Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-19@10:40:47 GMT

سولانا: سیاست ترامپ در قبال ایران شکست بزرگی بود

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۴۵۸۲۶

سولانا: سیاست ترامپ در قبال ایران شکست بزرگی بود

به گزارش ایرنا، «خاویر سولانا» که از سال ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۹ سکان هدایت سیاست خارجی و امنیتی اتحادیه اروپا را بر عهده داشت و در اولین مذاکرات هسته‌ای بین ایران و قدرت‌های جهانی ایفای نقش می‌کرد، دوشنبه در یادداشتی در تارنمای پراجکت سیندیکیت دیدگاه‌های خود را درباره سیاست دولت ترامپ در قبال ایران و گفت و گوهای جاری در وین مطرح کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی نوشت: دیپلماسی همیشه تنها راه معقول برای حل تنش‌ها میان آمریکا و ایران بوده است. اما وقتی سیاست خارجی سوار بر جریان‌های احساسی حرکت کرده و به احساسات قمارگونه تنزل پیدا می‌کند سیاست ورزی عاقلانه و زیرکانه به پس زمینه رانده می‌شود.

سولانا افزود: پس از حملات یازده سپتامبر ۲۰۰۱ این اتفاق برای آمریکا افتاد. در دوره ریاست جمهوری پر سر و صدای ترامپ نیز این اتفاق دوباره رخ داد. شاید بهترین مثال درباره تصمیمات یکجانبه و نسنجیده ترامپ خروج آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران بود.

مسئول پیشین سیاست خارجی اتحادیه اروپا تاکید کرد: برجام پس از سال‌ها مذاکرات دشوار حاصل شد و ترامپ بدلیل سیاست کوته بینانه و تکبرآمیز «فشار حداکثری» علیه ایران، بسادگی از آن خارج شد. اما اکنون با ریاست جمهوری جو بایدن، گفت و گوها در وین آغاز شده و این فرصت دیپلماتیک را به قدرت‌های اصلی جهانی داده است تا این توافق را نجات دهند.

وی اضافه کرد: باید امیدوار باشیم که آنها موفق خواهند شد زیرا فشار حداکثری ترامپ شکست بزرگی بود.

سولانا همچنین نوشت: گفت و گوهای هسته‌ای جاری در وین فرصت فوق العاده‌ای است تا نشان دهد که همکاری چندجانبه قدرت‌های بزرگ همچنان عملی است.

برچسب‌ها برجام وین مذاكرات هسته ای دولت ترامپ اتحادیه اروپا ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: برجام وین مذاكرات هسته ای برجام وین مذاكرات هسته ای دولت ترامپ اتحادیه اروپا ایران اخبار کنکور هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۴۵۸۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویدیو/ وقتی علم را قربانی سیاست می‌کنند

۲۸ کشور عضو اتحادیه اروپا در سال ۲۰۱۲ به دنبال سوءظن مقامات کشورهایشان به فعالیت‌های هسته‌ای ایران، دو دانشگاه صنعتی شریف و شهید بهشتی را تحریم کردند. جرم‌شان این بود؛ «پژوهش در حوزه فعالیت‌های هسته‌ای»، پس از آن این دو دانشگاه زیر یوغ تحریم‌های۱۰ ساله رفتند!

دریافت 70 MB

خبرنگار: سمیه ایمانیان / تدوینگر: مریم غلامی

دیگر خبرها

  • دولت آمریکا در حال تغییر سیاست خود در قبال اوکراین است
  • ویدیو/ وقتی علم را قربانی سیاست می‌کنند
  • بازی موش و گربه روسیه با ایران به روایت فلاحت پیشه
  • بنیاد شهید و امور ایثارگران رسالت بزرگی در قبال ایثارگران دارد
  • ترامپ بار دیگر رویکرد بایدن در قبال اسرائیل را به باد انتقاد گرفت
  • زیدآبادی تحلیل کرد؛ چرا ایران به سمت ساخت سلاح هسته‌ای نرفته است؟
  • حضور بیش از ۵ هزار عضو تحریک طالبان پاکستان در افغانستان
  • اندیشکده آمریکایی: ایران به قاتل سردار سلیمانی باج نخواهد داد
  • قفل مذاکرات هسته ای ایران چطور در دوره دوم بایدن یا ترامپ باز می شود؟
  • گزارش استیمسون؛ ایران به قاتل سردار سلیمانی باج نخواهد داد | سعودی‌ها و اماراتی‌ها ممکن است به ترامپ توصیه کنند که...