Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-16@22:38:40 GMT

ادامه رایزنی‌ها در وین برای رفع تحریم‌های ایران

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۴۵۲۹۶

ادامه رایزنی‌ها در وین برای رفع تحریم‌های ایران

به گزارش تابناک به نقل از فارس، اتحادیه اروپا از ادامه مذاکرات هسته‌ای ایران در وین خبر داد.

اتحادیه اروپا دوشنبه شب به وقت تهران اعلام کرد که مذاکرات برای بازگشت آمریکا به برجام فردا سه شنبه آغاز خواهد شد. اتحادیه اروپا اعلام کرده است که شرکت کنندگان در این مذاکرات از پیشرفت در زمینه بازگشت احتمالی امریکا و ایران و انطباق کامل به توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ خبر می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



شبکه خبری «الجزیره» نیز اعلام کرده است که مذاکرات فردا در سطح معاونان وزرای خارجه پیگیری می‌شود.

سخنگوی دولت آلمان دوشنبه بعد از ظهر به وقت تهران از پیشرفت در مذاکرات هسته‌ای در «وین»، پایتخت اتریش خبر داد. سخنگوی دولت آلمان در این زمینه گفت: «در مذاکرات هسته‌ای ایران، ما شاهد تحرک، تغییر و میل به پیشرفت هستیم.»

«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در مذاکرات وین نیز امروز (دوشنبه) گفت که برای به نتیجه رسیدن مذاکرات وین به تلاش اضافی نیاز است. وی که با شبکه خبری «العربیه» مصاحبه می‌کرد، گفت: «در مذاکرات ده‌ها اختلاف وجود دارد که این اختلاف‌ها نیازمند توافق است.»

اولیانوف در ادامه با تاکید بر این موضوع که بازگشت به برنامه جامع اقدام مشترک بهترین راه حل است، گفت: «واشنگتن آماده برداشتن تحریم‌ها مرتبط با برجام است.»

از روز شنبه، علاوه بر نشست کمیسیون مشترک، دیدار‌هایی نیز به صورت دو و چندجانبه بین هیأت مذاکره کننده کشورمان با اعضای ۱+۴ برگزار شد. در این رایزنی‌ها، سه دیدار بین «عباس عراقچی» معاون وزیر امور خارجه و رئیس هیأت مذاکره کننده ایران و «انریکه مورا» معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا برگزار شد.

«سید عباس عراقچی» معاون وزیر امور خارجه بعد از نشست روز شنبه در اظهاراتی با بیان اینکه به نظر می‌رسد تفاهم جدیدی در حال شکل گرفتن است، گفت: «مذاکرات اکنون به مرحله‌ای رسیده که طرف‌ها می‌توانند روی یک متن مشترک شروع به کار کنند. هیأت ایرانی متن مورد نظر خود را آماده و به همه طرف‌ها ارائه کرده است.»

منبع: تابناک

کلیدواژه: گروه های شغلی سایت غنی سازی نطنز ماه رمضان غنی سازی اورانیوم دعای روز ششم رمضان سردار حجازی رفع تحریم ها اتحادیه اروپا مذاکرات وین مذاکرات هسته ای گروه های شغلی سایت غنی سازی نطنز ماه رمضان غنی سازی اورانیوم دعای روز ششم رمضان سردار حجازی اتحادیه اروپا هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۴۵۲۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی امیرعبداللهیان با بورل درباره پاسخ به جنایت اسرائیل

وزیر خارجه کشورمان و نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی و سیاست امنیتی عصر یکشنبه درباره عملیات ایران در پاسخ به تجاوزات نظامی رژیم صهیونیستی به ویژه به بخش کنسولی سفارت کشورمان در دمشق و همچنین تداوم بحران انسانی جاری در غزه رایزنی کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان و جوزف بورل، نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی و سیاست امنیتی، عصر امروز، یکشنبه طی گفتگوی تلفنی در خصوص موضوعات مهم منطقه ای و بین المللی، ازجمله عملیات نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به تجاوزات نظامی رژیم صهیونیستی به ویژه به بخش کنسولی سفارت کشورمان در دمشق و همچنین تداوم بحران انسانی جاری در غزه گفتگو کردند.

وزیر امور خارجه کشورمان در این تماس با اشاره به تجاوزات مکرر رژیم صهیونیستی ازجمله هدف قرار دادن نیروهای مستشاری کشورمان در مبارزه با تروریسم در سوریه تأکید کرد، حمله نظامی رژیم صهیونیستی علیه اماکن دیپلماتیک کشورمان در دمشق، نقض آشکار کنوانسیون وین و عبور از خط قرمز جمهوری اسلامی ایران بشمارمیرود. 

امیرعبداللهیان افزود: در برابر انفعال دیپلماتیک سازمان ملل متحد و شورای امنیت در صدور حتی یک بیانیه در محکومیت این اقدام، جمهوری اسلامی ایران راهی جز تنبیه رژیم صهیونیستی در چارچوب دفاع مشروع نداشت. 

وزیر امور خارجه کشورمان ضمن تاکید بر موفقیت آمیز بودن اقدام نظامی کشورمان در چارچوب دفاع مشروع خاطرنشان کرد: پس از پایان عملیات، این پیام داده شد که از نظر جمهوری اسلامی ایران موضوع پایان یافته است، اما در صورت اقدام متقابل رژیم صهیونیستی، پاسخ جمهوری اسلامی ایران فوری، گسترده و حداکثری خواهد بود. 

امیرعبداللهیان با اشاره به صدور بیانیه اتحادیه اروپا در محکومیت حمله رژیم اسرائیل به ساختمان کنسولی کشورمان در دمشق اظهار داشت: امیدوارم اتحادیه اروپا برای خاتمه نسل‌کشی در غزه حامل یک ابتکار موثر و کارآمد باشد که البته در این صورت جمهوری اسلامی ایران آماده کمک به موفقیت آن است.

جوزف بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز در این تماس با اشاره به اینکه پاسخ نظامی ایران دور از انتظار نبوده است، از اینکه این عملیات از نظر جمهوری اسلامی ایران پایان یافته ابراز خرسندی نموده و تاکید کرد، از نظر اتحادیه اروپا حمله  به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق به دلیل نقض کنوانسیون وین محکوم است.  

بورل در ادامه از تلاش های دیپلماتیک اتحادیه اروپا برای حل بحران درغزه و پایان دادن به رنج و درد مردم این منطقه خبرداد و از  ایران خواست ضمن خویشتنداری به تحقق این امر کمک کند.

رایزنی امیرعبداللهیان و مقداد درباره حمله ایران به اسرائیلضرورت انجام وظایف شورای امنیت در واکنش به سرپیچی‌های اسرائیلاطلاعیه شورای عالی امنیت درباره عملیات سپاه علیه اسرائیل

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بورل: اتحادیه اروپا نمی‌تواند سپاه را «تروریستی» اعلام کند
  • اتحادیه اروپا امروز اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران را بررسی می‌کند
  • اتحادیه اروپا امروز اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران را بررسی می‌کند
  • مقامات اتحادیه اروپا در حال مذاکره برای اعمال تحریم‌های اقتصادی جدید علیه ایران هستند
  • ادعای اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران
  • پیش‌بینی اعمال تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه ایران
  • ادعای اعمال تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه ایران
  • اتحادیه اروپا تحریم ها علیه ایران را گسترش می دهد
  • رایزنی امیرعبداللهیان با بورل درباره پاسخ به جنایت اسرائیل
  • رایزنی «بورل» با «امیرعبداللهیان»