Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-23@11:40:37 GMT

ارمنستان: در روابط با ترکیه گشایشی ایجاد نشده است

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۴۴۴۹۲

ارمنستان: در روابط با ترکیه گشایشی ایجاد نشده است

به گزارش تابناک به نقل از فارس، یک مقام وزارت امور خارجه ارمنستان دوشنبه گفت که هیچ مذاکره‌ای بین مقام‌های ارمنستان و ترکیه در زمینه برقراری روابط دیپلماتیک وصورت نگرفته است.

به گزارش خبرگزاری «آرکا» «مارتا عیوضیان» مشاور وزیر خارجه ارمنستان در یک نشست مطبوعاتی گفت در حال حاضر هیچ مذاکره‌ای انجام نشده و هیچ مذاکره‌ای نیز برنامه ریزی نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی تاکید کرد که به رسمیت شناختن نسل کشی ارامنه در امپراتوری عثمانی همچنان در اولویت سیاست خارجی ایروان است. این مقام ارمنستانی افزود: «هیچ تغییری در سیاست ما ایجاد نشده است.»

ترکیه، رسما جمهوری ارمنستان را در ۲۴ دسامبر ۱۹۹۱ به رسمیت شناخت، اما هنوز از برقراری روابط دیپلماتیک با این کشور خودداری می‌کند. تنش در روابط این دو کشور در نبرد اخیر بین باکو و ایروان و حمایت علتی ترکیه از جمهوری آذربایجان شدت گرفت.

ترکیه اخیرا در گامی قابل توجه تلاش در کودتا در ارمنستان را محکوم کرد. «مولود چاووش اوغلو» در جریان نشست خبری با همتای مجارستانی در بوداپست گفت: «هر زمان کودتایی شود، ما آن را محکوم می‌کنیم. ما این تلاش (برای کودتا در ارمنستان) را قاطعانه محکوم می‌کنیم.»

چاووش اوغلو افزود: «ثبات در ارمنستان برای اجرای توافق آتش بس در قره باغ، از اهمیت حیاتی برخوردار است و به همین دلیل، ترکیه از نزدیک تحولات را در ایروان دنبال می‌کند.»

واکنش ترکیه به تحولات این کشور همسایه بعد از آن مطرح شد که سران ستادکل نیرو‌های مسلح ارمنستان خواستار استعفای نیکول پاشینیان از نخست‌وزیر شدند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: گروه های شغلی سایت غنی سازی نطنز ماه رمضان غنی سازی اورانیوم دعای روز ششم رمضان سردار حجازی ارمنستان روابط دیپلماتیک ترکیه گروه های شغلی سایت غنی سازی نطنز ماه رمضان غنی سازی اورانیوم دعای روز ششم رمضان سردار حجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۴۴۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید مقام‌های عالی ایران و پاکستان بر توسعه روابط دوجانبه/ انرژی از محورهای مهم مذاکرات تهران و اسلام‌آباد خواهد بود

رئیس‌جمهوری با بیان اینکه در سفر به پاکستان مسائل مختلفی از جمله انرژی مورد بحث و گفت‌وگو قرار خواهد گرفت، گفت: توسعه روابط ایران و پاکستان مورد تاکید مقام‌های عالی دو کشور است.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، سیدابراهیم رئیسی امروز (دوشنبه، سوم اردیبهشت‌ماه) پیش از عزیمت به پاکستان و سریلانکا، با بیان اینکه این سفر به دعوت روسای جمهوری دو کشور دوست انجام می‌شود، اظهار کرد: پاکستان از جمله کشورهای مهم جنوب آسیا و دارای روابط دیرینه‌ تاریخی و تمدنی با ایران است که همواره روابط سیاسی و اقتصادی و نیز همکاری‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای مورد توجه دو کشور بوده است.

وی با اشاره به نگاه مشترک جمهوری اسلامی ایران و پاکستان در زمینه حقوق بشر، دفاع از مردم مظلوم فلسطین و مبارزه با تروریسم افزود: جمهوری اسلامی ایران همسو با سیاست همسایگی و توسعه روابط با کشورهای اسلامی، علاقه‌مند به ارتقای روابط با کشور پاکستان است و در این سفر درباره مسائل مختلفی از جمله مسائل اقتصادی و تجاری، انرژی و مسائل مرزی با دولت پاکستان گفت‌وگو می‌شود.

رئیس‌جمهوری توسعه روابط اقتصادی و تجاری با سریلانکا را نیز از جمله اهداف سفر خود به این کشور دانست و با اشاره به رشد قابل‌توجه همکاری‌های دو کشور در حوزه فنی و مهندسی ابراز امیدواری کرد این سفر نقطه عطفی در ارتقای سطح روابط بین ایران و سریلانکا باشد.

شایان یادآوری است که رئیسی در سفر به پاکستان پس از استقبال رسمی از سوی شهباز شریف، نخست وزیر این کشور، با وی دیدار و گفت‌وگوی خصوصی خواهد داشت.

روسای دو دولت پس از برگزاری نشست مشترک هیئت‌های عالی‌رتبه و امضای اسناد همکاری بین مقام‌های دو کشور، در نشستی مطبوعاتی نتایج دیدارها و رایزنی‌های خود را تشریح می‌کنند.

رئیس‌جمهوری در این سفر همچنین با آصف‌علی زرداری، همتای پاکستانی خود ملاقات خواهد داشت و در روز دوم سفر، با حضور در بعضی از شهرهای دیگر این کشور با علما، نخبگان، بازرگانان و فعالان اقتصادی پاکستانی نیز دیدار و گفت‌وگو می‌کند.

دیگر خبرها

  • اتحاد ایران و پاکستان نقش بسیاری در مبارزه با اسرائیل دارد
  • عزم مقام‌های عالی تهران - اسلام‌آباد برای توسعه روابط تجاری و اقتصادی
  • عزم مقام‌های عالی ایران و پاکستان برای توسعه روابط تجاری و اقتصادی
  • ارمنستان از دیوان لاهه خواست پرونده تبعیض نژادی باکو علیه ایروان را رد کند
  • درخواست بسیج اساتید برای به روز شدن محتوای دروس معارف اسلامی
  • تاکید مقام‌های عالی ایران و پاکستان بر توسعه روابط دوجانبه/ انرژی از محورهای مهم مذاکرات تهران و اسلام‌آباد خواهد بود
  • حماس اخباری از انتقال دفتر سیاسی خود از دوحه را تکذیب کرد
  • اهداف عربستان از گسترش روابط با ارمنستان/ ریاض به رقیب ایران در قفقاز تبدیل شد؟
  • راه‌حل اردوغان در برابر اسرائیل چیست؟
  • پایان افسانه روسها در قفقاز؛ مسکو حیاط خلوت خود را به غرب واگذار کرد