Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-23@16:54:08 GMT

بورس به تعادل رسیده است

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۴۴۱۸۶

بورس به تعادل رسیده است

تین نیوز

یک عضو سابق شورای عالی بورس ضمن بررسی تاثیر بازگشت آمریکا به برجام گفت: بازار سهام اکنون به وضعیت تعادلی خود نزدیک شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، حسین عبده تبریزی در نشست آنلاین " اثر بازگشت احتمالی آمریکا به برجام" گفت: رشد نقدینگی قیمت‌ها در بازارهای مالی چون طلا، مسکن و ... را تعیین می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رشد بخش واقعی اقتصاد در ۱۴۰۰ به منابع و درآمدهای نفتی بستگی دارد. 

وی افزود: در سال جاری نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم بهره وری، قیمت‌ها در بورس را بالا ببرد و شاخص را صعودی کند. راهکارهای مالیاتی، بانکی، پولی و ... نتوانسته‌اند تاکنون نقدینگی را به تولید ببرند. احتمال اینکه ۵۰ میلیارد دلار صادرات فرآورده‌های نفتی صورت بگیرد، وجود دارد. 

این تحلیلگر بازار سرمایه ادامه داد: سه تا شش ماه اول پس از توافق ایران  و آمریکا، قیمت دلار افزایش نمی‌یابد و با توجه به رشدهای شدید نقدینگی در سال‌های اخیر، انتظارات تورمی در سالجاری کاهش پیدا می‌کند. احتمال برگشت آمریکا به برجام عامل مثبتی در کوتاه مدت برای بازار سرمایه نیست اما اگر این اتفاق صورت گیرد، فضا را برای تولید و قیمت‌ها بهتر می‌کند و  عده‌ای را به سمت بازار سرمایه می‌کشاند. 

عضو سابق شورای عالی بورس بیان کرد: بعید است که بانک مرکزی نرخ‌های بهره را کاهش یا افزایش دهد زیرا هر تغییری در آن‌ها به جز تحولات نرخ دلار و برجام بر بازار سرمایه بیشتر تاثیر می‌گذارد. 

وی افزود: بعد از افت یک میلیون واحدی در بورس، باید به سمت میانگین‌های تاریخی خود برگردد. 

عبده تبریزی با بیان اینکه بازار سهام به وضعیت تعادلی خود رسیده است، گفت: بورس در سال  1399 معادل ۱۴۰ درصد رشد کرد اما حضور عده زیادی فعال نا آگاه و غیر حرفه‌ای به ضرر آن تمام شد. سرمایه گذاران آگاه در سال گذشته یکسری وظایف داشتند که به آن عمل نکردند و موجب شدند تا کاهش‌ها و افزایش‌های زیادی در بازار رخ دهد. 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: بورس حسین عبده تبریزی بازار سرمایه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۴۴۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت پژو پارس امروز ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

قیمت پژو پارس LX صفر، در بازار امروز با افزایش ۵ میلیون تومانی به ۸۷۵ میلیون تومان رسید.

به گزارش اقتصاد آنلاین، همچنین پژو پارس XU ۷ P سال در بازار امروز با افزایش ۲۵ میلیون تومانی به ۷۱۵ میلیون تومان رسیده است. 

قیمت پژو پارس ELX-TU ۵ در بازار به ۸۰۰ میلیون تومان رسیده است. همچنین پژو پارس LX مدل ۱۴۰۰ در بازار به ۷۷۵ میلیون تومان رسید.

قیمت کارخانه خودرو‌های پژو پارس نیز از ۲۷۵ میلیون ۳۳۳ میلیون تومان متغیر است. قیمت این پژو پارس XU ۷ P سال سفارشی در نمایندگی ۳۰۹ میلیون تومان است.

قیمت پژو پارس LX مدل ۱۴۰۲ در نمایندگی هم ۳۳۳ میلیون تومان است. همچنین قیمت پژو پارس XU ۷ P سال در نمایندگی ۲۹۴ میلیون تومان است.

شما در جدول زیر می‌توانید قیمت انواع پژو پارس در بازار آزاد تهران را مشاهده کنید: 

دیگر خبرها

  • قیمت طلا سقوط کرد
  • بورس در راه تصرف تاج و تخت؟
  • قیمت نفت نزولی شد
  • عوامل رشد شاخص بورس روزهای اخیر چه بود؟
  • واکنش سریع بانک مرکزی به یک خبر دلاری/ گوشت ۲۸۵ هزارتومانی در راه است/ کاهش قیمت طلا و سکه و خودرو در بازار
  • ظریف: ترامپ از من چند بار دعوت به مذاکره کرد، ولی ما اجازه نداشتیم/ آمریکایی‌ها هم در برجام علاقمند به سرمایه‌گذاری در ایران بودند
  • قیمت پژو پارس امروز ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • صعود انفجاری بورس ، سقوط دلار | وقت خرید کدام سهم است؟
  • صرفه جویی در بورس انرژی قیمت پیدا می‌کند
  • صندوق بین المللی پول به آمریکا هشدار داد | قیمت بیت کوین به کدام سو می رود؟