Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در نشست اقتصاد دانش‌بنیان  با بیان اینکه مشکلات سیستان و بلوچستان با تکیه بر ظرفیت‌های داخلی برطرف می‌شود گفت: مشکلات این استان با راه‌حل بومی باید حل شود زیرا این منطقه از جهات مختلف با سایر استان‌های کشور از نظر پوشش گیاهی، وضعیت آب و هوایی و سایر موضوعات متفاوت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 سورنا ستاری  اظهارداشت: نگاهی نسبت به این استان ایجاد شده که راه‌حل مشکلات استفاده از نیروی انسانی است و تمامی این مشکلات با دانش و عقل حل خواهد شد و هیچ غول چراغ جادویی وجود ندارد.

او  افزود: جوانان سیستان و بلوچستان برای حل مشکلات باید تلاش کنند و نباید انتظار داشته باشیم که دولت این کارها را انجام دهد زیرا دولت تنها زیرساخت‌های لازم را فراهم خواهد کرد و راه‌حل همانطور که گفته شد از درون این استان سرچشمه می‌گیرد.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با اشاره به اینکه آب ژرف در منطقه سیستان به نتایج باورنکردنی رسیده است ولی مطمئناً با آن اتفاق عجیبی در این استان می‌افتد که امیدواریم این موضوع ادامه داشته باشد افزود: این آب ژرف یک راه‌حل است و صدها پایان نامه دانشجویی و پروژه باید در این زمینه تعریف شود.

او  با اشاره به اینکه آن چاه‌های ژرف ایجاد شده را ناحیه نوآوری ژرف نام می‌گذاریم همچنین زمینه مشارکت دانشگاه‌ها سیستان و بلوچستان در آن باید فراهم شود تاکید کرد: توسعه پارک علم و فناوری استان یک اولویت است و کارخانه نوآوری در خرداد امسال باید راه بیافتد.

ستاری تصریح کرد: صندوق پژوهش و فناوری سیستان و بلوچستان به صورت جدی فعال شود زیرا تصمیم‌گیری‌ها از درون باید استان باشد به گونه‌ای که هر بخش خصوصی که در این صندوق پژوهش و فناوری سرمایه‌گذاری کرده تاکنون توانسته چندین برابر برداشت داشته باشد از این رو باید محور توسعه استان این صندوق باشد.

او  خاطرنشان کرد: پلتفرم‌های داخلی سیستان و بلوچستان باید توسط خود این استان فراهم شود و از ما باید تنها انتظار تقویت این پلتفرم‌ها را داشته باشید.

بازدید از طرح‌های مطالعاتی و پژوهشی و دست‌آوردهای پارک علم و فناوری سیستان وبلوچستان از مهمترین برنامه‌های معاون علمی و فناوری رییس جمهور در سفر به این استان بود.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: معاون رئیس جمهور اقتصاد دانش بنیان سیستان و بلوچستان راه حل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۴۵۰۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماموریت مجلس به سازمان محیط زیست برای رفع مشکلات زیستی

محمد جواد عسکری رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، با اشاره به نشست کمیسیون متبوع خود با رئیس سازمان محیط زیست گفت: جلسه‌ای با آقای سلاجقه، رئیس سازمان محیط زیست داشتیم و در این جلسه به این سازمان ماموریت دادیم تا به صورت هفتگی به مجلس گزارش ارائه دهد.   وی افزود: به سازمان محیط زیست اعلام کردیم برای اینکه بتوانیم عقب ماندگی‌های این حوزه را برطرف کنیم، بدون ارائه لایحه به مجلس، موضوع مورد نظر خود را به کمیسیون کشاورزی مجلس ارائه دهد تا مجلس خود در قالب طرح وارد عمل شده و موضوعاتی محیط زیستی را قانونی برطرف کند.

دیگر خبرها

  • برقراری پرواز و افزایش ظرفیت صندلی با نرخ مصوب
  • قادری: باید بدون توجه به تحریم‌ها کشور را به بالاترین حد توانمندی برسانیم
  • اقتصاد باید بر پایه مشارکت مردم باشد
  • مبادله ۸۴ هزارو ۵۳۹ تن محصولات کشاورزی درمرز‌های رسمی سیستان وبلوچستان
  • سیستان و بلوچستان بالاترین ظرفیت معادن را دارد
  • سپاه برای برطرف کردن مشکلات لرستان در کنار دولت ایستاده است
  • بررسی مشکلات صنایع شهرستان ساوه در سه سطح
  • راه‌اندازی چهارمین قطار قم_مشهد با تکیه بر توان تولید داخل
  • ماموریت مجلس به سازمان محیط زیست برای رفع مشکلات زیستی
  • سفر استاندار سیستان و بلوچستان به شهرستان زهک