Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، طوفان‌ها از جمله کشنده‌ترین و مخرب‌ترین بلایای طبیعی کره زمین هستند. در چند سال گذشته، ایالات متحده تحت تأثیر طوفان‌های دسته ۵ و چندگانه دسته ۴ قرار گرفته اند. خسارات ناشی از طوفان‌ها تا مدت‌ها قابل جبران نیستند و در برخی از اوقات زندگی مردم یک منطقه را کاملا نابود می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بلای طبیعی در برخی نقاط منجر به اتفاقات دیگری همچون سونامی هم می‌شود.

بیشتر بخوانید

مرگبارترین طوفان‌های جهان در ادامه ۱۱ واقعیت جالب در مورد طوفان‌ها آورده شده است:

قدرت خارق العاده طوفان

طوفان‌های گرمسیری بزرگ و مارپیچی هستند که می‌توانند سرعت باد را بیش از ۱۶۰ مایل در ساعت جمع کنند و بیش از ۲.۴ تریلیون گالن باران را در روز از بین ببرند.

مرگبارترین طوفان آمریکایی که جان ۸ هزارنفر را گرفت

مرگبارترین طوفان آمریکایی ثبت شده، طوفان رده ۴ بود که در ۸ سپتامبر ۱۹۰۰ جزیره گالوستون، تگزاس را درنوردید. حدود ۸ هزار نفر در اثر تخریب جزیره توسط امواج ۱۵ فوتی و باد‌هایی با سرعت ۱۳۰ مایل در ساعت جان خود را از دست دادند.

هنگام طوفان حیوانات را فراموش نکنیم

بیش از یک سوم صاحبان گربه و سگ آمادگی لازم را در برابر بلایا برای حیوانات خود ندارند. به همسایگان و دوستان خود کمک کنید تا برای حیوانات خانگی در زمان طوفان برنامه‌ای طراحی کنند.

فصل طوفان در مناطق مختلف متفاوت است

در اقیانوس اطلس، فصل طوفان از ۱ ژوئن شروع می‌شود، در حالی که در اقیانوس آرام این فصل ۱۵ مه آغاز شده و هر دو در ۳۰ نوامبر پایان می‌یابند.

 پس از طوفان چه می‌شود؟

طوفان‌های سنگین وقتی به سطح زمین می‌آیند، باران شدید، وزش باد و امواج شدیدی به همراه دارد می‌تواند به ساختمان‌ها، درختان و اتومبیل‌ها آسیب برساند.

چهل درصد از طوفان‌هایی که در ایالات متحده اتفاق می‌افتد، فلوریدا را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

طوفان گرمسیری با دیگر طوفان‌ها چه فرقی دارد؟

تفاوت بین یک طوفان گرمسیری و طوفان دیگر در سرعت باد آن است، طوفان‌های گرمسیری معمولاً بادی برابر با ۳۶ تا ۴۷ مایل بر ساعت دارند، در حالی که سرعت باد طوفان دیگر حداقل ۷۴ مایل در ساعت است.

عامل تخریب در طوفان

طوفان‌ها در جهت خلاف عقربه‌های ساعت دور چشم می‌چرخند. ابر‌های طوفانی دوار دیواره چشم مانندی را ایجاد می‌کنند که مخرب‌ترین قسمت طوفان است.

طوفان‌ها هم دسته‌بندی می‌شوند!

طوفان‌ها بر اساس سرعت باد و احتمال خسارت در ۵ دسته طبقه بندی می‌شوند. اگر طوفانی واقعاً بزرگ و مخرب بوده باشد، می‌توان نام‌ها را بازنشسته یا retired گذاشت. طوفان‌های بازنشسته شامل کاترینا، اندرو، میچ و اخیراً سندی هستند.

طوفان‌های زنانه، عاملان تخریب‌های فجیع!

