Web Analytics Made Easy - Statcounter

تیم فوتبال گوا هند رقیب تیم فوتبال پرسپولیس در گروه E رقابت های لیگ قهرمانان باشگاه های آسیا است. سه شنبه از ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه به وقت ایران شاهد هنرنمایی بازیکنان تیم پرسپولیس ایران در مقابل بازیکنان گوا هند خواهیم بود.

به گزارش ایمنا، "گوا" نامی بود که تا چند ماه گذشته شاید عده معدودی از ایرانیان این نیام را شنیده بودند ولی حضور تیمی از این شهر به عنوان رقیب تیم فوتبال پرسپولیس در مرحله گروهی لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا باعث شد تا در این مطلب به بررسی بیشتر این شهر و تیم فوتبالش بپردازیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهر گوا

گوا کوچک‌ترین ایالت هند و عین حال عنوان چهارمین ایالت هند از نظر کم بودن جمعیت را به خود اختصاص داده است. گوا یکی از ایالات زیبا و تاریخی در جنوب غربی هندوستان است. گوا یک ایالت کوچک است که به دلیل داشتن مناظر طبیعیِ زیبا و جاذبه‌های تاریخی هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند.

از جمله مکان‌های دیدنی گوا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

سواحل گوا: خط ساحلیِ ماسه‌ای و طویل گوا به دلیل داشتن سواحل متعدد شهرت زیادی دارد. بازارهای گوا: در این بازار می‌توانید اجناس متنوعی پیدا کنید؛ البته چانه زدن و تخفیف گرفتن از فروشندگان را فراموش نکنید. محله لاتین و عمارت‌های پرتغالی گوا: خیابان‌های باریک و مارپیچ، مغازه‌های عجیب، گالری‌های هنری، شیرینی‌فروشی‌ها و نانوایی‌ها به این محله جذابیت خاصی بخشیده‌اند. بافت قدیمی گوا: بافت قدیمی گوا در فاصله‌ی نه‌چندان دوری از پانجیم، مرکز گوا قرار گرفته است. مزارع ادویه گوا: اقلیم استوایی و سرسبز گوا برای کشت و رشد ادویه بسیار ایده‌آل است. مزارع ادویه برای بازدید عموم در دسترس هستند. پناهگاه حیات حیات وحش گوا: گردنه‌های غربی و کوهستانی گوا محل زندگی گونه‌های متنوعی از پرندگان و حیوانات است. حدود ۲۰ درصد از مساحت گوا را پناهگاه‌های حیات وحش تشکیل داده‌اند.

گوا هند و پرسپولیس

شاید خیلی از ایرانیان که اصلاً کلمه "گوا" را نشنیده بودند اما طی ماه‌های گذشته این اسم‌ها را بارها و بارها شنیده‌اند، هم گروه شدن تیم فوتبال پرسپولیس ایران و گوا هند برای نخستین بار در تاریخ لیگ قهرمانان باشگاه‌های فوتبال آسیا یک تیم ایرانی را در برابر یک تیم هندی قرار داد.

میزبانی گوا هند در لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا

گوای هند در سال ۲۰۱۶ میزبان بازی‌های نهایی جام ملت‌های نوجوانان با حضور ۱۶ تیم و یک سال بعد میزبان بازی‌های جام جهانی همین رده سنی با حضور ۲۴ تیم بود که هر دو تورنمنت را به گواه کارشناسان به خوبی هر چه تمام تر برگزار کرد.

میزبانی گوا هند به صورت همزمان از ۲۴ تیم در جام جهانی نوجوانان نشان داد امکانات اسکان و هم چنین تمرین و برگزاری مسابقات در گوای هند شرایط ایده آلی دارد کسب نمره قبولی گوای هند در برگزاری این دو تورنمنت مهم موجب شد یک بار دیگر کنفدراسیون فوتبال آسیا به این جزیره اعتماد و میزبانی یکی از گروه‌های لیگ قهرمانان آسیا را به هندی‌ها بسپارد.

حاشیه‌های پرسپولیس در هند

پست اینستاگرامی: انتشار یک پست در اینستاگرام باشگاه پرسپولیس با کپشن: " ۲۸۳ سال پس از فتح هند توسط لشکر ایرانیان، حالا نوبت به جوانان ایرانی رسیده تا یک بار دیگر و این بار در آوردگاه دیگری دست به فتح الفتوح بزنند. " موجب برانگیخته شدن واکنش هواداران فوتبال هند به این موضوع شد تا جایی که مسئولان باشگاه پرسپولیس با اشتباهشان پی بردند و این پست را ویرایش کردند.

فرودگاه: از آنجایی که پرسپولیسی‌ها با پرواز چارتر به گوا رفته بودند باید از قبل این موضوع را با مسئولان فدراسیون هند هماهنگ می‌کردند تا برای فرود هواپیما به مشکل برنخوردند ولی از آنجا که به گفته مسئولین هندی این هماهنگی در زمان خوبی انجام نشده بود پرسپولیسی‌ها برای فرود هواپیمایشان در گوا به مشکل خوردند.

