.

حریرچی با اشاره به اینکه اصلی ترین راه انتقال از طریق ارتباط مستقیم و چهره به چهره بیمار با افراد سالم است، گفت: بهترین راه مقابله جداکردن بیماران در همان روزهای نخست از غیر بیمار است.

وی افزود: تا روز یکشنبه بیش از ۴۲ هزار نفر از افرادی که تست مثبت بوده‌اند از اصول قرنطینه تخطی کرده‌اند و اسم این افراد را باید تروریست انتحاری گذاشت که سلامت خود و دیگران را به خطر می‌اندازند.

معاون وزارت بهداشت تصریح کرد: ابعاد این موج بسیار سنگین و سهمگین‌تر از دیگر پیک‌ها است و اگر بی توجهی کنیم به مراتب مشکلات بیشتری را شاهد خواهیم بود.

وی اضافه کرد: شناسایی افراد مبتلا باید در دستور کار بگیرد و باید از هر طریق ممکن به دنبال افزایش تعداد تست هدفمند رپید در سطح استان قزوین باشیم.

حریرچی ادامه داد: تردد در اسفندماه تنها ۴ تا ۶ درصد کم شده و تا وقتی تردد اجتماعی کم نشود اعمال محدودیت‌ها تأثیری نخواهد داشت.

وی گفت: از بیمارستان‌های خصوصی گلایه داریم و در شرایطی که مردم نیاز به کمک دارند باید پای کار باشیم نه اینکه تنها درصدی از ظرفیت خود را به این کار اختصاص دهیم.

معاون وزارت بهداشت، درمان و علوم پزشکی استان قزوین تصریح کرد: سرعت در واکسیناسیون مهم استو هرچقدر این واکسن زودتر تزریق شود قسمتی از زنجیره انتقال قطع می‌شود.

وی اظهار کرد: از هر ۱۰۰ نفری که مبتلا به این ویروس مبتلا می‌شوند ۱۶ درصد دچار اختلالات انعقادی می‌شوند و این در حالی است که اختلالات انعقادی در واکسن‌ها نزدیک به یک درصد است و منطقی است که نسبت به تزریق آن حساسیت کمتری داشته باشیم.

حریرچی در پایان یادآور شد: همه تلاش خود را برای قطع زنجیره ابتلاء و درمان در خانه به کار بگیریم.

کد خبر 5193189

منبع: مهر

کلیدواژه: ویروس کرونا قزوین شیوع کرونا ایرج حریرچی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی قرنطینه واکسن کرونا ویروس کرونا شیوع کرونا آمار کرونا کرمانشاه زلزله ماه مبارك رمضان ماه رمضان ۱۴۰۰ بوشهر روز ارتش گناوه ارتش جمهوری اسلامی ایران واکسن کرونا اردبیل زمین لرزه وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۴۳۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخلیه غلات 101 فروند کشتی در بندر امیرآباد بهشهر

به گزارش جام جم آنلاین مازندران،غلامرضا قنبری از صدور مجوز تخلیه 101 فروند کشتی غلات توسط پست قرنطینه گیاهی بندرامیرآباد شهرستان بهشهر در فروردین ماه امسال خبر داد. 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهشهر افزود: فروردین ماه امسال 101 فروند کشتی محصول غلات به وزن 281 هزار تن شامل ذرت دامی، جو دامی و گندم از کشور روسیه و قزاقستان توسط پست قرنطینه گیاهی بندرامیرآباد این شهرستان بازدید، نمونه‌برداری و و مجوز تخلیه صادر شد.

دیگر خبرها

  • تخلیه غلات 101 فروند کشتی در بندر امیرآباد بهشهر
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • ایران و هند تفاهم‌نامه توسعه همکاری در حوزه سلامت امضا کردند
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • مقابله با آلودگی هوا در چین با رونمایی از نخستین موتور دیزلی جهان
  • مقابله با آلودگی هوا در چین با رونمایی از اولین موتور دیزلی جهان
  • کلنگ زنی احداث پست قرنطینه دامپزشکی در خانمیرزا
  • آغاز ساخت پست قرنطینه دامپزشکی در شهرستان خانمیرزا
  • همه چیز درباره انگ اجتماعی