Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساسان سالور با اشاره به تعطیلی سینماها و پروژه‌های تولید فیلم در سینما به دلیل شیوع کرونا، رونق گرفتن شبکه نمایش خانگی در این شرایط را از هر نظر اتفاقی مثبت ارزیابی کرد.

ساسان سالور تهیه‌کننده سینما در گفت‌وگو با خبرنگار برنا، اظهار داشت: در شرایطی که این روزها قرار داریم و تجربه می‌کنیم که البته یک بحران جهانی است با وجود اینکه همیشه در مدیریت این بحران ضعیف عمل کرده‌ایم و قدرت چندانی برای مقابله با آن نیز وجود ندارد و برای فرهنگ‌سازی در جامعه هم هیچ برنامه‌ریزی و ایده‌ای در نظر گرفته نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین راستا اگر بخواهیم مثالی بزنیم باید به تلویزیون اشاره کنیم که برنامه خاصی برای فرهنگ‌سازی در روزهای کرونا نداشته است.

سالور تصریح کرد: ادامه شیوع ویروس کرونا منجر به تعطیلی مشاغل مختلف شد و من به شخصه معتقدم اگر برنامه‌ریزی درست و فکری سازنده داشته باشیم می‌توانیم از این تهدید یک فرصت بسازیم و آثاری تولید کنیم که در خور شأن مخاطب باشند و از طرفی رونق را در کار به وجود بیاورند. ما پیش از کرونا هم با بحران روبرو بودیم و وضعیت اقتصادی‌مان به قدری وحشتناک بود که نیاز به ایده‌های تازه برای جلوگیری از شکست‌های متعدد مالی بودیم و کرونا این وضعیت وحشتناک را به مراتب بدتر کرد.

او افزود: امروز علاوه بر اهالی سینما، اهالی تئاتر هم در شرایط بدی قرار دارند که شاید به مراتب از وضعیت سینماگران بدتر باشد. تلویزیون می‌تواند در این شرایط با طراحی برنامه‌هایی که به پخش تله‌تئاترها می‌پردازند در این بحران در کنار تئاتر قرار بگیرد و من به شخصه حاضرم با همکاری تلویزیون چنین برنامه‌ای را تهیه کنم اما متأسفانه هیچ همت و علاقه‌ای در این زمینه وجود ندارد. در این شرایط که همت چندانی از سوی مسئولان ما وجود ندارد خود سینماگران مجبور به اجرای ایده‌هایی هستند که خود را از این بحران نجات دهند. رونق گرفتن سریال‌سازی در شبکه نمایش خانگی خود یکی از همین ایده‌ها است و پیشرفت فضای مجازی و اینترنت که مثل شبکه‌های کابلی عمل می‌کنند به این اتفاق کمک کرده است.

سالور خاطرنشان کرد: به نظر من شبکه نمایش خانگی و پلتفرم‌هایی که در آن فعالیت می‌کنند نباید وارد عرصه تولید شوند و فعالیتشان را در عرصه پخش محدود کنند. من اطلاعات چندانی از این موضوع ندارم که پلتفرم‌ها با چه مجوزی وارد عرصه تولید شده‌اند اما اگر تولید در این رسانه مسیر درستی را طی کند قطعاً در هر صورت وقتی در بیکاری مطلق و تعطیلی سینماها شرایطی برای کار برخی افراد پیش می‌آید آن شرایط و اتفاق را می‌توان مثبت ارزیابی کرد و به شخصه موافق آن هستم.

این تهیه‌کننده در پایان اظهار داشت: تولیدات شبکه نمایش خانگی باید کیفیت بیشتری داشته باشند چرا که مردم برای دیدن این آثار به صورت مستقیم هزینه می‌کنند. من هم فیلمنامه‌ای دارم که سعی دارم این اثر را در قالب یک سریال به تولید برسانم. باید بپذیریم که تولیدات سینما و مدیوم‌های تصویری در همه جای دنیا با هزینه‌های بالایی صورت می‌گیرد و البته یک کار بسیار تخصصی است. کاش شرایط سینما و تلویزیون ما به شکلی شود تا افرادی که سال‌ها تلاش کرده‌، تجربه کسب کرده و درس خوانده‌اند مجبور نباشند برای دغدغه اقتصادی به هر کاری جواب مثبت بدهند و به لحاظ معیشتی آنقدر شرایط زندگی‌شان مناسب باشد که در ارزشمندی از آن‌ها شاهد باشیم.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: شبکه نمایش خانگی ساسان سالور کرونا شبکه نمایش خانگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۴۵۸۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره شبستان دین و هنر را به هم نزدیک می‌کند

رضوان حشمتیان عروسک‌گردان نمایش «کار ایستاده در خاک» با بیان اینکه با نمایش «کار ایستاده در خاک» به نویسندگی و کارگردانی یگانه عبدالملکی از استان کرمانشاه در نخستین جشنواره ملی تئاتر شبستان حضور پیدا کرده است، گفت: کار ما در حوزه نمایش کاغذی است که برای آماده‌سازی این نمایش به‌مدت یکسال تمرین داشتیم و ابعاد کار را سنجیدیم و در نهایت در این جشنواره شرکت داده شد.

