Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-20@02:53:50 GMT

سردار حجازی پاسدار واقعی انقلاب اسلامی بود

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۴۴۰۵۳

نماینده سابق، ولی فقیه در نیروی قدس یکی از ویژگی‌های شخصیتی شهید سردار حجازی را تواضع و فروتنی و انجام وظیفه خالصانه ذکر کرد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،  حجت الاسلام علی شیرازی در برنامه گفتگوی ۱۸:۳۰ شبکه خبر گفت: مرحوم شهید سردار حجازی همه خصوصیاتی را که رهبر معظم انقلاب فرمودند دارا بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نماینده سابق، ولی فقیه در نیروی قدس سپاه پاسداران گفت: سردار حجازی به رغم سمت‌ها و مسئولیت‌های مهم و مقام‌هایی بالایی که داشت، همانند سردار سلیمانی، یک بسیجی مخلص و فروتن و متواضع و مرد عمل و میدان بود.

علی شیرازی گفت: سردار حجازی روحیه شهادت طلبی داشت و جانش را در مقابله با دشمنان در کف دست گرفته بود و از تهدید دشمنان نمی‌ترسید بلکه دشمنان از صلابت و مدیریت مدبرانه او می‌ترسیدند.

او با اشاره به هراس دشمنان از سردار حجازی و سردار سلیمانی گفت: سردار حجازی عاشق خدا بود عاشق انقلاب بود و مدیریتش مدیرتی مدبرانه و امید بخش و آرامش بخش برای نیرو‌های مقاومت بود.

نماینده سابق، ولی فقیه در نیروی قدس گفت: با مدیریت سردار حجازی مقاومت و انتفاضه فلسطین با سنگ به مقاومت با موشک رسید.

علی شیرازی جوانان را به مطالعه زندگی سرداران حجازی و سلیمانی دعوت کرد و گفت جوانان باید از این‌ها بیاموزند و الگو بگیرند و راه آن‌ها را ادامه دهند. برچسب ها: سردار حجازی ، نیروی قدس ، سپاه پاسداران ، نماینده ولی فقیه ، حجت الاسلام علی شیرازی

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: سردار حجازی نیروی قدس سپاه پاسداران نماینده ولی فقیه حجت الاسلام علی شیرازی سردار حجازی علی شیرازی نیروی قدس ولی فقیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۴۴۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایتی از توسل سردار شهید حجازی به حضرت زهرا (س)/ هرجا بود، روضه فاطمیه را می‌گرفت

دوست و پسرعمه شهید حجازی با اشاره به علاقه شهید حجازی به حضرت زهرا (س) گفت: برای شهادت حضرت زهرا (س) هر جایی که بود، سه شب بازمی‌گشت و مراسم عزاداری برگزار می‌کرد و به‌یاد دارم که در آخرین مراسم روضه او افرادی همچون حاج قاسم حضور داشتند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، درست سه سال پیش بود که خبر پر کشیدن مرد آرامی که مدتی قبل او را به مناسبت اولین سالگرد حاج قاسم در برنامه بدون تعارف دیدیم، داغی دوباره بر دلمان نشاند؛ سردار محمد حجازی از مردهای مردی بود که بعد از رفتنش او را شناختیم و فهمیدیم که چه گوهر نابی در شهر داشتیم و از وجود او بی‌بهره شدیم.

هرچند حاج محمد عمر و مجاهدتش را در سکوت گذراند، اما رهبر انقلاب می‌گویند «زنده نگه‌داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست» و امروز ماییم و افرادی که یادی از آن‌ها در دل دارند و چه کسی بهتر از افرادی که از روزهای کودکی با او همراه بودند و سینه‌شان مخزن اسرار است.

مرتضی آرسته که پسرعمه و رفیق دیرینه حاج محمد حجازی است، در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه اقدامات سردار حجازی به‌گونه‌ای بود که حاج قاسم علاقه زیادی به او داشت، اظهار می‌کند: شاید مردم شناخت زیادی از او نداشتند، اما دشمن به‌خوبی او را می‌شناخت.

وی با تاکید بر اینکه او آرامش فراوانی داشت و جزو سربازان رشید انقلاب بود، ادامه می‌دهد: آن‌ها سه برادر به نام‌های احمد، محمد و مجید بودند و در حال حاضر تنها مادر و خواهر آن‌ها در قید هستند.

دوست و پسرعمه شهید حجازی در خصوص تاریخچه مسئولیت‌های حاج محمد و احمد حجازی تصریح می‌کند: احمد از دوران پیش از انقلاب فعال بود و پس از انقلاب مسئول تدارکات سپاه پاسداران و جانشین رفیق‌دوست بود، در این راستا سختی‌های فراوانی برای تهیه امکانات اولیه می‌کشید و می‌خواست سپاهی که توسط امام (ره) تأسیس شده بود با نقطه ضعفی مواجه نباشد.

آرسته با تاکید بر اینکه در ابتدای انقلاب اسلامی هر دو برادر در صحنه حاضر بودند و با افراد انقلابی ارتباط نزدیک داشتند، بیان می‌کند: آن‌ها خودشان را ساخته بودند و نبود آن‌ها ثلمه‌ای بزرگ است.

وی ادامه می‌هد: یک‌بار محمد از لبنان به ایران آمده بود که به او گفتم برای شهادت سردار همدانی غصه زیادی خوردم و پاسخ داد باید برای خودمان باید غصه بخوریم، او به درجه و لیاقت خود رسید، از سویی عاشق امام و رهبر انقلاب و تابع صحبت آن‌ها بود.

دوست و پسرعمه شهید حجازی با اشاره به علاقه شهید حجازی به حضرت زهرا (س) می‌گوید: برای شهادت حضرت زهرا هر جایی که بود ۳ شب باز می‌گشت و مراسم عزاداری برگزار می‌کرد و به‌یاد دارم که در آخرین مراسم روضه او افرادی از جمله حاج قاسم حضور داشتند.

آرسته در پایان با اشاره به تعامل خوب سردار حجازی با خانواده می‌گوید: او انسانی اخلاق‌مدار بود و از سمتی زمانی که در منزل حضور داشت نیز مدام با نوه‌هایش بازی می‌کرد و با آن‌ها ارتباط خوبی داشت.

کد خبر 745302

دیگر خبرها

  • رژیم صهیونیستی توان مقابله با ایران را ندارد
  • عملیات وعده صادق، عملیاتی موفق و بازدارنده
  • گرامیداشت یاد و خاطره سردار سرلشکر حجازی در مهاباد
  • زندگینامه شهدا سرشار از درس است
  • برگزاری یادواره سردار سرلشکر حجازی در باروق
  • تبلور شهادت‌گونه در زندگی سردار شهید حجازی
  • سردار بلندپایه سپاه که نامش در سریال ضدایرانی آورده شد /همرزم سردار سلیمانی که جلوی تکفیری ها ایستاد
  • تجلیل مادران شهدا از نماینده ولی فقیه و فرماندهان سپاه ایلام
  • برگزاری سومین یادواره سردار شهید سید محمد حجازی در کوهدشت
  • روایتی از توسل سردار شهید حجازی به حضرت زهرا (س)/ هرجا بود، روضه فاطمیه را می‌گرفت