Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-16@06:21:15 GMT

منظره حلقه گرد و غبار در مدار زهره

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۴۳۵۷۱

منظره حلقه گرد و غبار در مدار زهره

مأموریت کاوشگر خورشیدی پارکر هفت چرخش به دور خورشید را به اتمام رسانده است. اخیراً این کاوشگر اولین نمای کامل از حلقه گرد و غبار مداری سیاره زهره را ثبت کرده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از تک اکسپلوریست، این حلقه گرد و غبار مجموعه‌ای از ذرات میکروسکوپی گرد و غبار است که در مسیر مدار زهره به دور خورشید می‌چرخند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تصویر باد خورشیدی با ابزار WISPR  این کاوشگر ثبت شده است. در ابتدا دانشمندان از ابزار پردازش تصویر برای از بین بردن پس زمینه گرد و غبار و ستاره‌ها از تصاویر استفاده کردند. از آنجا که گرد و غبار در فضا نور زیادی را منعکس می‌کند دانشمندان معمولاً با استفاده از عملیات پردازش تصویر آن را از تصاویر خود محو می‌کنند تا بتوانند موارد دیگر مانند باد خورشیدی را مطالعه کنند.

این بار پردازش آنقدر خوب بود که حلقه گرد و غبار زهره نیز از تصویر ناپدید شدند اما پس از آنکه پارکر یک مانور چرخشی را انجام داد که این کار باعث شد حلقه ثابت گرد و غبار قابل مشاهده باشند.

حلقه گرد و غبار به عنوان یک نوار روشن که روی تصاویر کشیده شده است، به نظر می‌رسد. روشنایی حلقه به دانشمندان کمک کرد تا بتوانند تخمین بزنند که گرد و غبار مدار زهره حدود ۱۰ درصد چگال‌تر از مناطق همسایه این سیاره است.

مشاهدات قبلی انجام شده توسط فضاپیمای آلمانی-آمریکایی "هلیوس" و مأموریت STEREO ناسا دانشمندان را قادر ساخت تا مدل‌های جدیدی از ریشه‌های گرد و غبار در طول مدار زهره را ایجاد کنند.

لینک کوتاه: asriran.com/003GxI

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: حلقه گرد و غبار مدار زهره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۴۳۵۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روند افزایش دما در البرز پیش بینی می‌شود

آرش بهاروند احمدی در گفت وگو با خبرنگار مهر مطرح کرد: تحلیل آخرین الگوهای پیش یابی حاکی از استقرار جوی پایدار تا انتهای هفته در منطقه البرز مرکزی است که به موجب آن در بعضی ساعات غبار محلی و روند افزایش دما در استان پیش بینی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امروز دوشنبه آسمان صاف تا قسمتی ابری همراه با گاهی رشد ابر و افزایش غبار است، عنوان کرد: فردا سه شنبه آسمان کمی تا قسمتی ابری همراه با مه رقیق در بعضی ساعات و چهارشنبه آسمان صاف تا کمی ابری همراه با گاهی افزایش غبار است.

کد خبر 6078584

دیگر خبرها

  • دریای خزر دریاست یا دریاچه؟ دانشمندان پاسخ می‌دهند
  • ماه چگونه شکل گرفت و به قمر زمین تبدیل شد؟
  • روند افزایش دما در البرز پیش بینی می‌شود
  • اسپوتنیک ۲ از مدار سقوط کرد
  • سپر ناسا مقابل غبارهای خطرناک ماه بالا رفت
  • تاب‌آوری اقلیمی چیست؟
  • جدیدترین نسخه «گروک» تصاویر را پردازش کند
  • هوش مصنوعی ایلان ماسک عکس‌ها را تفسیر می‌کند
  • اختلال پردازش شنوایی کودکان قابل درمان است؟
  • شبکه‌سازی دانشمندان حوزه قلب و عروق در کنگره قلب کاسپین