ادعای گل محمدی: یحیی گل محمدی در ادعایی گفته بود آغاز بازی های‌گوا در دیرترین ساعت هند برگزار می‌شود و این مسئله بابت آب و هوا یک مزیت برای تیم هندی است؛ اما سرمربی تیم گوا در نشست خبری پیش از دیدار با پرسپولیس به صحبت‌های گل محمدی کنایه زد و گفت: " حتی اگر بازی‌های تیم من ساعت ۳ صبح هم آغاز شود، مشکلی از این بابت ندارم. "

تیم فوتبال گوای هند

تیم فوتبال گوا هند در ۲۶ آگوست ۲۰۱۴ مقارن با آبانماه ۱۳۹۳ افتتاح شده است و در حال حاضر نزدیک به شش سال و پنج ماه از عمر این باشگاه می‌گذرد.

تیم فوتبال گوا هند نخستین تیم فوتبال هندی است که توانسته است مجوز حضور در لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا را به دست بیاورد. تیم فوتبال گوا هند در رقابت‌های سوپر لیگ این کشور توانست با ۳۱ امتیاز نامش را جز چهار تیم نخست ثبت کند و راهی مرحله پلی آف شود.

تیم فوتبال گوا هند در دیدار رفت مرحله پلی آف با گل‌های ایگو آنگولو و ساوسور گوما بمبئی در مقابل بمبئی سیتی صدر نشین به تساوی دو بر دو دست یافت.

تیم فوتبال گوا هند در دور برگشت در خانه بمبئی سیتی در زمان قانونی بازی با نتیجه بدون گل متوقف شد تا بازی به وقت‌های اضافه و سپس به پنالتی کشیده شود. درخشش دروازه‌بان دوم گوا کار را تا پنالتی نهم پیش برد ولی در نهایت بمبئی سیتی با نتیجه شش بر پنج از سد گوا گذشت.

دیدار پلی آف گوا و بمبئی سیتی آخرین دیدار این تیم پیش از حضور در رقابت‌های لیگ قهرمانان باشگاه‌های فوتبال آسیا بود.

افتخارات تیم فوتبال گوا هند عبارتند از:

نایب قهرمانی سوپر لیگ فوتبال هند در فصل ۲۰۱۶-۲۰۱۵ نایب قهرمانی سوپر لیگ فوتبال هند در فصل ۲۰۱۹-۲۰۱۸ قهرمانی لیگ حرفه ای ایالت گوا ۲۰۱۹-۲۰۱۸ قهرمانی سوپر لیگ فوتبال هند در فصل ۲۰۲۰-۲۰۱۹ قهرمانی سوپرجام هند در سال ۲۰۱۹ قهرمانی جام پلیس ایالت گوا در سال ۲۰۱۹

تیم فوتبال گوای هند در لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا

گوا هند-الریان قطر: تیم فوتبال گوای هند در نخستین تجربه آسیایی خود ۲۵ فروردین ماه ۱۴۰۰ از ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه به وقت ایران به مصاف الریان که شجاع خلیل زاده بازیکن سابق پرسپولیس را در ترکیب خود داشت رفت و در نهایت دو تیم به تساوی بدون گل رضایت دادند.

گوا هند- الوحده امارات: تیم فوتبال گوا هند پس از به دست آوردن یک امتیاز در برابر الریان و قرار گرفتن در جایگاه دوم گروه E رقابت‌های لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا در دومین دیدار خود ۲۸ فروردین ماه ۱۴۰۰ از ساعت ۱۹ به مصاف الوحده امارت رفت.

تقابل گوا هند و الوحده امارات با نتیجه صفر بر صفر تمام شد تا گوا با دو امتیاز در جایگاه دوم جدول گروه E قرار بگیرد و منتظر تقابل خود با پرسپولیس باشد.

لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا E جدول گروه

*

تیم

بازی‌ها

برد

مساوی

باخت

گل زده

گل خورده

تفاضل گل

امتیاز

۱

پرسپولیس

۲

۲

۰

۰

۴

۱

۳

۶

۲

گوا هند

۲

۰

۲

۰

۰

۰

۰

۲

۳

الوحده امارات

۲

۰

۱

۱

۰

۱

۱

۴

الریان

۲

۰

۱

۱

۱

۳

۱

برنامه دیدارهای گروه E

لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا

سه شنبه ۳۱ فروردین ۱۴۰۰

الوحده امارات

الریان

۱۹:۰۰

پرسپولیس

گوا هند

۲۱:۳۰

جمعه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۰

الریان

الوحده امارات

۱۹:۰۰

گوا هند

پرسپولیس

۲۱:۳۰

دوشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰

الوحده امارات

پرسپولیس

۱۹:۰۰

الریان

گوا هند

۲۱:۳۰

پنجشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۰

پرسپولیس

الریان

۱۹:۰۰

گوا هند

الوحده امارات

۲۱:۳۰

کد خبر 487978

منبع: ایمنا

کلیدواژه: گوا هند لیگ قهرمانان آسیا لیگ قهرمانان آسیا 2021 تیم فوتبال پرسپولیس الوحده امارات الریان قطر شهر گوا گوا هند پرسپولیس پرسپولیس گوا هند الریان حاشیه های پرسپولیس در هند باشگاه پرسپولیس هواداران پرسپولیس فوتبال تیم گوای هند پرسپولیس گوا هند بازیکنان تیم گوا هند شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق لیگ قهرمانان باشگاه های آسیا تیم فوتبال گوا هند لیگ قهرمانان الوحده امارات قهرمانی سوپر گوای هند فوتبال هند سوپر لیگ بازی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۴۵۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازی آخر با ازبکستان فقط برای سرگروهی

به گزارش "ورزش سه"، برد سخت مقابل ترکمسنتان هم طلسم پیروز نشدن در عشق آباد را شکست هم کار صعود به مرحله بعدی مقدماتی جام جهانی در منطقه آسیا را یک‌سره کرد.
با پیروزی یک بر صفر تیم ملی مقابل ترکمنستان تیم ایران ده امتیازی شد و به‌خاطر تفاضل گل بالاتر از ازبکستان در صدر گروهش قرار گرفت.
با این حال صعود ایران و ازبکستان به مرحله بعد مقدماتی جام جهانی و البته جام ملت‌های 2027 آسیا که در عربستان برگزار خواهد شد قطعی شد چرا که ترکمنستان و هنگ‌کنگ یک امتیازی ماندند.
با این حساب دو بازی آخر تیم ملی در این مرحله فرمالیته خواهد بود و تاثیری در صعود تیم ایران و ازبکستان نخواهد داشت و تنها تیم سرگروه را مشخص خواهد کرد.
تیم ملی در تاریخ 17 خردادماه باید در هنگ‌کنگ قابل تیم ملی این کشور بازی کند و پنج روز بعد در تهران به مصاف ازبکستان برود. در عین حال ازبکستان هم ابتدا در تاشکند میزبان ترکمنستان است و سپس در تهران به دیدار تیم ایران خواهد آمد.

دو تیم برتر گروه‌های نه گانه به مرحله بعدی مقدماتی جام جهانی 2026 در قاره آسیا صعود خواهند کرد و مرحله بعد با حضور 18 تیم برگزار می‌شود.
۱۸ تیم منتخب در این مرحله در سه گروه قرار خواهند گرفت (اول تیم‌ها طبق رنکینگ فیفا در ۶ گلدان تفکیک خواهند شد و بعد با قرعه کشی در هر جدول ۶ تیم قرار خواهد گرفت)، سپس تیم‌ها به صورت رفت و برگشت به رقابت خواهند پرداخت. مشابه ادوار قبل هر تیم یک بار در کشور خودش از ۵ حریف خود میزبانی خواهد کرد و یک بار در کشور هر یک از حریفانش میهمان خواهد شد.
در نهایت دو  تیم برتر هر گروه مستقیم به جام جهانی فوتبال ۲۰۲۶ صعود خواهند کرد و ۲ تیم وسط هر گروه برای به چنگ آورن اندک سهمیه‌های باقی مانده به دور سوم گروهی خواهند رفت. این مرحله سومین و آخرین مرحله گروهی انتخابی جام جهانی در قاره آسیا که طی آن تیم‌های سوم و چهارم دور مرحله قبلی در دو گروه ۳ تیمی بار دیگر رقابت‌های خود را پی خواهند گرفت.
در این مرحله مسابقات به صورت تک بازی و در کشور بی‌طرف برگزار می‌شود و در نهایت ۲ تیم برتر هر گروه به عنوان سهمیه‌های هفتم و هشتم قاره آسیا مستقیم به جام جهانی فوتبال ۲۰۲۶ صعود خواهند کرد.

دیگر خبرها

  • چه می‌شد اگر پرسپولیس الدحیل را شکست می‌داد؟ | چی می‌شد اگه ...
  • اگر الزام کنفدراسیون فوتبال آسیا نبود؛ پرسپولیس و استقلال تا ۱۰۰ سال دیگر زیر نظر وزارت ورزش بودند
  • بازی دوستانه پرسپولیس با رقیب بعدی استقلال
  • استقلال از پرسپولیس و سپاهان جلو زد!
  • صعود ۶ تیم به جام ملت‌های آسیا و دور بعدی انتخابی جام جهانی فوتبال
  • شکایت رضا اسدی از پرسپولیس به AFC
  • شکایت از باشگاه پرسپولیس به AFC | ستاره رقیب دست به کار شد
  • بازی آخر با ازبکستان فقط برای سرگروهی
  • پس از پرسپولیس، حالا استقلال/ سفر ساره و دخترش به پاریس!
  • شگفتی بزرگ فوتبال آسیا به دست افغانستان!