وی با بیان اینکه «کار ایستاده در خاک» به مدت ۱۵ روز در مرز خسروی اجرا رفت و اولین بار است که در این جشنواره شرکت داده شد، عنوان کرد: از این اتفاق بسیار خوشحال هستیم و خدا را شکر می‌کنیم که در بخش کارگردانی، نویسندگی و موسیقی برگزیده شدیم؛ در نویسندگی، کارگردانی مقام دوم و در موسیقی مقام سوم را کسب کردیم. 

این هنرمند عروسک‌گردان جشنواره شبستان را یک رویداد انگیزشی دانست و با تاکید براینکه نیازمند رویداد‌های هنری در زمینه دین هستیم تا بتوانیم مفاهیم را به خوبی به نسل جوان و نوجوان منتقل کنیم، درباره ابعاد فنی این نمایش افزود: فرایند ساخت این نمایش در دو مرحله شکل گرفت، چون یکبار با عروسک‌ها ساده اجرا شد، اما برای جشنواره شبستان عروسک‌ها پیشرفته‌تر شدند که تمرین آن دو الی سه هفته طول کشیدکه روایت امام حسین (ع) و کربلا از زبان یک تیر است. 

حشمتیان درباره پرداختن به موضوعات دینی در رشته‌های مختلف هنری گفت: با توجه به اینکه نگاه‌های متفاوتی به مسجد وجود دارد این اتفاق خوشایندی برای همه تئاتری‌ها است، چون نمایش در کنار دین را تایید می‌کنند که این موضوع را در جامعه اسلامی خیلی جذاب وشیرین می‌کند و اتفاق قشنگی است که تئاتری‌ها بخواهند به این حوزه خصوصا مسجد و هنر اهمیت دهند. سال‌ها بین این دو حوزه فاصله افتاده بود نگاه‌های ناخوشایندی به آن داشتند این اتفاق مبارک و جذاب بود که باعث شد این دو با هم پیوند عمیقی داشته باشند و بفهمیم که چقدر می‌توانند در معرفی مسجدو تئاتر کمک کنند. 

این عروسک گردان با اشاره به جشنواره شبستان گفت: این جشنواره می‌تواند ادامه‌دار باشد، چون وقتی در مساجد اجرا می‌کردیم، می‌دیدیم خیلی از پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها مخاطب کار بودند و تئاتر برای آنها جذاب بود؛ اگر تئاتر‌هایی که در حیطه مذهب تولید می‌شود به مخاطب شناسانده شود اتفاق خوبی است که امیدوارم ماندگار شود و قطعا برای جامعه اسلامی ماندگار می‌شود. 

او با بیان اینکه تئاتر المان‌های خاص خود را دارد، توضیح داد: اگر اجازه دهند تئاتر در مساجد و موضوعات دینی ورود کند و روند خود را در پیش ببرد و نگاه‌های محدود کننده از آن برداشته شود، حتما در انتقال پیام دین و مسائل اخلاقی تاثیرگذار می‌شود.

گفتنی است؛ جشنواره تئاتر ملی شبستان از سوی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور و با هدف توسعه فعالیت‌های فرهنگی و هنری در مساجد و رونق بخشیدن به مساجد که مراکز و کانون‌های اصلی در اجتماعات مردمی در شهر‌های کوچک و بزرگ و روستا‌ها هستند، برگزار شده است.

در نخستین دوره از برگزاری این جشنواره گروه‌های نمایشی و هنری که وابسته به مساجد و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد هستند از سراسر کشور به تهران آمدند و در ۱۴ مسجد منتخب شهر تهران برای مخاطبان و اهالی مساجد به اجرای نمایش پرداختند.

این جشنواره در ۴ بخش عمومی، مهر ویژه بانوان، کودک و نوجوان و تئاتر کاغذی برگزار شده که امید است در دوره‌های آینده آثار ارسالی به جشنواره توسعه کمی و کیفی یابد. 

داوران این جشنواره نیز از چهره‌های شناخته شده عرصه تئاتر هستند که برخی از آنها پیش از برگزاری جشنواره در قالب مدرسه تئاتر شبستان در تعدادی از استان‌ها حضور یافتند و به برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی پرداختند.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری سینما و تئاتر

دیگر خبرها

  • دقت جدی‌تری در ساخت دکورها صورت می‌گیرد/ واکنشی به حادثه «سلمان»
  • توصیه به دامداران کاشانی در خصوص شیوع تب برفکی
  • جشنواره شبستان دین و هنر را به هم نزدیک می‌کند
  • رونق گیشه در سالی که گذشت/ رکوردهایی که هنر هفتم ثبت کرد
  • اعلام موضع سازمان نظام پرستاری در واپسین روزهای سال ۱۴۰۲ پیرامون خواسته های جامعه خدوم پرستاری
  • (ویدئو) پوشش جنجالی ناریمان الصالحی و هاله العادل بازیگران عراقی سریال «آمرلی» در خیابان‌ های تهران
  • فیلم جنجالی از حجاب بازیگران زن عراقـی در خیابان‌هـای تهران | اینا هم جریمه می‌شوند؟
  • میزان شیوع آنفلوانزا و کرونا در کشور / از مصرف خودسرانه دارو و آنتی‌بیوتیک خودداری کنید
  • مصطفی زمانی با «آمرلی» به شبکه نمایش خانگی می‌آید +فیلم
  • سال رونق فراگير فرهنگ و هنر