Web Analytics Made Easy - Statcounter

نتایج یک تحقیق جدید نشان می دهد پوشیدن دو ماسک می تواند تاثیر کارآمدی فیلتر کردن ذرات به اندازه کروناویروس را دو برابر نماید و از رسیدن این ذرات به بینی و دهان فرد جلوگیری کند.

به گزارش برنا؛ به گفته محققان دلیل افزایش فیلتراسیون افزودن چند لایه پارچه نیست، بلکه از بین بردن هرگونه شکاف یا محل نفوذ در ماسک است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«امیلی سیکبرت-بنت»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه کارولینای شمالی، در این باره می‌گوید: «ماسک های پزشکی به گونه‌ای طراحی شده اند که از نظر مواد دارای پتانسیل فیلتراسیون بسیار خوبی هستند، اما نحوه تناسب آنها با صورت ما خیلی خوب نیست.»

محققان بعد از بررسی چندین نوع ماسک دریافتند کارآمدی فیلتراسیون پایه ماسک به دلیل تناسب چهره و ماسک در هر فرد متفاوت است. اما به طور کلی، یک ماسک جراحی بدون تغییر در اندازه آن، حدود ۴۰-۶۰٪ در جلوگیری از ذرات اندازه کروناویروس مؤثر است. ماسک پارچه‌ای حدود ۴۰٪ مؤثر است.

یافته‌های اخیر آنها در مورد دو تا شدن ماسک‌های صورت، نشان می‌دهد که وقتی ماسک پارچه‌ای روی ماسک جراحی قرار می‌گیرد، کارآمدی فیلتراسیون آن حدود ۲۰٪ بهبود می‌یابد.

هنگامی که ماسک پارچه‌ای روی ماسک جراحی قرار می‌گیرید، ماسک‌های پارچه‌ای با از بین بردن شکاف‌ها و نزدیک نگه داشتن ماسک جراحی به صورت، به طور مداوم بینی و دهان را می‌پوشانند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جراحی سرپرست تیم ماسک پارچه ماسک جراحی پارچه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۴۴۶۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنجال ایکس در هند

ایتنا - ایکس دستور کمیته انتخابات هندوستان را اجرا نکرد و برخی از پست های سیاسی سیاستمداران این کشور را در پلتفرم خود همچنان حفظ کرد.
شبکه اجتماعی ایکس دیروز دستور کمیسیون انتخابات هند برای حذف برخی پست های حاوی محتوای سیاسی سیاستمداران هندی انتخاب شده، احزاب سیاسی و کاندیداهای مناصب دولتی را اجرا نکرد و برخی پست ها را در پلتفرم نگه داشت.

به گزارش ایتنا از مهر، پلتفرم ایکس اعلام کرد با دستورات کمیته انتخابات مخالف است. ایکس در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما از کمیسیون انتخابات هندوستان می خواهیم تمام دستورات حذف محتوای خود را در آینده منتشر کند.

این در حالی است که هند حدود یک میلیارد شهروند واجد شرایط رای دهی را دارد و قرار است جمعه بزرگترین انتخابات جهان را برگزار کند.

این تنها کارزار ایکس در جهان نیست. چندی قبل بی توجهی ایلان ماسک مدیر ارشد اجرایی ایکس به دستور قاضی برزیلی برای حذف برخی حساب های کاربری دردسرساز شد. ماسک دستور آلکساندر دی موارئس قاضی دادگاه عالی مبنی بر مسدودسازی برخی حساب های کاربری را به چالش کشید. او اعلام کرد پلتفرم ایکس این ممنوعیت را لغو می کند زیرا غیرقانونی است و از مورائس خواست تا استعفا دهد.

دیگر خبرها

  • نمایش «واپسین نفس» به جشنواره سراسری تئاتر ایثار راه یافت
  • «به پایان ماجرا نزدیک می‌شوید!» / نصب پارچه نوشت مقابل دانشگاه‌های بزرگ تهران +تصاویر
  • ایلان ماسک: موشک‌ها را باید به فضا پرتاب کنیم، نه به سوی یکدیگر
  • پیگیری مطالبات جامعه آزمایشگاهیان کشور
  • ایمن سازی کانال های آبی شهر ری/ایمن سازی کامل در گرو تامین اعتبار
  • ماجرای عجیب تخفیف 30 میلیون تومانی برای یک عمل جراحی!
  • اوکراین:روسیه برای پاکسازی سنگرها از گاز اشک‌آور استفاده می کند
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • ارتش ۸ شهید مدافع حرم را تقدیم انقلاب کرده‌ است
  • جنجال ایکس در هند