Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-24@18:23:17 GMT

با شناسایی یک مورد کرونا این جزیره تعطیل شد !

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۴۵۲۷۳

با شناسایی یک مورد کرونا این جزیره تعطیل شد !

در پی شناسایی اولین مورد کرونا در مجمع الجزایر فیجی در یک سال اخیر، این جزیره به تعطیلی کشیده شد.

به گزارش برنا و به نقل از دیلی میل، پس از اینکه یک زن در مجمع الجزایز فیجی در قاره اقیانوسیه در اقیانوس آرام به کرونا مبتلا شد از همه مردم خواسته شده که در خانه های خود بمانند. شهر لاتوکا بزرگترین شهر و همچنین درگاه توریستی "نادی" هم تعطیل شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تجمعات عمومی ممنوع شده و مردم تنها برای امور پزشکی ضروری مجاز به خروج از خانه های خد هستند.

این زن ۵۳ ساله اولین بیمار مبتلا به کرونا در کشور جزیره ای فیجی در یک سال گذشته است. این کشور در طول مدت پاندمی شاهد ۱۰۰ مورد کرونا و دو مرگ ناشی از این بیماری بوده است.

این امیدواری وجود داشت که این کشور مستعمره سابق انگلیس در قلب اقیانوس آرام احتمالا به مقصد بعدی تعطیلات مردم استرالیا تبدیل شود.

فیجی با توجه به جنگل‌های گسترده، منابع زیرزمینی و ذخایر ماهیان، یکی از پیشرفته‌ترین اقتصادهای منطقهٔ اقیانوسیه را داراست. امروزه مهمترین منبع تجارت خارجی این کشور گردشگری و صادرات شکر است.

جمهوری فیجی از اعضای جدید جنبش غیرمتعهدها است و پس از استرالیا، نیوزیلند و پاپوآ گینه نو، چهارمین کشور بزرگ حوزه اقیانوسیه محسوب می‌شود.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۴۵۲۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنجال جدید ماسک؛ «میلیاردر متکبر»!

به‌دنبال عدم موافقت ایکس با حذف ویدیوهای مربوط به یک حمله در سیدنی، نخست‌وزیر استرالیا ایلان ماسک را یک «میلیاردر متکبر» نامید.

به گزارش دیجیاتو، هفته گذشته کمیسر امنیت الکترونیک استرالیا پلتفرم ایکس و دیگر رسانه‌های اجتماعی را تهدید کرد که درصورت حذف‌نکردن ویدیو‌های حمله با چاقو در کلیسایی در سیدنی که پلیس آن را یک حمله تروریستی خوانده است، با جریمه‌های سنگینی مواجه خواهند شد. شبکه اجتماعی ایکس نیز استدلال کرده است که این دستور در محدوده قوانین استرالیا نیست و این کشور می‌خواهد محتوا را در سایر کشور‌ها هم سانسور کند.

«آنتونی آلبانیز»، نخست‌وزیر استرالیا نیز پس از این کشمکش‌های دولت با پلتفرم ایکس گفت که آقای ماسک «فکر می‌کند که بالاتر از قانون و همچنین بالاتر از نزاکت عمومی است.»

کشمکش اخیر ایلان ماسک با دولت استرالیا

آنتونی آلبانیز در یک نشست مطبوعاتی گفته است: «من این را غیرعادی می‌دانم که ایکس تصمیم به عدم پیروی گرفته است و سعی می‌کند خود را توجیه کند.»

ماسک در این‌ باره نوشت: «می‌خواهم لحظه‌ای از نخست‌وزیر [استرالیا]تشکر کنم که به مردم اطلاع داد که [ایکس]تنها پلتفرم راستگو است.»

پیش‌ازاین، ماسک کمیسر امنیت الکترونیک استرالیا را نیز مورد انتقاد قرار داد و او را «کمیسیر سانسور استرالیا» توصیف کرد. آقای آلبانیز نیز از این کمیسر دفاع کرد و گفت که او درواقع از مردم استرالیا محافظت می‌کند. او گفت: «رسانه‌های اجتماعی باید مسئولیت اجتماعی داشته باشند و آقای ماسک فاقد آن است.»

دادگاه استرالیا همچنان ادامه دارد و هنوز مشخص نیست که دولت این کشور چه سیاستی را در پیش خواهد گرفت.

دیگر خبرها

  • همه چیز درباره قلعه جنی کیش
  • بازداشت ۷ نوجوان در ارتباط با حمله به اسقف اعظم کلیسای سیدنی
  • جنجال جدید ماسک؛ «میلیاردر متکبر»!
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • پارلمان استرالیا ایلان ماسک را یک گاوچران خودشیفته توصیف کرد!
  • اطلاعیه مهم پلیس درباره شناسایی باندهای فساد در طرح نور
  • شناسایی باندهای فحشا و تجارت جنسی
  • اطلاعیه مهم پلیس درباره شناسایی باندهای تبهکار فحشا در طرح نور
  • شناسایی باند‌های فحشا و تجارت جنسی/ طرح نور هوشمند می‌شود
  • گینه نو: سزاوار برچسب «آدمخوار» از سوی بایدن نیستیم