هنگامی که مرکز ملی طوفان‌ها در سال ۱۹۵۳ آغاز به نامگذاری آن‌ها کرد، فقط نام زنانه روی آن‌ها می‌گذاشت. این روش استفاده از نام زنان در سال ۱۹۷۸ پایان یافت.

پرهزینه‌تزین طوفان تاریخ

پرهزینه‌ترین طوفان مربوط طوفان کاترینا است، طوفانی از گروه ۵ که در آگوست ۲۰۰۵، لوئیزیانا را به شدت مورد حمله قرار داد. خسارت ناشی از این طوفان حدود ۱۰۸ میلیارد دلار تخمین زده شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: طوفان ها طوفان شدید طوفان سهمگین طوفان گرد و خاک اخبار حوادث ترین طوفان سرعت باد طوفان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۴۵۵۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توصیه به لیورپول: مورینیو دوای درد شماست!‏

به گزارش "ورزش سه"، درحالیکه بحث درباره جانشینی یورگن کلوپ ‏در لیورپول داغ شده، تا کنون از آرنه اسلات، روبن آموریم و روبرتو ‏دی‌زربی به عنوان گزینه‌های اصلی یاد شده است. ‏

اما دتمار هامان، ستاره سابق قرمزها، پیشنهاد عجیبی به مدیران ‏باشگاه ارائه داد: ژوزه مورینیو. هامان می‌گوید تنها کسی که از عنوان ‏ترسناک "لیورپولِ بعد از کلوپ" نمی‌ترسد و می‌تواند لیورپول را ‏همچنان تیمی برنده نگه دارد تنها و تنها ژوزه مورینیو است. ‏

یورگن کلوپ نزدیک به 9 سال هدایت لیورپول را بر عهده داشته و نه ‏تنها برای هواداران این تیم بلکه برای همه فوتبال‌دوست‌ها تصور ‏لیورپول بدون کلوپ دشوار به نظر می‌رسد. به همین دلیل است که ‏به نظر می‌رسد کمتر مربی‌ای حاضر است فصل آینده روی نیمکتی ‏بنشیند که تا کنون نیمکت یورگن کلوپ بوده است. ‏

دتمار هامان در مصاحبه با سایت گل در این باره گفت:" مورینیو برای ‏کوتاه‌مدت مربی ایده‌آل لیورپول است. من عاشق مورینیو هستم و ‏همه می‌دانیم که (جانشین کلوپ بودن) او را نخواهد ترساند. ولی ‏خیلی مربی‌ها هستند که اسم نیاورم بهتر است، آنها می‌گویند ‏مربی‌گری در لیورپول شغل رویایی من است ولی جانشین کلوپ ‏شدن غیرممکن است. این را در یونایتد و دوران بعد از فرگوسن هم ‏دیدیم. هر چه بیشتر فکر می‌کنم می‌بینم تنها کسی که می‌تواند ‏لیورپول را در همین سطح نگه دارد مورینیو است". ‏

دیگر خبرها

  • رازهای جالبی از تایتانیک که شاید هرگز درباره‌اش نشنیده باشید (فیلم)
  • آخرین مهلت حضور در لیگ‌های والیبال زنان اعلام شد
  • سرعت باد در ایلام به ۸۰ کیلومتر بر ساعت رسید
  • سرعت باد در بعضی از مناطق استان ایلام به ۸۰ کیلومتر بر ساعت رسید
  • توصیه به لیورپول: مورینیو دوای درد شماست!‏
  • بیش از ۷۲۰ هزار نفر کارت نوبت اول کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ گرفتند
  • ۱۰ ماشین آلمانی برتر تاریخ که شاهکارهای مهندسی عرصه خودروسازی به شمار می آیند (+عکس)
  • دریا در استان بوشهر متلاطم می‌شود
  • پیش‌بینی بارش پراکنده باران برای استان بوشهر
  • سرعت هواپیما‌های مسافربری در هر مرحله از پرواز چقدر است؟